Kalosilla miljoona kilometriä

Anonyymi

Kalosiin tuli miljoona kilometriä täyteen

16

1395

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Onnittelut. Siis oliko Daewoo kalossi? Vaiko Renault kalossi? Vaiko pelkillä kalosseilla?

    • Anonyymi

      pah...


      mulla on ollut kalossi rullilla käynnissä keväästä 2004, 80 km/h

      nyt on mittarissa 11 miljoonaa

    • Anonyymi

      Mikä kone? Jos T18SED, niin ei tuu 200 000km ilman kannen avausta...

    • Anonyymi

      Juurikin näin, jos on T18SED, niin ei tuu. Pihassa seisoo Chevrolet/Daewoo Nubira 1.8 T18SED, mittarissa 201 kkm, kannentiiviste vaihdettu just 200 kkm, ja nyt ollu sitten vikana P0300 l. mitäs sitten, vika voi olla melkein mitä vaan sytytyksestä, imuvuotoiihin & p-ainesyöttöön. Mikä näistä yleensä menee, kannentiivisteen lisäksi?

    • Anonyymi

      Huonosti tehty kansi remontti, toisella kerralla voi onnistua?

      • Anonyymi

        Ei ollu, vaan p...a uusi puola ja/tai tulpan johdot. Myyty varaosakaupasta, suuri varaosakauppaketju eräässä eteläsuomalaisessa pikkukaupungissa!

        Siis vika korjaantui, kun hyvästä Tamperelaisesta autopurkaamosta lähetettiin 30 kympillä toimiva vanha puolapaketti ja tulpanjohdot. Hyvä Tampere!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ollu, vaan p...a uusi puola ja/tai tulpan johdot. Myyty varaosakaupasta, suuri varaosakauppaketju eräässä eteläsuomalaisessa pikkukaupungissa!

        Siis vika korjaantui, kun hyvästä Tamperelaisesta autopurkaamosta lähetettiin 30 kympillä toimiva vanha puolapaketti ja tulpanjohdot. Hyvä Tampere!

        Eiku tulpanjohdot ristissä. Näis on ns. hukkaava kipinä so. ei pitäs olla vaikeaa laittaa oikeet johdot oikeisiin tulppiin, kun vaihtoehtoja on vain 4.


    • Anonyymi

      Voihan se olla tietysti huonosti tehty kansiremppakin, kansi halki, tai (pako)venttiili ahdistaa, pytyissä kuitenkin suht samat paineet ja vikakoodi p0300 vehkeen muistissa jo ennen kansiremppaa, Jotkut on u-tubessa vaihtaneet puolat, tulpat ja t- piuhat ja saaneet p0300 häviämään, muttei toimi tässä. Ehkä se on sitten Kuusakoski, joka korjaa vian. Jos ton kanssa vielä muutaman tunnin viettää harrastuspohjalta, vm. 2005 1.8 Nubiran arvo lienee katsastettuna peräti puolentoista tonnin luokkaa.

    • Anonyymi

      Em kukkanen se vaan seisoo pihalla. Näin työnjuhlan kunniaksi räpläsin pari tuntia tätä Chevrolet/Daewoo/Nubira/Lacetti - T18SED-moottoria sen verran, että tuli vielä kerran tsekattua puristuspaineet, ja tulppien kv:t. Mittarin mukaan kaikissa tasaiset 13,1...14BAR. Näitä absoluuttipaineita ei turhan tosissaan kannata ottaa, mutta halpismittarikin näyttää sen verran, että tasaiset ovat. OBD-mittaukset jäi tekemättä, kun mittari ei suostunut enää Nubiraa lukemaan mitenkään. Olisko sitten obd-liitin jo hapettunut sellaiseen kuntoon ettei kontakteja. Sen verran tuli huudatettua autoa pihassa, että 1 & 2 pytyn tulpat tosi nokiset, 3 ja 4 puhtaat. Tyhjäkäynti kuin sepelimyllyllä, ja vikavalo syttyy ja rupeaa vilkkumaan, kun tarpeeksi kauan käy. So. mikä näistä opel /nubira moottoreista laukeaa tässä 200kkm korvilla yleensä? Liimaventtiileitä näissä on, mutta esim. omassa kaikissa pytyissä ok paineet. Tyhjäkäyntiääni on kalkatusta, mitä dieselitkään ei ole vuosikymmeniin pitäneet, so joku mekaaninen häikkä on, mutta ei kai näissä normiajossa mitkään runkolaakerit tms. männästä alaspäin hajoa? Ääni paranee, kun kierroksia nostaa, mutta tyhjäkäynti tosi kovaääninen. Ei viittis moottoria hajottaa osiks, jos joku olisi samantapaisten vaivojen kanssa paininut. Suuttimet tsekattu tee-se-itse menetelmällä, mikä tietysti luotettava kuin mikä, mutta suht samankaltaiset suihkut kaikista suuttimista, eikä suuttimet ole syynä mekaaniseen kalkatukseen.

