Päänahka punoittaa ja kutiaa

Anonyymi

Osaako kukaan sanoa miks päänahka punoittaa ja kutiaa?

Tarkemmin ottaen päälaelle ku laittaa käden sormet levällee on se alue. Olen ottanut valokuvia ja saanut hyvin tarkennettua, vain selkeä tumman punainen alue. Hiukset kasvaa normaalisti, ovat tosi paksut ja se hankaloittaa tutkimista.

Hilse ja täit jo pois suljettu. Eikä mitään ihosairautta ole koskaan todettu. Shampoo vaihdettu "hellävaraiseen". Muita hiustuotteita en koskaan käytä ollenkaa. Värjäyksestä 6kk.
Ainoa mikä ehkä vois olla, pidän päivittäin hiukasia kiinni nutturalla suunnillee tuolla. Oon nyt senkin laskenu alemmas ja löysempää.

En raskia ihotautilääkäriin mennä. Siks kyselen onko kellää ollu samaa, ja vielä vinkkiä mitä helpotusta vois itse kokeilla. Oon jo miettiny et tuleeko kutina psyykkisesti, liikaa itsetarkkailua? Mutta punainen on, sitä tosi asiaa ei muuta mikään

4

210

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Mulla ollut sama ongelma ja yliopistollisen sairaalan ihotaudit poliklinikllakaan ei löydetty syytä. Tosin minulla sama ongelma myös kropassa.
      Todettiin vain että poikkeuksellisen herkkä iho. Hiukset niin paksut, ettei päänahka saa happea ym. Vähensin hiusten pesun yhteen kertaan viikossa ja löysin hyvän shampoon. Kropan pesuun lv herkän ihon palasaippua ja perusvoiteita apteekista.
      Myös stressin helpottaminen näkyi päänahan paranemisena. Vieläkin hiukan kutisee, mutta ei punoita.
      Eli yritä löytää miedosti hajusteeton shampoo, joka ei ärsytä ihoa, ei ole välttämättä ole ns herkän ihon shampoo.
      Vähennä hiusten pesua esim yhteen kertaan viikossa.
      Älä värjää hiuksia , mahdollisimman vähän kemikaaleja kuten hiuslakkaa ym. Olisitko hiusvärille allerginen?

• Anonyymi

Kiitos.

En tosiaan oo värjänny ku viime vuoden puolella viimeks. Ostin apteekista aco merkin, kun farmaseutti suositteli. Myös kortisoni pohjaista jotain ainetta mietin. Meinas et sillä ainakin pitäis lähtä, mutta jätin sen vielä varalle.

Just hoksasin et etualueella kutisi ja tullut 1cm halkasijalta punainen läntti, ympärillä vaaleaa ihoa. Hieman ehkä koholla kuin luomi. Varmaan pakko jo harkita lääkäriä, kun näyttää leviävän.

Kauhulla jo kävi mielessä voiko minulla olla sieni-infektio.. siihen passais oireet, kun huomioi et useempi mahdollinen aiheuttaja jo suljettu pois.

Ap

• Anonyymi

Kävin lääkärissä. Diagnoosi seborrea (tms.). Nyt kokeilen nitzoral shampoota apteekista. Jos ei tehoa niin sit lääkärin reseptillä jotain tujumpaa ainetta.

Ihoni ei ole semmoinen, kuin netin kuvat näyttää, siis yhtä paha. Ilmeisesti lievempänä mulla mitä vois olla.

Ap

• Anonyymi

Tavallisen shampoon vaihto sellaiseen misdä ei ole sls auttaa myös. Sls= sodiumlauryylisulfiitti.
      Sulfiitit ärsyttää herkkää ihoa ja limakalvoja. Ite en voi edes hammastahnaa käyttää jossa sitä on!
      Luontaistuote shampoota käytän niin ei kutise eikä punoita eikä tule näppyjä!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa

En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod
      Ikävä
      22
      4764
    2. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      20
      3865
    3. Seiska: Anne Kukkohovi myy pikkuhousujaan ja antaa penisarvioita

Melko hupaisaa: https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ex-huippumalli-anne-kukkohovin-amerikan-valloitus-vastatuulessa-myy
      Maailman menoa
      408
      2514
    4. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      27
      2271
    5. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      34
      2084
    6. Nainen, sellaista tässä ajattelin

Minulla on olo, että täällä on edelleen joku, jolla on jotain käsiteltävää. Hän ei ole päässyt lähtemään vielä vaan jost
      Ikävä
      239
      1979
    7. Toiveikas vai toivoton

torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37
      1908
    8. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      15
      1778
    9. En ole koskaan kokenut

Ennen mitään tällaista rakastumista. Tiedän että kaipaan sinua varmaan loppu elämän. Toivottavasti ei tarvitsisi vain ka
      Ikävä
      19
      1527
    10. Mukavaa päivää

Mun rakkauden kohteelle ❤️ toivottavasti olet onnellinen
      Ikävä
      12
      1441
    Aihe