Tässä tiukka testi, josta Camry selviää kiitettävin arvosanoin.
https://ls24.fi/autorauma/koeajo-toyota-camry-2-dot-5-hybrid-active
KOEAJO: Toyota Camry 2.5 Hybrid Active
84
672
Vastaukset
- Anonyymi
Olipa harvinaisen tiukka mainos eipä muuta voi sanoa mainosta mainoksen perään. terot hoitaa homansa uskollisesti on tojota palkannut hyvät mainosmiehet haukutaan samalla muut merkit varsin "asiallista" porukkaa..
- Anonyymi
Kiitoksia, yritämme aina parhaamme. Mitä tulee Camryyn niin eikö tämä puolueeton testi todistakin että Toyota Camry Hybrid 2.5 Active on todella erinomainen uuden ajan henkilöauto. Ja ennenkaikkea onhan se Hybridi !
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kiitoksia, yritämme aina parhaamme. Mitä tulee Camryyn niin eikö tämä puolueeton testi todistakin että Toyota Camry Hybrid 2.5 Active on todella erinomainen uuden ajan henkilöauto. Ja ennenkaikkea onhan se Hybridi !
Kyllä, olen samaa mieltä. Taksissa oli jo yksi uusi Camry.
- Anonyymi
Mikä se tämä Autorauma oikein on?
- Anonyymi
Mainoslehti.
- Anonyymi
Varsin luotettavan tuntuinen yritys, vai mitä?
https://www.protestilista.com/yritys/1605200-8
https://www.is.fi/yritykset/protestit/protesti-498100/
https://www.kauppalehti.fi/yritykset/yritys/autorauma oy/16052008
https://www.finder.fi/Autosähkökorjaamo/AutoRauma Oy/Rauma/yhteystiedot/263566
Yrityksen entinen toimari on varmaankin alkanut nuoleskella Toyota Finlandia näillä "koeajoilla" päästäkseen huoltohallin siivoojaksi tms.
- Anonyymi
Camry on todella vanhanaikaisen näköinen, varsinkin sisältä. Ainoastaan keulaa on yritetty modernisoida, mutta Toyotan tyyliin se on epäonnistunein asia tuossa autossa, hirveä irvistys.
Sisäkuvissa nuo nahkaistuimet näyttävät todella halvoilta, saumat pullistelee ja vetelee ja takapenkki on kuin huono sohva, niin lättänän näköinen se on. - Anonyymi
Moottorit tuottavat 202Nm tehon joka tuntuu? Hienosti kirjoitettu.
Kait se tuntuu 150Nm:n jälkeen mihin ovat tähän saakka tyytyneet.- Anonyymi
Tuossa on käynyt toimittajalle kämmi, tehon yksikkö on watti (W), ei Nm. Nm on vääntömomentin yksikkö. Kummasta tuossa nyt puhutaan, tehosta vai vääntömomentista?
- Anonyymi
Toyotalla on niin sekaisin watit ja nm että tietävätkö nuo itsekään mitä se vääntää vääntää kumminkin jotakin kun kerran liikkeele lähtee..
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Toyotalla on niin sekaisin watit ja nm että tietävätkö nuo itsekään mitä se vääntää vääntää kumminkin jotakin kun kerran liikkeele lähtee..
Mitä sen on väliä, pääasia että liikkuu ripeästi ja kuluttaa vähän. Toyotan kestävyyshän on jo kaikkien tiedossa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mitä sen on väliä, pääasia että liikkuu ripeästi ja kuluttaa vähän. Toyotan kestävyyshän on jo kaikkien tiedossa.
Hienoa että edelläkävija Toyota saanut vihdoinkin tuotua vanhalle mantereelle perheauton 200hv (n. 150kW) teholla. Muilla merkillä niitä ollutkin noin 10 vuotta tarjolla.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mitä sen on väliä, pääasia että liikkuu ripeästi ja kuluttaa vähän. Toyotan kestävyyshän on jo kaikkien tiedossa.
Kestävyydestä ei voi tietää, mutta ruostuminen on jo tuttua.
- Anonyymi
"Nykyisten (EU) sääntöjen mukaan uuden auton päästöjen tulisi vuoteen 2021 mennessä olla korkeintaan 95 g/km."
Miten Camry tai Rav4 sopii tähän vaatimukseen?- Anonyymi
TM kirjoitti että nämä nykyiset hybridit ei ole mikään ilmasto pelastus , jos meinaa hybridit mukana pysyä pitää moottoreitten kokoa huomattavasti pienentää..miten niitä paljon pienentää kun laiskoja ja tehottomia jo nytkin..Ne 2 ja 2.5 moottorit voi tulevaisudessa unohtaa..
