Volvon perävetolaitteiden peruskunnostuksesta tuntuu liikkuvan kovin paljon erilaisia huhuja ja uskomuksia...
Olisikohan kellään varmaa tietoa 290DP-E vetolaitteen perusremontista, joka käsittääkseni on hyvä tehdä tuossa 1000-1500 tunnin paikkeilla: Mitä siinä on uusittava, tai mitä siinä yleensä uusitaan, kuinka paljon maksaa jne? Mitään varsinaista vikaa vetolaitteessani ei tällä hetkellä ole.
Nyt en siis odota saavani mitään kommentteja vetolaitteiden keskinäisestä paremmuudesta.
Volvo-Penta 290DP-E
Varautuva
1
527
Vastaukset
uusittava ja potkuriakselien molemmat neulalaakerit uusittava jos välystä yli 0,05mm.Tarkasta samalla
ohuemman akselin neulalaakerikaula, siinä kun ei ole irtoskoolia.Pinjonin neulalaakeri on myös hyvä vaihtaa.Yläkulmavaihteesta on hyvä mitata pystyakselin välys mutterin alta , jos liikaa pitää purkaa ja vaihtaa ala holkki. Muuten ei laakereissa pitäisi noilla tunneilla olla vielä sanomista jos öljynvaihdot OK eikä mitään murusia ole ollut kierrossa. Ja tietenkin kaikki on hevosvoimista ja käytöstä kiinni. 285hv ja 5000kg-- siitä ei enää 290dp pidä
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jos yhdistät nimikirjaimet
Jos yhdistät sinun ja kaivattusi ensimmäisten nimien alkukirjaimet mitkä nimikirjaimet tulee? Sinun ensin ja sitten häne1187498Mies vinkkinä sulle
Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista746331- 955214
- 524535
Kyllä se taitaa olla nyt näin
Minusta tuntuu et joku lyö nyt kapuloita rattaisiin että meidän välit menisi lopullisesti. Sinä halusit että tämä menee494236- 2274111
- 444005
Odotan että sanot
Sitten siinä että haluaisit vielä jutella kahdestaan kanssani ja sitten kerrot hellästi että sinulla on ollut vaikea san283908- 573045
- 482566