Miksi autoinsinöörinä vaihdoin Toyotani uuteen Corollaan

Anonyymi

Vastaus, vain 10 tärkeintä syytä mainitakseni:

1. Siinä on markkinoiden energiatehokkain moottori eli paras 41 %:n hyötysuhde. Hyötysuhdehan tarkoittaa sitä, että kuinka suuri osa järjestelmään syötetystä polttoaineesta voidaan hyödyntää.
2. Siinä on polttomottoriautojen kaikkein pienin kulutus.
3. Siinä on polttomottoriautojen pienimmät päästöt.
4. Sinä on markkinoiden kehittynein jo neljännen sukupolven hybridijärjestelmä.
5. Sillä on kaikkein paras vaihtoarvo, kuten tutkimusten mukaan kaikilla Toyotilla aiemminkin.
6. Sen omistajat kautta koko maailman ovat nimenneet sen luotettavimmaksi automerkiksi.
7. Se on ollut kautta aikojen katsastustilastojen vähävikaisin auto.
8 Se on polttomottoriautojen ympäristöystävällisin auto ja aina ekotestien kärjessä.
9. Sen hybridien käyttökustannukset vuositasolla ovat kaikkein alhaisimmat.
10. Sen uusimmat autot ovat tutkimuksen mukaan kaikkein luotettavimmat.

Voit löytää kaiken tuon myös kaikkialta netistä googlaamalla.

32

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Siinä feikki-insinöörin päivän ensimmäinen tohjon mainos miten jaksaa ja jaksaa..

      • Anonyymi

        Jaksanhan minä kun sinä olet istunut täällä kuulemma jo 15 vuotta pyörätuoleinesi.


    • Anonyymi

      Mihin unohtui auton katkeamisen keskeltä, ruoste jo uusissa, Turkissa tehty, hirvittävä äänivallin ylittävä melu, rumakin vielä ja tehdään bensalla.

    • Anonyymi

      Autoinsinöörin luulisi tietävän, että autossa on moottori, ei mottori.

      • Anonyymi

        Tojoissa on Mottori ainakin Inssinöörin mukaan


    • Anonyymi

      Tottahan tuo aloitus näkyy olevan kun vain googlettaa ja selvittää. Totuus ei pala tulessakaan.

    • Anonyymi

      Miksi et autoinsinöörinä vaihtanut sähköautoon?

    • Anonyymi

      Heh autoinsinööri :D ettei nyt vaan lippalakkipäinen tojotero siellä vakuuttelisi itselleen miksi taas vaihdoin Toyotaan. Autoinsinöörinä sinun pitäisi ymmärtää kokonaisuuksia eikä yksittäisiä osakokonaisuuksia esim. katsastustilastoja löytyy vähän jokaiseen makuun, onko huomioitu ajetut kilometrit ja onko otettu huomioon käyttäjästä riippuvat hylkäykset esim. renkaat jne. Toisekseen mitä katsastustilasto oikeasti kertoo autosta ja sen luotettavuudesta. Tuhnutoope nyt vaan jatkaa elämäänsä ja ei enää esiinny insinöörinä, jookos?

      • Anonyymi

        Sinä kut et tiedä sitten mitään. Älä leiki asiantuntijaa. Olet pelkkä valehtelija.


    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Oikeastihan minä en ole autoinsinööri vaan freelancer koprologi.

    • Anonyymi

      3 sylinteriset pikkuturbot, kuten monena vuonna voittajaksi valittu Puretech, ei tahdo kestää ja koneen imuventtiilit karstottuu. Syynä suorasuihkutus joka ei huuhtele imuventtiilejä.

    • Anonyymi

      Siksi minäkin valitsin Toyotan.

    • Anonyymi

      Autoinsinöörit ovat insinööreistä heikoimmin palkattuja, reilu 3000 euroa kuussa.

    • Anonyymi

      Toyotahörhön huonompi aloitus. Rumaa esiintyä ammatti ihmisenä, vaikka itse ei ole saanut edes peruskoulua käytyä.

    • Anonyymi

      Eihän noista kohdista pidä mikään paikkaansa, ihan onneton höpö tämä penttiholisti.

