Miksi täällä haukutaan toyotaa..

Anonyymi

vaikka merkin laatu ja luotettavuus on todistettu hyviksi kymmenissä tuhansissa testeissä, koeajoissa, vertailuissa ja -luottettavuus ja katsastustilastoissa.
Faktat ovat faktoja!

56

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      No siksi kun täällähän on mukava kehua ja haukkua autoja.
      Jokaisellahan on oma mielipide..käyn minäki varsin morkkaamassa eri automerkkejä.
      Mutta mullehan on aivan sama millä katiskalla kukanenki ajaa..ei se ole minulta pois.
      Itellä ollut ford,opel,nissan,mazda,toyota,vw ja lexus.
      Toki onhan täällä niitä 18v jannuja joilla ei ole itsellä kokemusta kuin siitä yhdestä vanhasta autosta ja se merkkihän se on paras...tai jos iskällä on joku merkki niin sitä kehutaan.

    • Anonyymi

      Toyota on hybridiautojen edelläkävijä. Ensimmäinen hybridiauto, Toyota Prius, tuli markkinoille jo yli 20 vuotta sitten. Nyt tuo malli tunnetaan maailman vähävikaisimpana autona. Tänään, kun ympäristötietoinen maailma alkaa vasta herätä hybriditekniikan etuihin, Toyota on jo myynyt yli 12,5 miljoonaa hybridiautoa.

      • Anonyymi

        Kansanvaunukonsernikin yrittää päästä mukaan hybridimaailmaan. Aloitus on kuitenkin varovainen kuten Audi itse sen ilmaisee: "mild hybrid" eli vapaasti suomennettuna melkein hybridi. Vai onko tässäkin kyseessä pieni huijaus!


      • Anonyymi

        Yli...


      • Anonyymi

        Missä maassa prius on ollut markkinoilla jo yli 20 vuotta? On muuten hirvittävän näköinen avaruusalus.


      • Anonyymi

        Paitsi että hybridi täysin turha keksintö jolla vaan rahastetaan.
        Sama kulutus ja päästöt kuin normaaleissakin autoissa.


    • Anonyymi

      Enpä ole havainnut Toyotan haukkumista vaan faktojen esiin tuomista Toyotien puutteista ja huonoista ominaisuuksista. Tojofanaatikkoja sen sijaan haukutaan oikeutetusti kun nämä alkavat kieltää esiin tuotuja faktoja.
      Skodia kyllä näkee haukuttavan päivittäin kymmenissä viesteissä täysin tekaistuilla argumenteilla.

      • Anonyymi

        Mistä ihmeen puutteista ... oletko seonnut vai etkö tiedä että kyse on ominaisuuksista, ei vioista.


    • Anonyymi

      Toyota edustaa mennyttä aikaa.

    • Anonyymi

      Hybriditekniikka on liian vaikiaa kansanautokonsernille kun pelkän bensakoneenkin kanssa on murhetta riittänyt ja dieseleissä päästöhuijaus oli ominaisuus ylitse muiden jolla maailmaa pelastettiin ja tulosta tehtiin kuin sylttytehtaassa konsanaan. Muuten meni kuin strömsössä mutta kun jotkut "työntekijät" syyllistyivät vilppiin ja iso pomo tuomittiin seitsemäksi vuodeksi "syyttömänä" lusimaan. Seuraavaksi kehitysvaiheeksi onkin valittu sähkömoottoriauto. Vain yksi liikkuva osa moottorissa. Ei öljyä eikä sen syöntiä eikä jakopään murheita. Sähkömoottoriakaan ei tarvitse keksiä uudestaan eikä huijata päästöissäkään.

    • Anonyymi

      Taitaa Toyota taas kukkia keväällä ja tarvitaan lahkon uskonvahvistusta oikein kunnolla?
      Toyota on kehno ajoltaan, epämukava, RUOSTUVIN, tehon ja nykyisellään kovin vikainenkin.
      Eipä Toyota ole koskaan pärjännyt vertailuissa kilpailijoihin ja ne katsastustilastot kertoo vain, että auto onn tarkastettu ja korjattu ennen katsastusta.

