suihkun kuuma vesi hidas

Anonyymi

Kun avaa suihkun, niin kuumaa vettä pitää odottaa pari minuuttia, muut hanat toimivat hyvin. Mikä voi olla vikana? Onko se meidän asunnossa vai talossa jokin pumppu toimii huonosti?

7

54

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Aina pinta-asennusputket tuottavat kylmälle tuntuvaa vettä eli huoneenlämpöistä (21 asteista), mikä tuntuu iholla kylmältä

Onneksi noin päin, sillä meillä joutuu taas odottamaan kylmää talousvettä minuutin, koska asentaja ei ollut eristänyt kuumavesi- ja kylmävesituloja toisistaan ja kylmävesitulon putket lämpenevät kuumavesitulon lämmöstä.

Asian korjaaminen vaatisi aivan liikaa purkutöitä, joten olkoon ominaisuutena. Se, että asentaja ei sitten viitsinyt tehdä asennustaan kuvastaa suomalaisen rakentamisen tasoa yleisemminkin - kaikki piiloutuvat "suunnitelman" taakse vastuuta pakoon ja asenne tekemiseen on vain, että "mä oon vaan duunissa täällä heiii..." ja sama asenne on joka lafkalla työn pohjalta ylimpään johtoon saakka.

• Anonyymi

Kiitos!
        Asuntaan tässä asunnossa pari vuotta ja vasta nyt tuollainen ongelma on ilmennyt, talvella oli taas niin että ensin piti odottaa kunnes kuuma vesi poistuu putkesta.
        Tämä on kerrostalo ja rakennettu 10v sitten, niin mietin, että tuottaako tämä meille mitään uusia remontteja.

• Anonyymi

Taas kerran valvoja on tyrinyt. Rakentaminvaiheessa (tai saneeraus-) virheelliset asennukset olisi pitänyt teettää kuntoon ennen urakan vastaanottoa.

• Anonyymi

Jospa lämpimän veden putkelta on liian pitkä matka lämpimän veden kiertoputkelle.

• Anonyymi

Aloittajan tapauksessa väitän, että kiertoputki puuttuu kokonaan tai kiertopumppu ei ole päällä.

• Anonyymi

Isommissa rakennuksissa on moinen piirre, koska putkivedot on pitkiä.
      Ja useampi kerroksisissa samoin.

Siltä ei voi välttyä että kuumaa ja kylmää pitää odotella.
      Rakennusvaiheessa asiaa voi lieventää sijoittamalla pesutilat ja keittiön mahdollisimman lähelle teknistä tilaa.
      Etäisimpiin pisteisiin voi järjestää käyttövesikierron tai pienen virtauslämmittimen/varaajan.

Meillä on keittiön ja pesuhuoneen vedot noin 5m ja kuumaa/kylmää alkaa tulla 30s jälkeen. Talon toisen päädyn WC:ssä odotteluaika on noin minuutti (odottavan aika on pitkä).

Nykyisinhän rakennusmääräyksetkin on vesien osalta sellaiset (typerät) ettei niitä voi täyttää.

-raksaaja(sh)

• Anonyymi

Raskaasta vedestä olen kuullut, hitaasta vedestä en. Lienee Nobel-palkinnon paikka!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. En voi jutella kanssasi

tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih
      Tunteet
      46
      5307
    2. Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.

Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j
      Maailman menoa
      542
      1848
    3. Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa

Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens
      Maailman menoa
      77
      1110
    4. Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.

Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä
      Idän uskonnot
      359
      1018
    5. Koska olet rakastellut

Kaivattusi kanssa viimeksi?
      Ikävä
      77
      963
    6. Anteeksi Pekka -vedätys

Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä
      Maailman menoa
      53
      941
    7. Kumpi tästä

Teidän tilanteesta teki vaikeaa? Sivusta
      Ikävä
      59
      870
    8. Kaikkia ei voi miellyttää

Eikä ole tarviskaan. Hyvää huomenta ja mukavaa perjantaita. 😊❄️⚜️✌🏼❤️
      Ikävä
      228
      824
    9. Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?

Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.
      Ikävä
      50
      813
    10. Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen saadakseen pidettyä Tarja Pirkkalaisen virassa

Kaupunginhallituksen puheenjohtaja Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen kaupungin johtamisjärjestelyiden muutokses
      Haapavesi
      58
      748
    Aihe