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
TM kirjoitti että nämä nykyiset hybridit ei ole mikään ilmasto pelastus , jos meinaa hybridit mukana pysyä pitää moottoreitten kokoa huomattavasti pienentää..miten niitä paljon pienentää kun laiskoja ja tehottomia jo nytkin..Ne 2 ja 2.5 moottorit voi tulevaisudessa unohtaa..
Odotellaan niitä pikkuturbo hybridejä... onko jollakin valmistajilla sellaisia jo? Toisaalta mitä hyötyä tuollaisesta olisi. Sähkömoottorit antavat alavääntöä, jota tuolla pikkuturbolla on haettu, ja moottoritienopeuksissa en tiedä kumpi on taloudellisempi, pienillä kierroksilla menevä vapaahengittävä 2.5, vai suurilla kierroksilla pyörivä pikkuturbo? Tähän tietenkin vaikuttaa myös auton ilmanvastus ja paino myös.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Odotellaan niitä pikkuturbo hybridejä... onko jollakin valmistajilla sellaisia jo? Toisaalta mitä hyötyä tuollaisesta olisi. Sähkömoottorit antavat alavääntöä, jota tuolla pikkuturbolla on haettu, ja moottoritienopeuksissa en tiedä kumpi on taloudellisempi, pienillä kierroksilla menevä vapaahengittävä 2.5, vai suurilla kierroksilla pyörivä pikkuturbo? Tähän tietenkin vaikuttaa myös auton ilmanvastus ja paino myös.
Turbo moottorissa on parempi hyötysuhde kun vaparissa ja vääntö on samalla tasolla kun puoltasuuremmassa vaparissa..esim 1.0tsi 200nm 2000 rmin. ja 2.0 vapari noin 200nm 4000rmin eikö ole turbo aivan omaa lukuaan..
- Anonyymi
Tuosta voi jo päätellä että kumpi pyörii ajossa taloudellisemmalla kierrosluku alueella ja melua tulee pienillä kierroksilla pajon vähempi...
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Turbo moottorissa on parempi hyötysuhde kun vaparissa ja vääntö on samalla tasolla kun puoltasuuremmassa vaparissa..esim 1.0tsi 200nm 2000 rmin. ja 2.0 vapari noin 200nm 4000rmin eikö ole turbo aivan omaa lukuaan..
Totta, turbo tarjoaa vääntöä kunnolla vapariin verrattuna. Mutta tästä juuri kirjoitin yllä. Sähkömoottori korvaa vaparissa tuon turbon antaman mukavan alaväännön. Mutta kun mennään moottoritienopeuksiin niin turbon hyöty vähenee, varsinkin jos kyseessä perinteinen "halpa" turbo kiinteillä siivekkeillä. Mutta eiköhän kaikissa uusissa pikkuturboissa ole jo VNT-turbot.
- Anonyymi
Nimenomaan kun siirrytään moottoritielle siellä se turbo säästääkin näin on kun vääntöä riittää moottori käy lähes tyhjäkäynnillä, kun huonosti vääntävä vapari ei jaksa vetää kun puolta kovemmilla kieroksilla eikait sitä turboa olis tehtykään jos siitä ei hyötyä olis..dieselitkin olis ihan nuhapumppuja ilman turboa..
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuosta voi jo päätellä että kumpi pyörii ajossa taloudellisemmalla kierrosluku alueella ja melua tulee pienillä kierroksilla pajon vähempi...
Laitan tähän vielä linkin erääseen artikkeliin, joka selventää tätä asiaa mitä haen takaa https://carbuzz.com/features/this-is-why-turbocharged-fuel-economy-is-a-lie toivottavasti englanti kääntyy. Artikkeli kiteytettynä: aina kun pikkuturbo on ns. on-boost tilassa, eli ahtaa, pikkuturbon kulutus vastaa isoa vapaastihengittävää konetta. Kun on kyse pienitilavuuksisesta moottorista, turbo ahtaa käytännössä jatkuvasti, eli kulutusero käytännössä nolla.
Tästä päästään sitten moottorien kestävyyteen. Kumpi mahtaa olla luotettavampi, ns. kireänä toimiva pikkukone, vai vapaasti henkittävä matalaviritteinen iso moottori? Miten kestää jatkuvasti korkeilla kierroksilla pyörivä turboahdin? - Anonyymi
Hybridissä ei maantie nopeuksilla sähkoapuja juuri tule siksi tekis terää siihenkin laittaa turbo kone , mutta se ei oiken hybridiin käy kun käynnistyy ja sammuilee edestakaisin ei tee tuboahtimelle hyvää semmonen tulee jälkilämpöongelmia ja se pilaa turbon..