      • Anonyymi

        Kaikkia hörhöjä näköjään Kela elättää, miksi?


    • Anonyymi

      Hönö, et sinä ole insinööri.
      Insinöörinä esiintyminen, kun oikeasti on tavallinen tero, on aika naurettavaa - jopa sinun normaaliin alhaiseen tasoon verrattuna.

    • Anonyymi

      Uunituore TM vertailu osoitti että Corolla on niin kallis ostaa että sekalaisessa ajossa kestää yli 200.000km ennenkuin saa ylimääräisen 4.440 takaisin TSI Octaviaan verrattuna.
      Samassa vertailussa mitattiin että Skoda on suorituskykyisempi, hiljaisempi, suurempi ja halvempi ylläpitää.
      Maantieajossa Corolla kautta Octavia kulutuslukemat olivat 4,3/4,8. Maantieajossa tojotisti ajaa ensimmäiset 600.000km kalliimmalla kuin corollisti.
      Menee vähän poha noista säästöpuheista kun paremmaksi arvostellulla Skodalla pääsee käytännössä halvemmalla.

      • Anonyymi

        Onko joku syy miksi tämä ei olisi myös pois vaihtaessa vähintään 4400e kalliimpi kuin Skoda? Monella kommentoijalla on ilmeisesti tapana ajaa auto uudesta paaliin saakka :)


      • Anonyymi

        Hihii, mitä taloudellista neroutta ja ajattelua.
        Et saa siitä Rollasta selittelemällä järkevää vaihtoehtoa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko joku syy miksi tämä ei olisi myös pois vaihtaessa vähintään 4400e kalliimpi kuin Skoda? Monella kommentoijalla on ilmeisesti tapana ajaa auto uudesta paaliin saakka :)

        Geneerisesti ajatellen olet oikeassa, on todennäköistä että jos auto A maksaa 4.000 enemmän uutena kuin auto B niin siitä saa 3.000 enemmän kolmivuotiaana.
        Autojen hintaero katoaa josku 6-8 vuoden iässä.

        Tässä nimenomaisessa tapauksessa ei välttämättä mennä tämän yleismallin mukaan. Automallien kalliimpien versioiden hinnat putoavat jyrkemmin kuin perusmallien. Näin käy kaikille merkeille. Käytettyjen ostajat laittavat "ylimääräiset" rahansa mieluummin siihen että saavat uudemman ja vähemmän ajetun perusyksilön kuin kalliin version mallista. Tämän vuoksi liikkeet eivät maksa näistä juurkaan enempää kuin perusmalleista. Siitä on täällä katkerasti tilitetty useammakin kerran kun kalliilla ostetusta spesiaalimallista saakin vain karvahattumallin hyvityksen. Tässä valossa TM-vertailun 2.0 Tojolle on odotettavissa isompi pudotus kuin1.5 TSI perussämpylälle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Geneerisesti ajatellen olet oikeassa, on todennäköistä että jos auto A maksaa 4.000 enemmän uutena kuin auto B niin siitä saa 3.000 enemmän kolmivuotiaana.
        Autojen hintaero katoaa josku 6-8 vuoden iässä.

        Tässä nimenomaisessa tapauksessa ei välttämättä mennä tämän yleismallin mukaan. Automallien kalliimpien versioiden hinnat putoavat jyrkemmin kuin perusmallien. Näin käy kaikille merkeille. Käytettyjen ostajat laittavat "ylimääräiset" rahansa mieluummin siihen että saavat uudemman ja vähemmän ajetun perusyksilön kuin kalliin version mallista. Tämän vuoksi liikkeet eivät maksa näistä juurkaan enempää kuin perusmalleista. Siitä on täällä katkerasti tilitetty useammakin kerran kun kalliilla ostetusta spesiaalimallista saakin vain karvahattumallin hyvityksen. Tässä valossa TM-vertailun 2.0 Tojolle on odotettavissa isompi pudotus kuin1.5 TSI perussämpylälle.

