Valmistuin nyt 3v jälkeen alaltani, johon olen ihan tyytyväinen (aivan eri ohjelmoinnista). Mutta tässä viimeisen vuoden aikana aloin miettimään onkohan tämä se oikea ala minulle. Aina on kiinnostanu elektroniikka/tietokoneet/käsityöt ja olenkin tehnyt erilaisia pieniä projekteja niiden parissa. Tutkin erilaisia ohjelmointi-kieliä ja siinä lähti syttymään se kipinä ict-alaan. 5kk sitten aloitin hitaasti opettelemaan nettisivujen luontia youtuben/skillsharen avulla, ja tällä hetkellä ollaan jqueryn parissa. Olen suunnitellut että opettelen vielä tämän vuoden loppuun nettisivujen luontia ja armeijan jälkeen sitten hakisin amk opiskelemaan kunnolla matematiikkaa, fysiikkaa ja sitten näitä "vahvempia" ohjelmointikieliä esim. python/c/c .
Sitten jos vielä motivaatiota riittää ja pääsisi, niin esim. Aalto yliopistoon.
Mutta kiinnostaisi tietää että millaisia oli teidän opiskelunne ja vaihdoitteko aloja ennen ohjelmointi uraa?
Suuntautuminen ict-alaan
Anonyymi
1
88
Vastaukset
- Anonyymi
On kyllä aivan järkevää hankkia joku lyhyemmän koulutuksen ammatti ennenkuin haihattelee yliopistoista mitään.
Itse en valitettavasti tehnyt niin. Seurauksena vain kauheat velat ja epäpätevyys kaikkeen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 417034
- 323958
- 463367
- 402959
- 172736
- 372238
- 162196
- 412163
Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...
Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons472117- 402068