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Laitan tähän vielä linkin erääseen artikkeliin, joka selventää tätä asiaa mitä haen takaa https://carbuzz.com/features/this-is-why-turbocharged-fuel-economy-is-a-lie toivottavasti englanti kääntyy. Artikkeli kiteytettynä: aina kun pikkuturbo on ns. on-boost tilassa, eli ahtaa, pikkuturbon kulutus vastaa isoa vapaastihengittävää konetta. Kun on kyse pienitilavuuksisesta moottorista, turbo ahtaa käytännössä jatkuvasti, eli kulutusero käytännössä nolla.
Tästä päästään sitten moottorien kestävyyteen. Kumpi mahtaa olla luotettavampi, ns. kireänä toimiva pikkukone, vai vapaasti henkittävä matalaviritteinen iso moottori? Miten kestää jatkuvasti korkeilla kierroksilla pyörivä turboahdin?Milloin Suomen nopeuksilla moottori käy pitkän aikaa edes 50 % teholla?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Laitan tähän vielä linkin erääseen artikkeliin, joka selventää tätä asiaa mitä haen takaa https://carbuzz.com/features/this-is-why-turbocharged-fuel-economy-is-a-lie toivottavasti englanti kääntyy. Artikkeli kiteytettynä: aina kun pikkuturbo on ns. on-boost tilassa, eli ahtaa, pikkuturbon kulutus vastaa isoa vapaastihengittävää konetta. Kun on kyse pienitilavuuksisesta moottorista, turbo ahtaa käytännössä jatkuvasti, eli kulutusero käytännössä nolla.
Tästä päästään sitten moottorien kestävyyteen. Kumpi mahtaa olla luotettavampi, ns. kireänä toimiva pikkukone, vai vapaasti henkittävä matalaviritteinen iso moottori? Miten kestää jatkuvasti korkeilla kierroksilla pyörivä turboahdin?Kestävyys ei ole ongelma kyllä pikkuturbokin voidaan tehdä vahvaksi jos halutaan , hyvä öljyjäähdytys mäntiin ja riittävän lujat männät kiertokanget j a vankat laakerit..kirjoitatpa mitä tahansa kyllä turbo bensa koneet on tullut jäädäkseen ja ne kehittyy jatkuvasti huimaa vauhtia..paluuta entiseen ei ole..
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Milloin Suomen nopeuksilla moottori käy pitkän aikaa edes 50 % teholla?
Satasen nopeudella tavis perheauto tarvitsee noin 25-30 kW tehon
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nimenomaan kun siirrytään moottoritielle siellä se turbo säästääkin näin on kun vääntöä riittää moottori käy lähes tyhjäkäynnillä, kun huonosti vääntävä vapari ei jaksa vetää kun puolta kovemmilla kieroksilla eikait sitä turboa olis tehtykään jos siitä ei hyötyä olis..dieselitkin olis ihan nuhapumppuja ilman turboa..
Varmasti turbo auttaa pitämään pikkumoottorin kierrokset kurissa moottoritienopeuksissa, mutta kyllä se aivan takuuvarmasti ahtaa myös tuolloin, jolloin kulutus vastaa isompaa vapaastihengittävää. Vai yritätkö sanoa, että 1.2 moottori kuljettaa 120kmh 2500-3000rpm ilman ahtamista?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kestävyys ei ole ongelma kyllä pikkuturbokin voidaan tehdä vahvaksi jos halutaan , hyvä öljyjäähdytys mäntiin ja riittävän lujat männät kiertokanget j a vankat laakerit..kirjoitatpa mitä tahansa kyllä turbo bensa koneet on tullut jäädäkseen ja ne kehittyy jatkuvasti huimaa vauhtia..paluuta entiseen ei ole..
Ei minua haittaa pikkuturbot tai niiden yleistyminen. tervetuloa vaan. Tässä keskusteltiin ymmärtääkseni kahdesta eri tavasta päästä samaan tulokseen: pikkukone ahdin tai isokone avustava sähkömoottori. Molemmilla saadaan käytännössä samat kulutusarvot.
- Anonyymi
Luultavasti sen takia 1 litraiset turbot on muutettu 3 sylinterisiksi saadaan levämmät männät ja vankemmat kiertokanget ja laakerit kuin pieneen 4 sylinteriseen..ja puristus suhde on turbossa alhaisempi mitä vaparissa ja vähempi kierroksia käytännössä kuluu hitaammin kuin vapari..
