Pyykkikoneessa nukkasihdin takana likavettä

Anonyymi

Hei

osaako joku neuvoa kodinkoneista tietämätöntä. Vuokra-asunnossa valmiina olleen melko vanhan pyykinpesukoneen nukkasihdin takana on lilluu siis aivan viemäriltä haisevaa vettä jossa seassa nukkaa. Välillä myös pyykki haisee.

Nukkasihti on puhdas mutta sen avatessa ulos ei tule vettä; sen takana on vain pieni pudotus sinne missä likavesi seisoo.

Olen koittanut tökkiä pulloharjalla mutta ei juuri auttanut, hieman likavettä vain tuli ulos rassatessa. Mikä vikana, joku tukos?

Edelliset, uudemmat pesukoneet olleet ihan erilaisia.

2

274

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Pese kone tyhjänä kuumimmalla mahdollisella pesulla. Sekaan sitruunahappoa, jota saa apteekista.

Voi olla että poistovesiletkun tyhjennys auttaa eli ota poistoletku irti ja laske kone tyhjäksi.

• Anonyymi

Sitruunahapon lisäksi isompien markettien talousosastoilla ja rautakaupoissa myydään myös nimenomaista ”Pesukoneen puhdistusainetta”. Sitä on liuosmuodossa ja tabletteina.

Liuosta kaadetaan pesuainelokeroon. Jos käytetään puhdistustablettia, sellainen laitetaan suoraan rumpuun.

Sitten laitetaan pesuohjelma päälle ilman pyykkiä, esim. 60 tai jopa 90 astetta. Eli pestään pelkkä pesukone tyhjänä.

Tämä puhdistaa pesukoneen vanhoista pesuainejäämistä, nukasta ja pesulietteestä sekä poistaa hajut koneesta. Toimenpide kannattaa tehdä 2-3 kertaa vuodessa.

Kumitiivisteet kannattaa putsata silikonipuikolla. Niitä saa rautakaupoista ja huoltoasemilta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      47
      7705
    2. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      33
      4263
    3. Ei tämä etene ikinä

Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      57
      3735
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      50
      3210
    5. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      17
      2896
    6. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      65
      2601
    7. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      64
      2498
    8. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      52