    • Anonyymi

      se vaan seisoo pihassa... P0300-
      kansi ok, anturit vaihdettu, egr vaihtamatta vielä, kat uusi, uusi puola ja piuhat polttoainepaineet mitattu cr-kiskosta - tasaiset 4bar läpi eikä muutu käydessä eikä laske moottorin sammuttua. Lambda 1 & 2 mittaa jännitteitä kyllä, mutta menee/jää "open loop"- tilaan, ja aikansa käytyään "open loop - fault" ja tästä muutama minuutti ja vikavalo vilkkumaan. Mittaa(?) frp-paineen väärin 0... 0.6kPa kun mekaanisen mittarin mukaan noin 4 bar (400kPa). Missä on tämän p.ainepaineen anturi, mistä mittaa, jos mittaa?

    • Anonyymi

      Nonii, jos joku daewoo-chevro-ooppelispecialisi tietäis; ecu MR-140, P0300 ainoa virheilmoitus, mil lamppu palaa ja aikansa käytyään vilkkuu.
      OBD MODE 6;
      Ainoa virhe- testi
      TID$04 CID$60 - fail

      Siis em. Tid ja cid mitä ovat GM-riisikuppien koodilistoilla. Arvaan, että cid$60 on lambda-anturi- ylempi, tid$04 on joku testi, mikä ei mene läpi, mutta mikä ja miten korjaantuu? Onko tämä epäsopiva O2-lambda vaiko katkennut piuha/pinni liittimissä?

    • Anonyymi

      Uus ECU Delphi MR-140, piuhat lambdalle ok, edelleen P0300. Testi ,mikä ei mene läpi, on "Component Id $60 TID $04 - Manufacturer Defined - Fail"- Lambdoja on noin 6 kpl kokeiltu ja kaikille sama, nyt loppuu ideat. Joku joka on esim. Opelin X18XE taistellut vois ehkä tietää. Tosiaan perusvikailmoitus on P0300 eikä sitten muuta ja mode 6:n vikailmoitus yllä. Misfire Count on päällä kaikille pytyille, ja kaikille näyttää kyllä 0 pcs..

    • Anonyymi

      Puola vaihdettu ja tulpanjohdot, toimii nyt ilman vikavaloja. Autopurkaamo Tampereelta lähetti vanhan, mutta alkuperäisen - toimivan puolan ja piuhat, mitä uusia osia myyvä varaosakauppa ei tehnyt.
      Hyvä Tampere!

      • Anonyymi

        mutta yo. huolimatta Kalossilla ei ajeta miljoonaa km, ei lähellekään.


    • Anonyymi

      Ei tietenkään. Jonkun pellen avaus. Jos joku pystyy ilman koneremppaa ajamaan 180 tkm, niin sitä voi juhlia 😁

    • Anonyymi

      Joo, kyllä noi Daewoo-Chevroletit on huonoja Ooppelin kopioita. Mulla oli aito Russelsheimissa tehty G-Astra. Kannentiivisteen poltti 480kkm mittarissa ja alkuper. kytkimellä. Auto lähti paaliin 650kkm lasissa, kun katsatusinssi hakkas sen pohjan semmoseen kuntoon, että jätin hitsaushommat sikseen. Chevroletti-Daewoolle tekee kyllä 200kkm erittäin tiukkaa,

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa

      En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod
      Ikävä
      22
      4504
    2. Huomenta ihana

      Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      20
      3635
    3. Seiska: Anne Kukkohovi myy pikkuhousujaan ja antaa penisarvioita

      Melko hupaisaa: https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ex-huippumalli-anne-kukkohovin-amerikan-valloitus-vastatuulessa-myy
      Maailman menoa
      405
      2397
    4. Hei rakas...

      Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      27
      2101
    5. Edelleen sitä on vaikea uskoa

      Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      34
      1994
    6. Nainen, sellaista tässä ajattelin

      Minulla on olo, että täällä on edelleen joku, jolla on jotain käsiteltävää. Hän ei ole päässyt lähtemään vielä vaan jost
      Ikävä
      239
      1959
    7. Toiveikas vai toivoton

      torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      35
      1784
    8. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

      Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      15
      1668
    9. En ole koskaan kokenut

      Ennen mitään tällaista rakastumista. Tiedän että kaipaan sinua varmaan loppu elämän. Toivottavasti ei tarvitsisi vain ka
      Ikävä
      19
      1487
    10. Mukavaa päivää

      Mun rakkauden kohteelle ❤️ toivottavasti olet onnellinen
      Ikävä
      12
      1351
    Aihe