Arka Hesasta

Anonyymi

Heippa vaan .
Mulla on sellainen ongelma että kaaduin tässä taannoin ja istuin pyörätuolissa jonkun aikaa ja nyt en uskalla lähteä rollaattorin kanssa kaupungille asioille ,vaan turvaudun taksiin ja sehän on kallista. Kun yritän pihaltani lähteä kaupunkiin päin ,iskee pakokauhu ,jalat ovat hyytelöä ja sydän hakkaa ja huippaa. Jos vähän matkan menen, takaisin pihalle on mentävä,niin kauhea olo on. Olen kiertänyt korttelin muutaman kerran,jupisen hiljaa "hyvin menee, hyvin menee " ja kun pääsen pihalleni, huokasen helpotuksesta.Mulla ei ole ketään jonka kanssa liikkua. Tämä on ihan naurettavaa, mutta minkä peloilleen voi. Mitä teen?

2

89

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Vastaan vaikka en asu Suomessa enkä oikein tunne mahdollisuuksia siellä, mutta mietin olisiko kunnalta saatavana jotain apua? Tai jostakin vapaaehtoitoiminnasta, sieltähän voi käsittääkseni saada vapaaehtois ystävän juuri ulkoiluun, asiointiin, vaikka kahvilassa käyntiin yms. https://mieli.fi/fi/tukea-ja-apua/kasvokkain/tukea-tukihenkilöltä
      Tuossa yksi linkki mutta muitakin varmaan löytyy netistä. Ota rohkeasti yhteyttä, nämä paikat on matalan kynnyksen palveluita joihin on turvallista ottaa yhteyttä.
      Ja maksuttomia.

• Anonyymi

Hei! Ymmärrän hyvin pelkosi! Sinuun sattui pahasti kun kaaduit ja luunmurtuman kivut ovat niin järisyttävät että ei ihme että se voi jättää pelon tai trauman mieleen.
      Minulla on kokemusta aiheesta valitettavan paljon. Voin omalta kokemukseltani sanoa että akuutein pelko aika vamman jälkeen on 2-3 vuotta.
      Siis pelko haaverista ja murtumasta.
      Aika pikkuhiljaa haalistaa pelkoa, ellei tule uutta vammaa.
      Suosittelen sinulle pienin askelin etenemistä, vähän pitemmälle itseä kuunnellen.
      On ollut sellainen kuin "Kulttuurikaveri" palvelu.
      Voit päättää jonkun paikan esim.näyttely tms. jossa haluaisit käydä.
      Kulttuurikaveri tulee ilmaiseksi kaveriksi ja on siinä mukana, auttaisko semmoinen?
      Voimia ja Siunausta sinulle!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      41
      7014
    2. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      32
      3948
    3. Ei tämä etene ikinä

Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      46
      3367
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      40
      2959
    5. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      17
      2736
    6. Toiveikas vai toivoton

torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37
      2238
    7. Mukavaa päivää

Mun rakkauden kohteelle ❤️ toivottavasti olet onnellinen
      Ikävä
      16
      2196
    8. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      41
      2153
    9. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      47
      2107
    10. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      40
      2068
    Aihe