      • Anonyymi

        Nii on.silti ajan tojolla kun kuitenkin vaikka vikoja on niin ne on pieniä saksalaisiin verrattuna.
        Ja toyo hoitaa ne vaikka takuu olis loppunu.


      • Anonyymi

        Eikä mitään linkkiä, vain oma oksennus, uskonlahkohöpötykset katsastushuoltoineen , teroineen, vaareineen ja tohjoineen. Kaikki päivät ja yöt. Onko täyspäisen toimintaa? Pitäisikö jo olla huolestunut?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikä mitään linkkiä, vain oma oksennus, uskonlahkohöpötykset katsastushuoltoineen , teroineen, vaareineen ja tohjoineen. Kaikki päivät ja yöt. Onko täyspäisen toimintaa? Pitäisikö jo olla huolestunut?

        Katso peiliin ja päätä itse !


      • Anonyymi

        Mulla corolla 19 v vanha ei ruostetta ole, katsastusmies katseli on hyvin säilynyt.


    • Anonyymi

      Lähinnä kaksi mielenterveysongelmaista täällä on täysipäiväisesti toistensa merkkejä solvannut jo vuosikaudet. Toinen solvaa Toyotaa, toinen kehuu Toyotaa ja haukkuu vagineita.

      Ikävä, että nuo hullut pilaavat koko palstan.

      • Anonyymi

        Minä en hauku vaginaa, päinvastoin. Siitä puhe mistä puute.


      • Anonyymi

        Paraskin puhuja. Pitäisi sulkea niuvaan ja heittää avaimen kaivoon.


    • Anonyymi

      Ne pitää sitä lelu autona. toy ota. Ota lelu siis.

    • Anonyymi

      Niin miksi ne terot haukkuu toisten autoja älyttömiä juttuja uusi skoda ruostui ja mätäni meluisin kansan auto täysin ärsytys tarkoituksessa tehtyjä juttuja miten näille häiriköille saatas parempaa tekemistä kun tänne päivät postataan täysin satu juttuja..

    • Anonyymi

      laatu myy.

    • Anonyymi

      Oletteko kuulleet että seuraavan sukupolven Golf myöhästyy. Uudessa Golfin huijaussoftassa oli virhe, jonka korjaaminen otti yllättävän koville. Nyt kuulemma pitäis toimia, saas nährä.

    • Anonyymi

      Kateus ja heikko itsetunto pistää ihmisen kirjoittelemaan kaikenlaista soopaa. Tekisi mieli ajaa Toyotalla, mutta kun itsetunto ei sitä kestä.

      • Anonyymi

        Saman voi käntää toisin päin tekisi mieli ajaa Saksalaisella vaan kun ei anna periksi ei millään kun tohjotistina pitää pysyä..


      • Anonyymi

        Itsetunto kunnossa, mutta sen verran arvostan itseäni etten tule koskaan hankkimaan aasialaista kansanautoa, vaan ostan parempia autoja.


    • Anonyymi

      Muhahahahahahahahahahaas. Mult tuli liisterit kun luin näitä juttuja. Muhahahahshshshshshssssss.

      • Anonyymi

        Muu...


    • Anonyymi

      Minäkin olin vuosia Volkkarin omistaja mutta en ole enää kun en halua olla huijauksen maksaja. Ei haittaa vaikka hyväuskoiset hölmöt maksaa itsensä ja toisten kusetuksen amerikkalaispaketilla terästettynä. 30 miljardia näin alkajaisiksi ja jatkossa ehkä vielä lisää. Sehän on toteutunutta faktaa ei mitään trollausta. Onnea .voittajille!

    • Anonyymi

      Jos lähdetään ihan alusta niin miten määritellään laatu?
      Mitä täältä lukenut niin tuntuu olevan määritelmänä miten pitkään Toyota kronologisesti kukkuu. Voihan sekin olla yksi määritelmä. Katsastustilastoakin käytetty paljon määritelmänä mutta kun asiaa miettii niin onko sillä oikeasti tekemistä laadun kanssa koska siinä jää monta muuttujaa huomioimatta.
      Itsellä montaa merkkiä ollut ja oman määritelmäni mukaan Toyotan laatu ja luotettavuus siellä keskikastissa kun ottaa huomioon tusinan verran muuttujia lisää.

