Turvallisuuselvitys

Anonyymi

Moikka!

Olen hakemassa töihin paikkaan missä teetetään turvallisuuselvitys. Minulla ei ole vielä mitään tuomiota, mutta minulla on avoin rikosepäily pahoinpitelystä ja laittomasta uhkauksesta. Typerä baarirähinä, josta en paljoa muista mitään. Koko asia on aika mitätön ja voi olla, että syyttäjä ei nosta syytettäkään, mutta voiko tämä esitutkinnassa oleva rikosepäily vaikuttaa Supon tekemään selvitykseen?

6

297

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Olet ymmärtänyt turvallisuusselvityksen väärin. Poliisi kertoo vain, mitä rekistereistä löytyy. Miten vaikuttaa, niin siitä päättää se taho, joka turvallisuusselvitystä poliisilta pyytää.

• Anonyymi

Poliisi hankkii tietoja kaikistakäytettävissään olevista lähteistä - myös netistä. Kaikki nettikirjoittelut voi jäljiottää. turvallisuusselvityksiä on eri tasoisia.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Poliisi hankkii tietoja kaikistakäytettävissään olevista lähteistä - myös netistä. Kaikki nettikirjoittelut voi jäljiottää. turvallisuusselvityksiä on eri tasoisia.

Valetta. Kysyjälle todennäköisesti tehdään, tai jo tehtiin perusmuotoinen henkilöturvallisuusselvitys.
        Lain 25:ssä pykälässä kerrotaan, mitä tietolähteitä poliisi selvityksessään käyttää.
        Niihin ei kuulu nettikirjoittelu.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Valetta. Kysyjälle todennäköisesti tehdään, tai jo tehtiin perusmuotoinen henkilöturvallisuusselvitys.
        Lain 25:ssä pykälässä kerrotaan, mitä tietolähteitä poliisi selvityksessään käyttää.
        Niihin ei kuulu nettikirjoittelu.

Näin on.

Mutta tietolähteisiin kyllä kuuluvat ne rekisterit, joissa näkyvät avoinna oleva pahoinpitelyasia.

Sen sijaan, kuten on täälläkin noin sata kertaa kerrottu ja tässäkin ketjussa jo kerran, on ihan mahdoton ilman kristallipalloa selvittää vaikuttaako se työnsaantin. Voi tosiaan olla, että poliisi ei vaivaudu koko asiaa tuomaan selvityksessä esiin, jos ei katso asialla olevan merkitystä. Voi myös olla, että työnantaja ei välitä moisesta, vaikka sen saisikin tietoonsa. Tai sitten voi olla, että käy ihan toisin päin.

On aivan turha täällä kysellä tuleeko sejase kupru esiin ja estääkö se työnsaannin. Viimekädessä asia on täysin työnantajan harkinnassa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Näin on.

Mutta tietolähteisiin kyllä kuuluvat ne rekisterit, joissa näkyvät avoinna oleva pahoinpitelyasia.

Sen sijaan, kuten on täälläkin noin sata kertaa kerrottu ja tässäkin ketjussa jo kerran, on ihan mahdoton ilman kristallipalloa selvittää vaikuttaako se työnsaantin. Voi tosiaan olla, että poliisi ei vaivaudu koko asiaa tuomaan selvityksessä esiin, jos ei katso asialla olevan merkitystä. Voi myös olla, että työnantaja ei välitä moisesta, vaikka sen saisikin tietoonsa. Tai sitten voi olla, että käy ihan toisin päin.

On aivan turha täällä kysellä tuleeko sejase kupru esiin ja estääkö se työnsaannin. Viimekädessä asia on täysin työnantajan harkinnassa.

Minulle tehtiin turvallisuusselvitys ei sieltä mitään löytynyt sain sakot 100€ 6 vuotta sitten se ei näkynyt.

• Anonyymi

Jos menet valtion taloihin töihin, ei rähinään altista ihmistä suopealla katsota.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa

En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod
      Ikävä
      22
      5474
    2. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      32
      4810
    3. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      28
      2721
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      34
      2344
    5. Toiveikas vai toivoton

torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37
      2058
    6. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      15
      2008
    7. En ole koskaan kokenut

Ennen mitään tällaista rakastumista. Tiedän että kaipaan sinua varmaan loppu elämän. Toivottavasti ei tarvitsisi vain ka
      Ikävä
      19
      1647
    8. Mukavaa päivää

Mun rakkauden kohteelle ❤️ toivottavasti olet onnellinen
      Ikävä
      12
      1591
    9. Ei tämä etene ikinä

Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      23
      1462
    10. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      25
      1429
    Aihe