        Joo toki hintaero sulaa väkisin pitkällä pitoajalla. Lisäksi tuon vertailussa olleen Corollan Style-varustelu ei varmasti pidä arvoaan hyvin eli Active tuossa mielessä järkevämpi. Toisaalta Ocusta tulossa oleva uusi malli varmaan laskee nykyisen arvoa. 5-10 vuoden aikajänteellä saattaa myös hyvin tulla päästöperusteisesti keppiä tai porkkanaa, mikä lisäisi Tojon houkuttelevuutta Skodaan verrattuna.


    • Anonyymi

      Maantielläkö vaan ajelet? kyllä minulla suurin osa ajoista muodostuu noista nurkka-ajoista jolloin kaupunki ja keskikulutus on tärkeä ja jälleenmyyntiarvo niin ja tietenkin merkin imago. itäautoimagoisella skodalla en todellakaan kehtaisi mennä ihmisten ilmoille. Merkin arvostuskin on jo valinnan peruste ja Toyotalla se on kohillaan. Paras laatu ja luotettavuus , paras jälleenmyyntiarvo, paras hintalaatusuhde. Kestävyys ja huoletomuus kuuluvat kauppaan. Kahdeksas vuosi jo menossa ilman ainuttakaan korjausta!

      • Anonyymi

        Laatua on kovin melu ja ruostuvin auto. Kun ajat kaupungissa 150tkm, niin olet ehkä voitolla bensakuluissa Skodaan varattuna, mutta montako vuotta siihen menee ja kuinka paljon enemmän maksat huolloista noina vuosina?? Kestävyys on vain legendaa ja huolettomuus myös pelkkää muistoa parinkymmenen vuoden takaa.
        Täytyy olla todella tyhmä jos pystyy uskottelemaan noin kalliin Corollan hankinnan, varsinkin kun perusteet ajavasi vain kaupungissa, miksi sitten tarvitset tuota isompaa ja kalliimpaa mallia???


    • Anonyymi

      Olisi pitänyt jättää inssin paperit aloittajalle antamatta.

      • Mutta meikäpojan punaiset paperit ovat kyllä paikallaan.


      • Anonyymi
        Trollipoju_Pentti kirjoitti:

        Mutta meikäpojan punaiset paperit ovat kyllä paikallaan.

        Onko Kellokosken päästötodistus punainen, Hönöboy?


    • Anonyymi

      "2. Siinä on polttomottoriautojen kaikkein pienin kulutus."

      Ei pidä paikkaansa. Dieselautot vievät vähemmän ja myös kaasuautot ovat rahassa mitattuna pihimpiä kuin höpöhybridit.
      Kaasu-Octavian 100 km maksaa noin 3,5 euroa. TM:n mittauksienmukaan Corollan 100 km maksaa noin 7 euroa. Aikamoinen ero kaasuauton hyväksi.

      • Anonyymi

        Hyötysuhde on dieseleiden tasoa, mutta litroissa mitattuna dieselit voivat mennä vähemmällä maantiellä koska dieselin lämpöarvo on suurempi.


    • Anonyymi

      Toyotahörhö ei oikein osaa esiintyä insinöörinä, ei insinööri perusta valintojaan tuollaisiin perusteisiin, vaan mitattiin faktaan, ei mielikuviin.

    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?

      Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa
      Sinkut
      110
      3053
    2. Ei ole kyllä mennyt

      Kovin hyvin kun alussa pieni sekoaminen hänestä 😏
      Ikävä
      12
      1966
    3. En rehellisesti usko et oisit

      Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos
      Ikävä
      37
      1865
    4. Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa

      Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin
      NATO
      394
      1723
    5. Näin sinusta taas unta!

      Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly
      Ikävä
      21
      1641
    6. Nainen, olet jotenkin lumoava

      Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel
      Ikävä
      68
      1467
    7. Olet muutenkin tyhmä

      Ja käyttäydyt epäasiallisesti siinä työssäsi.
      Ikävä
      120
      1291
    8. Se sinun kaipauksen kohde

      Ei todellakaan käy täällä höppänä mies.
      Ikävä
      13
      1186
    9. En muuttaisi sinusta mitään

      Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul
      Ikävä
      9
      1166
    10. Et katso sitä

      Niinkuin minua. Ehkä se luo toivetta
      Ikävä
      20
      1049
    Aihe