      • Anonyymi

        Saksassa tilastoidaan katsastustulokset vähän ajettujen, paljon ajettujen, uudehkojen ja vanhojen autojen suhteen. Toyota on aina kärjessä mitä vanhempi ja mitä enemmän ajettu. Eihän se todellakaan mitään laadusta kerro vaan siitä että auto on parempi kuin muut.


    • Anonyymi

      Merkeistä ja malleista myydyin ei jätä ketään kylmäksi. Etenkin jos eivät ole mitään maailman halvimpia. Kielii parhaasta hinta-laatusuhteesta, kestävyydestä , luotettavuudesta ja hyvästä jälleenmyyntiarvosta. Jotka kaikki löytyy Toyotasta.

      • Anonyymi

        Juu multa tuli liisterit ku näin toijotan liikenteessä.


    • Anonyymi

      Kateus tulee esiin. Eihän siinä mitään outoa ole.

    • Anonyymi

      "Toyota on aina kärjessä mitä vanhempi ja mitä enemmän ajettu."
      Vain vanhoissa, ei paljonajetuissa. Trafin tilastojen mukaan 10 vuotiaalla Corollalla on ajettu tyypillisesti alle 130tkm. Samanikäisen Ocun lukema on 228tkm. Jos vertaa 220tkm ajettuja keskenään niin tojon hylkyjen määrä on paljon korkeampi. Näin kertoo Trafi.

    • Anonyymi

      Eipä noita testejä ja vertailuja löydy missä Toyota olisi menestynyt, taitaa Skoda uusimmat menestykset kyseisissä testeissä ajaa osssspenttiholistin kevyeen raivoon?

      • Anonyymi

        Juu ja VAG vehkeet piikkipaikoilla takuukorjauksien määrässä.
        Laakkonenki luopui niistä kun tulos painui tappiolle kun niitä paskakasoja piti korjata niin paljon..

        Ja käy lue kauppalehdestä jos et tuota vielä tiennyt.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juu ja VAG vehkeet piikkipaikoilla takuukorjauksien määrässä.
        Laakkonenki luopui niistä kun tulos painui tappiolle kun niitä paskakasoja piti korjata niin paljon..

        Ja käy lue kauppalehdestä jos et tuota vielä tiennyt.

        Hyvä että takuukorjauksien sarjassa. Ei maksa asiakkaalle mitään.

        Tojohan vetelee omissa luvuissaa takaisinkutsuissa. 1,5 miljoonaa poikkiruostunutta pakua ja 3 miljoonaa turvatyynyvikaista. C-HRssä vuotivat bensatankit ja tuulilasit halkeilivat. Lista on loputon.
        Suomalaiset ovat sen verran nössömpiä kuin amerikan-terot että maksavat ruosteongelmien korjaamiset itse.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hyvä että takuukorjauksien sarjassa. Ei maksa asiakkaalle mitään.

        Tojohan vetelee omissa luvuissaa takaisinkutsuissa. 1,5 miljoonaa poikkiruostunutta pakua ja 3 miljoonaa turvatyynyvikaista. C-HRssä vuotivat bensatankit ja tuulilasit halkeilivat. Lista on loputon.
        Suomalaiset ovat sen verran nössömpiä kuin amerikan-terot että maksavat ruosteongelmien korjaamiset itse.

        Jaa joko ne on alkanut VAG konsernin autoja korjaa takuuseen ihan niiden piikkiin.
        Ovatko luopuneet syyttämisestä käyttövirheeseen.


