Ortodokseille Jumala on etäinen hallitsija. Eräässä vaiheessa kiinnostuin tästä harhaoppisesta kirkosta. Tutkin sitä, mutta onneksi se ei johtanut mihinkään. Ortodoksit ei koskaan missään kutsu Jumalaa isäkseen. Ei ikinä. Heidän Jumalasuhteensa on lähes samanlainen kuin muslimeille. Ortodokseilla ei ole henkiläkohtaista suhdetta Jeesukseen. Jumala on heille etäinen.
Ortodoksisuus on myös hyvin masentava uskonto. Syntiä pidetään esillä valtavissa mittasuhteissa. He ovat körttiläisempiä kuin körttiläiset. Ihminen on ortodoksisen maailmankuvan mukaan maan matonen, joka on täynnä syntiä. Masentava lahko. Ja tottakai synnit voi antaa anteeksi vain kirkko sakramenttiensa kautta. Matrri Lutherin uskonpuhdistus voi puhdistaa myös idän harhaoppisen masentavan kirkon
masentava kirkko
10
81
Vastaukset
- Anonyymi
Minusta tuntuu, että sinulta on jäänyt jotain hyvin olennaista kokematta ortodoksisesta kirkosta ja sen tavattoman rikkaasta elämästä.
- Anonyymi
Luterilaisuus on paskaa. Historia on sen osoittanut.
- Anonyymi
Eilen erosi 80 ihmistä.
- Anonyymi
Kävin Valamossa ensi kertaa ortodoksisessa Jumalan palveluksessa.
Uusi kokemus ja ihan hyvä.
Ortodoksisuuteen kannattaa tutustua Valamossakin.Toinen kansankirkoista. - Anonyymi
Jaaha.
Aloittajalla on näköjään "tieteelliset perustelut" ja katsoo asiakseen tulla niitä tänne kertomaan. Missähän nämä "tieteellisyydet" ovat luettavissa?
Tai jos julkaiset nimesi, niin voidaan googlata aloittajan väitteiden todenperäisyys.
Mitä tulee taas osastoon "mielipiteiden vapaus", niin se on sitten jo toinen asia.
Saat olla rauhassa ihan mitä mieltä tahansa.
Aloita kuitenkin silloin että "minun mielestäni vaikuttaa siltä että" jne. Laita mielellään myös oma nimesi, niin lukijasta vaikuttaa asiallisemmalta. - Anonyymi
ei ole tuttua ortodoksiuus - kirkko.
Helluntai-kirkolla. . .on ollut epäsuotuisa vaikutus opetuksineen, sellaista. - Anonyymi
Kiva kiva kiva. Kiva on Kivan nimi. Kiva on kaikille Kiva. On kivaa kuulua Kivan seuraajiin. Kiva kun olet kiva. Jos et ole kiva niin et pääse mihinkään - paitsi Inariin harjoittamaan kapitalistisia harjoituksia Sortavalan ryyppyreissujen rahoittamiseksi.
- Anonyymi
Sortavalasta tai Murmanskista on ehtoollisviinit haettava. Ei sitä miedoilla viineillä pääse korkeuteen - kirkkaista puhumattakaan. https://www.msn.com/fi-fi/uutiset/kotimaa/ehtoollisviini-katosi-alkoholilaista-ja-kaksinkertaisti-viinien-hinnat/ar-AAE1MAd?ocid=crossfi
- Anonyymi
Jumala on niin suuri ettei kannata pyytää liikaa.
- Anonyymi
minä olen se joka minä olen
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa
En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod225214- 254378
- 272501
- 342264
- 372008
- 151918
En ole koskaan kokenut
Ennen mitään tällaista rakastumista. Tiedän että kaipaan sinua varmaan loppu elämän. Toivottavasti ei tarvitsisi vain ka191607- 121531
Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...
Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons211267Kerranki asiat oikein
Ilkka ja muut pienpuolueeet...teitte hyvän työn kun valitsitte pätevän henkilön virkaan eikä kepulle passelia!! Jatkakaa101184