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei minua haittaa pikkuturbot tai niiden yleistyminen. tervetuloa vaan. Tässä keskusteltiin ymmärtääkseni kahdesta eri tavasta päästä samaan tulokseen: pikkukone ahdin tai isokone avustava sähkömoottori. Molemmilla saadaan käytännössä samat kulutusarvot.
Mutta Tojon hybrideissä on ylivoimainen kestävyys ja luotettavuus. Kun turbot paukkuu ja laakerit leviää Tojon kone on vasta sisäänajovaiheessa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Luultavasti sen takia 1 litraiset turbot on muutettu 3 sylinterisiksi saadaan levämmät männät ja vankemmat kiertokanget ja laakerit kuin pieneen 4 sylinteriseen..ja puristus suhde on turbossa alhaisempi mitä vaparissa ja vähempi kierroksia käytännössä kuluu hitaammin kuin vapari..
Oikeastihan turboahdin rasittaa moottoria todella paljon ja lyhentää jonkin verran bensamoottorin käyttöikää. Puristussuhde on turboahdetussa moottorissa siksi matalampi kuin vapaasti hengittävässä moottorissa, koska turboahdin tuo moottorille niin paljon lisää rasitusta ja painetta. Että ilman moottorin puristussuhteen alentamista moottori ei kestäisi lainkaan sitä turbon tuomaa lisärasitusta. Turbolla on myös tapana kuumentaa sitä moottoriin painamaansa ilmaa joten siksi moottorin ja turbon välissä onkin se välijäähdytin/ intercooler ettei moottorin sylintereiden tilat kuumenisi liian paljon. Yleensä on myös EGR venttiili tuomassa lisää jäähdytystä moottorin sylinterien palotiloille.
Diesel moottori tietysti kestää turboahtamisen koska ne ovat matalaviritteisempiä kuin bensamoottorit, lisäksi kiertävät hitaammin kuin useimmat bensiinimoottorit, diesel mooottorit yleensä myös lämpenevät itsestäänkin vähemmän kuin bensamoottorit. Kestävät myös suurempia puristussuhteita kuin bensamoottorit mukaanlukien myös diesel polttoaineen suurempi puristuksen kestävyys kuin bensalla.
Turboahdin on melkoisen vikaherkkä osa.
https://www.youtube.com/watch?v=xYsUVAjeTgM - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Laitan tähän vielä linkin erääseen artikkeliin, joka selventää tätä asiaa mitä haen takaa https://carbuzz.com/features/this-is-why-turbocharged-fuel-economy-is-a-lie toivottavasti englanti kääntyy. Artikkeli kiteytettynä: aina kun pikkuturbo on ns. on-boost tilassa, eli ahtaa, pikkuturbon kulutus vastaa isoa vapaastihengittävää konetta. Kun on kyse pienitilavuuksisesta moottorista, turbo ahtaa käytännössä jatkuvasti, eli kulutusero käytännössä nolla.
Tästä päästään sitten moottorien kestävyyteen. Kumpi mahtaa olla luotettavampi, ns. kireänä toimiva pikkukone, vai vapaasti henkittävä matalaviritteinen iso moottori? Miten kestää jatkuvasti korkeilla kierroksilla pyörivä turboahdin?Ei se turbo jatkuvasti ahda täysillä hukkaporti päästää tarvittaissa liian paineen pois..silloin vao ahtaa täysillä jos kaikki teho otetaan käyttöön mutta näin tapahtuu ajotavasta tietysti riippuen harvoin..nyky dieselmoottorithan on jo korkeampi viritteisiä kun bensaturbot .bensassa turbo käy kuumempana kun dieselissä siksi olis öljyt hyvä vaihtaa useammin kun vw suosittelema 30 tkm aivan liian pitkä väli ja tärkein turboahtimen jälkijäähdytys unohtuu melkein kaikilta ahtimessa lämpö nousee niin korkeaksi että öljy palaa laakereihin ja tukkii karstalla öljykanavat ja sitten turboremontti on ennenpitkää edessä..
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Laitan tähän vielä linkin erääseen artikkeliin, joka selventää tätä asiaa mitä haen takaa https://carbuzz.com/features/this-is-why-turbocharged-fuel-economy-is-a-lie toivottavasti englanti kääntyy. Artikkeli kiteytettynä: aina kun pikkuturbo on ns. on-boost tilassa, eli ahtaa, pikkuturbon kulutus vastaa isoa vapaastihengittävää konetta. Kun on kyse pienitilavuuksisesta moottorista, turbo ahtaa käytännössä jatkuvasti, eli kulutusero käytännössä nolla.