    • Anonyymi

      Toyotalla on puhkiruostumistakuu 12 vuotta Eli sisältäpäin alkanut korroosio kuuluu takuun piiriin. Menee virman piikkiin. Ruotsalaistutkimuksen mukaan 42 % passateista oli ruostuneita kun Avensiksista vain 2%. Vikavaageneissa takuu tarkoittaa käyttövirhettä ja silloin petetty ja huijattu kuluttaja maksaa. Kovalla taistelulla saattaa saada mahtavan diilin ja maksaa vain kaksikolmasosaa valmistajan suunnitteluvirheestä

      • Anonyymi

        Toyotan takuulla ei tee mitään.. Näkeehän sen että jenkeissäkin vasta pakon edessä tunnustivat valmistus virheen kun lava-autoista oli jo koko runko poikki. Niin reilusti toimii toyotan takuu. Vahinko oli jo miljardien eurojen arvoinen. Volkkari ja skoda ei ruostu noin pahasti elleivät ole suolakaivoksen työntekijöiden työautoina olleet. Trollien unelmissa voi toki ruostua. Toyota on erittäin arka ruostumaan joka tilanteessa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toyotan takuulla ei tee mitään.. Näkeehän sen että jenkeissäkin vasta pakon edessä tunnustivat valmistus virheen kun lava-autoista oli jo koko runko poikki. Niin reilusti toimii toyotan takuu. Vahinko oli jo miljardien eurojen arvoinen. Volkkari ja skoda ei ruostu noin pahasti elleivät ole suolakaivoksen työntekijöiden työautoina olleet. Trollien unelmissa voi toki ruostua. Toyota on erittäin arka ruostumaan joka tilanteessa.

        Paljonko suomessa on suolakaivoksia ja niiden työntekijöitä?


    • Anonyymi

      Viime lauantaina osui parkkipaikalla viereeni Skoda oktaaviaanus kompikatiska kaksivärisenä valko-ruskeana. keskellä konepeltiäkin oli kämmenen kokoinen ruskea ruostunut läiskä , helmat ja lokasuojien kaaret kuin vanhassa eemelimersussa. Ennen kuvitelin että skoda kestää aikaa, mutta kyllä nyt joutui kantaansa tarkistamaan. Olihan skoda joskus 90-luvulla aivan hirveä ruostumaan ja sitä ennen vielä hirveämpi. Ei tainnut natsikumppanuus tuoda mitään lisäarvoa. Milloinkaan en ole tavannut ainuttakaan Toyotaa noin ruskettuneena.

    • Anonyymi

      Suomessa myydään Skodaa enemmän kuin Volkkaria. Minulle se kertoo Volkkarin surkeudesta ja täydellisestä mahalaskusta syöksykierteellä. Tosiasiahan on että Volkkari vain huijasi Amerikassa jonne Skoda ei kelpaa ollenkaan ja volkkarikin vain parkkipaikan koristeeksi ajokieltoon ottamaan aurinkoa. Enkä tarkoittanut että olisi huijannut vain Amerikassa. Tosiasiassa huijasi myös euroopassa ja kaiken lisäksi vielä oman maansakin kansalaisia. Asevelihintaan hyväuskoisimmat hitlerin ystävät Suomessa vielä vakaumuksensa puolesta ostavat, vaikka huijaaminen on todettu ennenäkemätön ja kuulumaton tosiasia auton valmistuksen alalla. Ainakaan Toyotaa haukkumalla ei suunniteltua rikollista toimintaa saa tekemättömäksi. Kyllä se sylttytehdas ja vastuun kantaja tai kiertäjä on aivan jossain muualla.

      • Anonyymi

        Ei katoa Volsun rikollinen toiminta.
        Toisaalta siitä puhuminen ei tee tojosta parempaa autoa. Se on edelleen vertailujen keskikastissa tai hännillä.

        Se että Skodaa ostetaan enemmän kuin volsua ei meinaa volsulle mitään. Rahat menevät samaan kassaan. Volsulle pääasia on se että sen kassaan kilahtaa pätäkkää yli kaksinkertaisesta automäärästä tojoon verrattuna.
        Ja paljon kilahtaakin koska tojon myynnin veturi on pizzataksi yaris. Volsu myy kalliimman hintaluokan autoja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei katoa Volsun rikollinen toiminta.
        Toisaalta siitä puhuminen ei tee tojosta parempaa autoa. Se on edelleen vertailujen keskikastissa tai hännillä.

