Vuokrankorotus

Anonyymi

Enemmänkin hypoteettinen tilanne mutta kuitenkin:

Vuorkasopimuksessa on sovittu, että vuokra on sidottu elinkustannusindeksiin ja ensimmäinen tarkastus vuoden päästä. Käytännössä tuo korotus tällä kk-vuokralla olisi jotain 10-20 euron välillä. Mutta mitä jos vuokralainen ei tätä korotusta millään hyväksyisi ja suostuisi maksaa? Olisiko oikeus heti purkaa vuokrasuhde vai kuinka?

Olen myös kuullut, että vuokran voisi sitoa hoitovastikkeeseen. Tässä voisi myös tulla sama ongelma.

4

101

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Jos sidottu vastikkeeseen, niin ilmoitus korotuksesta tultava asunnon omistajan kautta. Vuokralainen kun ei voit tietää paljonko vastike on noussut.

• Vuokrankorotusperusteen tulee olla vuokralaisen itsensä selvitettävissä/tarkistettavissa. Lisäksi yhtiövastikkeeseen sitominen on kohtuuton ehto, koska se sisltää myös rahoitusvastikkeen. Rahoitusvastike taas lisää suoraan vuokrantajan pääoman arvoa, joten se kuuluu vuokranantajan maksettavaksi. Hoitovastikkeeseen vuokran voi sitoa edellyttäen, että sopimukseen kirjataan vuokralaiselle pysyvä valtuutus tarkistaa hoitovastikkeen tarkistushetken määrä isännöitsijältä. Indeksi on siis helpompi peruste.

Ja alkuperäiseen kysymykseen vastaus, eli vuokralainen ei vii kieltäytä maksamasta vuokrasopimukseen kirjatun perusteen mukaista korotusta.

• Anonyymi

Eiköhän se ole vuokraisäntä joka vuokran määrää, vuokralaisen harkinnassa on maksaako vai muuttaako pois.

• Anonyymi

Korkojen pohja näkyy lasikaton läpi, että aina muistaisitte vallanpidon olevan molempiin suuntiin. Ja näkyvän.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      39
      6885
    2. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      32
      3888
    3. Ei tämä etene ikinä

Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      45
      3270
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      34
      2844
    5. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      16
      2652
    6. Toiveikas vai toivoton

torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37
      2228
    7. Mukavaa päivää

Mun rakkauden kohteelle ❤️ toivottavasti olet onnellinen
      Ikävä
      16
      2176
    8. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      35
      2063
    9. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      48
      2033
    10. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      37
      1942
    Aihe