Tästä päästään sitten moottorien kestävyyteen. Kumpi mahtaa olla luotettavampi, ns. kireänä toimiva pikkukone, vai vapaasti henkittävä matalaviritteinen iso moottori? Miten kestää jatkuvasti korkeilla kierroksilla pyörivä turboahdin?Mikään ei korvaa kuutiotuumia. Toyotan 2,5 litran pitkäiskulinen kone on omarkkinoiden paras ja luotettavin kone ja sitä käytetään paljon mm. Hiacen nokalla.
Anonyymi kirjoitti:
Luultavasti sen takia 1 litraiset turbot on muutettu 3 sylinterisiksi saadaan levämmät männät ja vankemmat kiertokanget ja laakerit kuin pieneen 4 sylinteriseen..ja puristus suhde on turbossa alhaisempi mitä vaparissa ja vähempi kierroksia käytännössä kuluu hitaammin kuin vapari..
-80 luvulla ei saanut suurta suosiota daihatsu charade 3-sylinterinen rivimoottori. mulla on 2.4l v6 automaatti vapari, autopilotti päälle satasen vauhdissa kierrokset 2000 r/min, Turboissahan on viivettä, eikä turboa saa sammuttaa heti, remmiahdin parempi,
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Odotellaan niitä pikkuturbo hybridejä... onko jollakin valmistajilla sellaisia jo? Toisaalta mitä hyötyä tuollaisesta olisi. Sähkömoottorit antavat alavääntöä, jota tuolla pikkuturbolla on haettu, ja moottoritienopeuksissa en tiedä kumpi on taloudellisempi, pienillä kierroksilla menevä vapaahengittävä 2.5, vai suurilla kierroksilla pyörivä pikkuturbo? Tähän tietenkin vaikuttaa myös auton ilmanvastus ja paino myös.
Turbolla saadaan vääntöä kautta kierrosalueen ja jos sähköllä saadaan pienille kierroksille, niin turbolla voidaan ottaa isommille kierroksille, niin helppoa se on.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Oikeastihan turboahdin rasittaa moottoria todella paljon ja lyhentää jonkin verran bensamoottorin käyttöikää. Puristussuhde on turboahdetussa moottorissa siksi matalampi kuin vapaasti hengittävässä moottorissa, koska turboahdin tuo moottorille niin paljon lisää rasitusta ja painetta. Että ilman moottorin puristussuhteen alentamista moottori ei kestäisi lainkaan sitä turbon tuomaa lisärasitusta. Turbolla on myös tapana kuumentaa sitä moottoriin painamaansa ilmaa joten siksi moottorin ja turbon välissä onkin se välijäähdytin/ intercooler ettei moottorin sylintereiden tilat kuumenisi liian paljon. Yleensä on myös EGR venttiili tuomassa lisää jäähdytystä moottorin sylinterien palotiloille.
Diesel moottori tietysti kestää turboahtamisen koska ne ovat matalaviritteisempiä kuin bensamoottorit, lisäksi kiertävät hitaammin kuin useimmat bensiinimoottorit, diesel mooottorit yleensä myös lämpenevät itsestäänkin vähemmän kuin bensamoottorit. Kestävät myös suurempia puristussuhteita kuin bensamoottorit mukaanlukien myös diesel polttoaineen suurempi puristuksen kestävyys kuin bensalla.
Turboahdin on melkoisen vikaherkkä osa.
https://www.youtube.com/watch?v=xYsUVAjeTgMTurbo vikaherkkä, niin kuin junissa ja rekoissa??
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Turbo vikaherkkä, niin kuin junissa ja rekoissa??
Kyllä.
- Anonyymi
Kävin äsken ajamassa uudella camryllä.On kyllä hieno auto ja kulkee hyvin👍
- Anonyymi
"Nimenomaan kun siirrytään moottoritielle siellä se turbo säästääkin näin on kun vääntöä riittää moottori käy lähes tyhjäkäynnillä, "
Haluaisin nähdä sen turbomoottoriauton jolla ajetaan moottoritienopeuksilla "lähes tyhjäkäynnillä"
Minun turboautolla ei ainakaan onnistu. Kertonet merkin, jos tiedät?? Vai tiedätkö vai luuletko?- Anonyymi
Porsche Panamera Turbo.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Porsche Panamera Turbo.
Älä valehtele!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Älä valehtele!