        Se että Skodaa ostetaan enemmän kuin volsua ei meinaa volsulle mitään. Rahat menevät samaan kassaan. Volsulle pääasia on se että sen kassaan kilahtaa pätäkkää yli kaksinkertaisesta automäärästä tojoon verrattuna.
        Ja paljon kilahtaakin koska tojon myynnin veturi on pizzataksi yaris. Volsu myy kalliimman hintaluokan autoja.

        Tarkoitatko, että Skodankin ostamalla osallistuu Volkkarin rikollisen toiminnan maksamiseen ja kalliimman luokan takaisinostoon? Jos tosiaan on näin niin pitäisikö tuo sosialismin saavutuskin kiertää kaukaa?


    • Anonyymi

      "Ei katoa Volsun rikollinen toiminta.
      Toisaalta siitä puhuminen ei tee tojosta parempaa autoa. Se on edelleen vertailujen keskikastissa tai hännillä."
      Riippuu, mitä vertaillaan. Tärkeimmässä tutkimuksessa Volkkari oli laatu ja luotettavuusvertailun toiseksi viimeinen kun Toyota vielä mitalisijoilla. Siitä puhuminen ei tosiaan tee Toyotasta parempaa autoa mutta siitä kertominen saattaa pelastaa kuluttajia monilta murheilta ja rikollisen toiminnan tukemiselta.

      • Anonyymi

        Tärkeimmässä laatututkimuksessa, jota myös lompakko-äänestykseksi kutsutaan, VW on ollut yli kaksi kertaa Toyotaa suositumpi jo yli vuosikymmenen. Kansa kyllä tietää mihin rahansa laittaa.
        Siksi VW.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tärkeimmässä laatututkimuksessa, jota myös lompakko-äänestykseksi kutsutaan, VW on ollut yli kaksi kertaa Toyotaa suositumpi jo yli vuosikymmenen. Kansa kyllä tietää mihin rahansa laittaa.
        Siksi VW.

        Vaan eipä ole enää tällä hetkellä. VAG maine ja luottamus on mennyttä ja pomot istuu vankilassa. Luottamuksen voi menettää vain kerran.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vaan eipä ole enää tällä hetkellä. VAG maine ja luottamus on mennyttä ja pomot istuu vankilassa. Luottamuksen voi menettää vain kerran.

        Kyllä on. Katsopa Trafin tilastoja. VW pitää hallussaan merkkitilaston kahta top-3 paikasta ja Seat Audi täydentävät menestyksen. VW:tä ostetaan yli kaksi kertaa enemmän kuin riisirimpuloita.


    • Anonyymi

      Uukuu.

    • Anonyymi

      Skoda- ja Ladakuskit ovat kautta aikojen olleet kateellisia tojotalle.
      Haukkuvat sitten omaa sisäistä tuskaansa purkaakseen.
      Kukaan ei pakottanut istumaan skodaan ja siitä syyttävät varmaan tojotakuskia.

    • Anonyymi

      Itellä edellinen auto oli Skoda Fabia 1.2 TSI -koneella ja 6. vaiht. manuaalilaatikolla. Tuolla autolla ajoin noin 95 000 km. Ainoa varsinainen vika, mikä ilmeni noin 60 000 km:n kohdalla oli toisen happianturin rikkoontuminen.

      Tuulilasin jouduin vaihdattamaan kerran, kun lasissa oli sen verran paha halkeama. Skoda lähti vaihtoon muutama viikko sitten, ja tilalle tuli 2018 vuoden esittelyauto Toyota Yaris. Kyseiseen merkkiin ei itselläni liity mitään rakkautta tai muutakaan.

      Yhdelle ihmiselle tuo on aivan riittävä ja 1.5 litrainen kone tuntuu ihan riittävältä. Ainoa isompi ero, minkä olen huomannut on se, että 6. vaihde on selkeästi tehty pelkästään maantielle.

      Fabialla pystyi samalla vaihteella ajamaan 60 km/h ihan helposti. Yaris vaatii lähes 70 km/h.
      Tässä huomaa eron vapaastihengittävän ja ahdetun koneen välillä. Yaris on äänimaailmaltaan hiljaisempi, mutta tässä suurin vaikuttaja on renkaat. Skodan kesärenkaina olivat Koreassa valmistetut Nexenit, Yariksessa Bridgestonet. Talvirenkaiksi tuohon tuli Continentalin kitkat.

