Jos saisi valita toisin, niin en varmaan edes lähtisi työelämään mukaan

Anonyymi

jatkaisin vaan opiskelua ja opiskelisin pitkälle. Tai sitten valitsisin vain suosiolla työttömyyden. Sitä olisi henkisesti ja fyysisesti huomattavasti paremmassa kunnossa, jos ei olisi ollut koskaan töissä. Työelämästä jäi käteen pari burnouttia, paniikkihäiriö pelkotiloja, rahaongelmia ym. traumoja.

18 vuotiaana kun koulusta valmistuin, niin minulla oli hyvin rahaa säästössä. Olisi pitänyt vain nauttia elämästä ja viitata kintaalla työelämälle.

2

144

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Voisit kyllä löytää jonkun työpaikan jossa ei ole kiusaamista. Sitäpaitsi paniikkihäiriö on hoidettavissa. Tärkein hoitomuoto on että ymmärtää toisen kertomana, miten se toimii ja mistä tuntemukset syntyvät (toki poikkeuksin) ja lisäapuna voi olla lääkkeetkin.

Millä alalla olet työskennellyt? Tuo burn-out ja paniikkihäiriöt ja oireet ovat varmaan kytköksissä toisiinsa? Vanhempanakin kannattaa lähteä opiskelemaan jos kiinnostaa. Korkeakouluihinkin pääsee ammattikoulupohjaltakin ja työkokemuksesta saa roppakaupalla lisäpisteitä. Kannattaa opiskella sitä mikä kiinnostaa, koska osaamisen lisäksi (perusta jolle rakentaa) asenne (eli oma kiinnostus) on ratkaisevia tekijöitä työhaastattelussa. Jos et usko itseesi, niin ala miettimään miten voisit lisätä sitä uskoa itseesi. Sitten kun uskot itseesi riittävästi, teet mitä haluat tehdä.

• Anonyymi

Hyviä ohjeita, mutta kun vetänyt henkisesti itsesi ihan totaalisen paskaksi, niin se jaloilleen pääseminen saattaa olla vähän vaikeampaa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      42
      7145
    2. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      32
      3988
    3. Ei tämä etene ikinä

Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      52
      3463
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      41
      2988
    5. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      17
      2756
    6. Toiveikas vai toivoton

torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37
      2248
    7. Mukavaa päivää

Mun rakkauden kohteelle ❤️ toivottavasti olet onnellinen
      Ikävä
      16
      2216
    8. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      41
      2183
    9. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      47
      2177
    10. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      44
      2133
    Aihe