Kysyit merkkiä ja minä vastasin. Ilmeisesti vastasin väärin kun ei tunnu kelpaavan. Otetaanko uusi kierros kuten Turkin vaaleissa, kunnes saadaan oikea tulos ?
- Anonyymi
Esim: vw 1.5 tsi kuutosvaihde noin 2000 rmin 100kmt nopeus hyvin jaksaa vetää ja vanhempi 1.2 tsi noin 2200krm 100kmt jos muut vaatii enempi kierroksia ovat silloin huonompi vääntöisi kun vag bensaturbot..
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kysyit merkkiä ja minä vastasin. Ilmeisesti vastasin väärin kun ei tunnu kelpaavan. Otetaanko uusi kierros kuten Turkin vaaleissa, kunnes saadaan oikea tulos ?
Älä yritä, kyllä lapsikin tietää ettei lähes tyhjäkäynnillä ajeta moottoritienopeuksia millään autolla, ei edes Porschella. Ja miten ne turkin vaalit liityy mihinkään?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Älä yritä, kyllä lapsikin tietää ettei lähes tyhjäkäynnillä ajeta moottoritienopeuksia millään autolla, ei edes Porschella. Ja miten ne turkin vaalit liityy mihinkään?
Mitä luultavimmin Porsche kulkee lähes tyhjäkäyntinopeuksilla. Mesellä 110km/h 1100rpm. Vääntäviä koneita ei tarvitse huudattaa.
- Anonyymi
Omassa vaparihybridissä 1400 kierrosta satasen vauhdissa.
Miten turbomiehillä- Anonyymi
Noin 2000 kierosta satasen vauhdissa , 2l bensakone, matalapaine turbo.
- Anonyymi
Se vapari ei noilla kieroksilla jaksa vetää kun alamäkeen tai sähkö avustuksella järkikin se jo sanoo..
- Anonyymi
Millä autolla muka 1400 1/min ja 100 km/h ?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Se vapari ei noilla kieroksilla jaksa vetää kun alamäkeen tai sähkö avustuksella järkikin se jo sanoo..
1,8 litrainen Toyota , 2000 kierrosta satasen vauhdissa . Ei turbolla ole mitään merkitystä kierroksiin matkanopeudella. Ainoastaan polkuautojen vaihtamistarpeeseen ja ohituskiihtyvyyyteen. Suurin hyöty saavutetaan dieseleissä. Bensaturbo on aina kestävyysriski .
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Se vapari ei noilla kieroksilla jaksa vetää kun alamäkeen tai sähkö avustuksella järkikin se jo sanoo..
Sitten ehkä saatat jotain tajuta kun saat kortin ja pääset auton rattiin. Luulo ei ole tiedon väärtti. Hybridi on järkimiehen auto. Ei kilahda turbo eikä tule käyttövirhettä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
1,8 litrainen Toyota , 2000 kierrosta satasen vauhdissa . Ei turbolla ole mitään merkitystä kierroksiin matkanopeudella. Ainoastaan polkuautojen vaihtamistarpeeseen ja ohituskiihtyvyyyteen. Suurin hyöty saavutetaan dieseleissä. Bensaturbo on aina kestävyysriski .
Valehtelet 2000 kierroksella 100 ei 1.8 vapari jaksa vetää veikkaan etä 2700rmin vähintään .....turbo jaksaa mutta vapari ei..
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sitten ehkä saatat jotain tajuta kun saat kortin ja pääset auton rattiin. Luulo ei ole tiedon väärtti. Hybridi on järkimiehen auto. Ei kilahda turbo eikä tule käyttövirhettä.
Mulla on kuule kortti ollut varmasti kauemmin kun sulla..
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mulla on kuule kortti ollut varmasti kauemmin kun sulla..
Ilmeisesti liian kauan, jutut alkaa olla jo melko pehmeitä ! Fakta on että 1400 kierrosta satasen vauhdissa onnistuu vain esim Volvon dieselhybridillä mutta siellä on myös turbo mukana.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Millä autolla muka 1400 1/min ja 100 km/h ?
Lexuksella tuon verran kierroksia satasen vauhdissa.
Eli 2.5 litran hybridi
Malli is 300h - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sitten ehkä saatat jotain tajuta kun saat kortin ja pääset auton rattiin. Luulo ei ole tiedon väärtti. Hybridi on järkimiehen auto. Ei kilahda turbo eikä tule käyttövirhettä.
Se on juuri näin ... Järkihenkilön valinta on Toyota hybridi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lexuksella tuon verran kierroksia satasen vauhdissa.
Eli 2.5 litran hybridi
Malli is 300hTämä voi pitää paikkansa ja on kyllä erinomainen tulos. Paljonko on kulutus tasaisessa satasen vauhdissa ?