      Moottoritienopeudessa kummassakin autossa ilmavirran suhinat/vinkumiset kuuluvat ohjaamoon. Yaris on ehkä hieman tuuliherkempi, ainakin jos tuuli on sivutuulta. Kulutuksessa ei näytä ainakaan ajotietokoneen mukaan olevan isoja eroja 5,5 - 5,8 l/100km.

    • no nythän tässä on selvästi käynyt niin että joku on alkanut urakalla kääntelemään asioita päälaelleen, eli joku kopioi VAG-Areenalta tyyppivika kertomuksia skodista ja volkkareista, kopioi koko tekstin tänne suomi24 palstalle ja vaihtaa vain automerkin skodasta toyotaksi. tismalleen samat ruoste yms keskustelut löytyvät VAG-Areenalta skodien pahoista tyyppivioista.

      • Anonyymi

        Törkeä kunnian loukkaus on postata toisen nimissä ja levittää solvauksia toisesta henkilöstä. Oletko oikeasti ns oikeus toimi kelvoton että varaa tällaiseen ? ? jos oikeus ja lääkärit toteavat sinut ns oikeus toimi kelpoiseksi niin sakot tulee ja joudut maksamaan korvaukset ja oikeus kulut. .mietippä vähän tekemisiäsi jos kykenet siihen. .


      • Anonyymi

        Entäs tää Anonyymi ? Aika moni täällä esiintyy tällä nimellä, epäilen että eivät ole samoja henkilöitä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Entäs tää Anonyymi ? Aika moni täällä esiintyy tällä nimellä, epäilen että eivät ole samoja henkilöitä.

        Kaikki rekisteröitymättömien nimimerkkien viestit ovat nykyisin "Anonyymi", kuten sinunkin. Asiaan ei voi vaikuttaa muuten kuin rekisteröimällä nimimerkki ja viestittämällä sen kautta.
        Nykyisin tuo moninimimerkkitrolli, josta ylempänä on kirjoitettu, ei voi käyttää enää noista nimimerkeistä kuin niitä jotka on rekisteröinyt. Mutta tyyppi ei uskalla käyttää rekisteröityjä nimimerkkejään kaikkiin höpöhöpöjuttuihin, vaan on nykyisin Anonyymi. Henkilön kyllä tunnistaa helposti omanlaisesta kieliasustaan ja kielioppivirheistään.


    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.

      Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j
      Maailman menoa
      739
      4943
    2. Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen

      Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.
      Maailman menoa
      669
      4155
    3. Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?

      Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.
      Ikävä
      173
      2301
    4. Harmi että

      Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o
      Ikävä
      16
      2067
    5. MTV: Katri Helena repäisee kunnolla - Aivan uudessa roolissa TV:ssä - Tätä ei arvannut!

      No nyt iskelmälegenda ja koko kansan Katri Helena kyllä repäisee kunnolla! Upeaa heittäytymistä, Katri Helena! Lue, mis
      Suomalaiset julkkikset
      40
      1868
    6. Miten saisin

      Sinut omakseni?
      Ikävä
      96
      1706
    7. TELIA pakottaa 4G-liittymiä väkisin 5G-liittymiin, vaihtaa ilman lupaa

      Ihmisten sopimuksia! https://www.is.fi/digitoday/mobiili/art-2000011063159.html "Telia on lähettänyt osalle 4g-asiakka
      Maailman menoa
      167
      1451
    8. OP Kaskimaa

      Niin sitten pankki vaihtaa nimeään ja pääkonttori siirtyy ties minne. Pulkkisen visio, Kainuu ei kelvannut.
      Kuhmo
      30
      1208
    9. Ajattele miten

      Paljon ottajia sinulla olisi
      Ikävä
      88
      1146
    10. Viimeiset helmiterveiset

      kaivatullesi tähän alas 🙇💙
      Ikävä
      94
      1144
    Aihe