- Anonyymi
Tuo hiukan hankalaa koska silloin noin 1300-1400 rpm mutta ei vaihda vielä isompaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tämä voi pitää paikkansa ja on kyllä erinomainen tulos. Paljonko on kulutus tasaisessa satasen vauhdissa ?
Kesäkelillä saattaa pikkasen alle 5 mennä
- Anonyymi
Vapari hybridin esim 2l toyotan hyvä puoli on turboton moottori. Toimii pidempään paremmassa kunnossa. Tasaista vääntöä hyvin alhaalta lähtien.
Ei ole turboa hajoamassa tai voitelöljyn tarvitse mennä kuumaan turboon, muutakin osaa vähemmän turbottomassa.- Anonyymi
Tasaista 144nm 4400 krm tojotan 1.8 vapari on surkea kone . vw 1.5 tsi 250 ,nm 2000 rmin..tässä on jo oikeaa voimaa..
- Anonyymi
1.5tsi kuluttaa selvästi enemmän polttoainetta kaikenlaisessa ajossa VS toyota hybridi. Tsi korjauskulut tulevat olemaan paljon korkeammat kun katsotaan auton elinikää. dsg laatikko joka sellaisen ottaa.
Ottaisin toyotan ennemmin. - Anonyymi
Selitykset on selityksiä viimekesänähän se nähtiin sekin ihme että hybridi hävisi kulutusvertailussa vw tsi moottorille mimeomaan 100kmt nopeudella ajettaissa eikä kaupuki kulutuksessakaan onllut kun vajaa puolitraa hybridi taloudellisempi ja otetaan vielä huomioon että se vw turbo oli paljon tehokkaampi mitä se tojota 1.8 hybridi..se voimakaan kun ei aivan tyhjästä tule..
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Selitykset on selityksiä viimekesänähän se nähtiin sekin ihme että hybridi hävisi kulutusvertailussa vw tsi moottorille mimeomaan 100kmt nopeudella ajettaissa eikä kaupuki kulutuksessakaan onllut kun vajaa puolitraa hybridi taloudellisempi ja otetaan vielä huomioon että se vw turbo oli paljon tehokkaampi mitä se tojota 1.8 hybridi..se voimakaan kun ei aivan tyhjästä tule..
Höpö höpö, täyttä potaskaa. TSI koneiden kulutus ja päästöt ovat huomattavan korkeita. VW huijaukset ei mene enää läpi. Pomot istuu vankilassa, valheilla on lyhyet jäljet.
- Anonyymi
Ei terojen valheita kukaan usko ihan pihalla autoista koko ukot. puhuvat ja vääntävät kaikki asiat ihan sekaisin !!!!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei terojen valheita kukaan usko ihan pihalla autoista koko ukot. puhuvat ja vääntävät kaikki asiat ihan sekaisin !!!!
Onko taas joku uus VW pomo sellistä huutelemassa ? Ei teitä enää kukaan usko. Kerran huijari, aina huijari.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tasaista 144nm 4400 krm tojotan 1.8 vapari on surkea kone . vw 1.5 tsi 250 ,nm 2000 rmin..tässä on jo oikeaa voimaa..
Tojon 1.8 hybridissä on vääntöä max 300 Nm. Ja heti nollakierroksillakin n. 150 Nm.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tojon 1.8 hybridissä on vääntöä max 300 Nm. Ja heti nollakierroksillakin n. 150 Nm.
Ja itsellä dieselissä 600Nm ei toki nollakierroksilla mutta ei tarvitse odottaa varttia jotta huiput tarjolla.
- Anonyymi
Enpä osta Toyota Camrya.
Lexus IS vain muutaman tonnin kalliimpi.
Naapuri nauraa jos ajan Toyotalla.
Ostan Lexus IS ja kyllä loppuu naapurin nauru.- Anonyymi
Osta mieluummin ES tai GS.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Osta mieluummin ES tai GS.
tai sitten NX etu-tai nelivedolla.
- Anonyymi
Kaikkihan tämän palstan provotrollit ostelevat uusia Camryja, tai Lexuksia. Olette te vaan niin noloja haaveilijoita!
- Anonyymi
Taidat itse olla päiväuneksija. Me olemme toteuttaneet haaveemme ostamalla Toyota Corporationin valmistaman auton. Ne on kestäviä ja kuluttavat vähän polttonestettä.
- Anonyymi
Halvin Camry maksaa 36995€.
Premium busines malli 42083€.
Lexus IS halvin malli maksaa 42444€. - Anonyymi
Eli halvin uusi Camry maksaa 33300 €, koska ilman vaihtoautoa alennus uudesta on 10 %.
- Anonyymi
MyyjäX kirjoitti:
Mitäs jos laitetaankin 24% alennus. Oisko hyvä?
Vain Skoda ja Seat pystyy tällaisiin alennuksiin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vain Skoda ja Seat pystyy tällaisiin alennuksiin.
No se on totta että ovat ylihinnoiteltuja ja uuden ostja joutuu kärsijäksi kun ei ymmärrä tinkiä. VW konserniin kuuluu vakiovarusteena huijaus.
- Anonyymi
Camry on tehnyt paluun Suomen markkinoille ja heti myyntitilaston kärkeen. Suosio on siis edelleen kova, ei ole hiipunut vuosien mittaan.
- Anonyymi
Camry on uusi suosikki isoissa autoissa. Myynti lähtee kovaan nousuun elokuussa.
- Anonyymi
Aika vaatimattomaksi on Camryn myynti kaiken kaikkiaan jäänyt. Ei taida ominaisuudet riittää tuossa hintaluokassa?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Aika vaatimattomaksi on Camryn myynti kaiken kaikkiaan jäänyt. Ei taida ominaisuudet riittää tuossa hintaluokassa?
Isokokoinen sedan ei ole kiinnostava euroopassa. Nyt halutaan cittareita.
Loppuu ne muiden isot sedanit pian. Mondeo ekana, Insignia pian perässä ja Passatkin jossain vaiheessa.
Teknisesti Camry on pätevä peli.
Pitkälti samalla tekniikalla RAV4 myy todella hyvin kaikkialla maailmassa, myös Suomessa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Isokokoinen sedan ei ole kiinnostava euroopassa. Nyt halutaan cittareita.
Loppuu ne muiden isot sedanit pian. Mondeo ekana, Insignia pian perässä ja Passatkin jossain vaiheessa.
Teknisesti Camry on pätevä peli.
Pitkälti samalla tekniikalla RAV4 myy todella hyvin kaikkialla maailmassa, myös Suomessa.Voimalinjaltaan hyvä, mutta muuten Camry on lähinnä keskinkertainen. Tuo yhdistettynä siihen että isojen etuvetoisten bensasedanien ostajakunta vaan on erittäin suppea selittää vähäiset myyntimäärät.
- Anonyymi
Mites Skoda Superb koeajo? Onko yhtä meluisa kuin Camry?
"Kaupungissa auto liikkuu sähkön voimalla erittäin hiljaisesti. Jalankulkijoita ajatellen auto pitää ulospäin hieman scifi-leffojen avaruusalusten lentoääntä muistuttavaa suhinaa.
Suberb iV siirtyy hyvin kepeällä polkimenpainalluksella liikennevaloista toisiin. Kiihtyvyys on siis ensiluokkaista.
Auton jousituksen takia kuopista ei tarvitse välittää." jne
https://ls24.fi/autorauma/koeajo-skodan-ensimmainen-lataushybridi-vakuuttaa-seka-kaupungissa-etta-maantiella
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Epäily: Oppilas puukotti kolmea Pirkkalan koululla
Tämänhetkisen tiedon mukaan ainakin kolme oppilasta on loukkaantunut puukotuksessa Pirkkalan Vähäjärven koululla. Myös e3017654Jos yhdistät nimikirjaimet
Jos yhdistät sinun ja kaivattusi ensimmäisten nimien alkukirjaimet mitkä nimikirjaimet tulee? Sinun ensin ja sitten häne855979Jos olisit täällä
Tosin en tiiä miks oisit. (Ja hävettää muutenkin kun ei muka muulla tavoin osaa kertoa tätäkään) Jos jollain pienellä1673538Kyllä se taitaa olla nyt näin
Minusta tuntuu et joku lyö nyt kapuloita rattaisiin että meidän välit menisi lopullisesti. Sinä halusit että tämä menee321997Pirkkalan koulussa puukotus, oppilas puukotti kolmea
Ilmeisesti tyttöjä ollut kohteena.1921875Odotan että sanot
Sitten siinä että haluaisit vielä jutella kahdestaan kanssani ja sitten kerrot hellästi että sinulla on ollut vaikea san191698- 361579
- 441484
- 221431
Heih! Vieläkö ehtii laittaa auringonkukat kasvamaan?
Kerkeekö auringonkukat kukkimaan, kun upottaa auringonkukan siemenet kävelyreittien varrella multiin? Vai onko jo ihan651398