Käyttekö keikalla

Anonyymi

Te jotka olette eläkkeellä, niin käyttekö tekemässä työkeikkaa tai siis työskentelettekö ajottain tai oletteko osapäivätöissä? Itse aloitin osa-aikaisen työn eläkkeen lisäksi. Työ on määraaikainen ja mietityttää se verotus hieman. T. Miljoona rekkauttamatta.

28

<50

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Käyn. Koska niistä maksetaan hyvin. Keväästä alkaen yhteensä kymmenen viikkoa olen keikkailut. Viikko vielä jäljellä. Sitten vedän lonkkaa ja matkustelen ja teen mitä vaan ensi kevääseen saakka.
      Sitten mietin, viitsinkö enää mitään kun ei ole pakkoa, pärjään kyllä. Fyysisesti pystyn vaikka seisomaan päälläni ilman käsitukia.

• Anonyymi

Minä tein työsopimuksen joukukuun viimeiseen päivään. Ehkä jatkan tammikuussa, kun näen miten verottaja kohtelee.

• Anonyymi

Kyllä teen, jos pari vuotta vielä, no se jää nähtäväksi.

• Anonyymi

Kävin viimeksi Apulanta-yhtyeen keikan kattoo. Älyllisesti suvakin sieluuni sopivaa.

T.S.Uvakki

• Anonyymi

Keikkailen täyspäiväisesti ja kokoaikaisesti. En ole eläkeläinen ja vaikka melko kohta voisin olla, niin tuskinpa ... Reippaasti yli normieläköitymisiän aion painaa, jos vain terveys ja toimintakyky antaa myöten. Sitten kun on pakko jäädä, niin keikkailut jatkunevat. - Nm. Onko pakko

• Anonyymi

Kaikissa ammateissa ei voi keikkailla.

• Anonyymi

Nimenomaan!

• Anonyymi

Kävisin jos kelpaisin. Hyvä niille jotka käy.

• Anonyymi

En ole vielä eläkkeellä.
      En osaa ajatella, että jäisin eläkkeelle.
      Arvelen, tällä hetkellä, että en jää eläkkeelle silloin, kun olisi aika jäädä.
      Jonkun aikaa voisin olla ylimääräisesti hommissa.
      Ehkä eläkkeelle jäännin jälkeen otan yksityisoppilaita sen mukaan, miten on tulokkaita.
      Ans kattoo.

Heikunkeikku

• Anonyymi

Jos olisin hoitoalalla, siivoojana, keittäjänä toiminut, mutta kun....., en edes kaupan myyjänä toiminut.....

On lukuisia ammatteja, joissa eläkehetki on lopullinen.

• Anonyymi

Jokainen eläkeläinen, joka jatkaa työtään eläkeikäisenä, vie työpaikan nuorilta.

Olen tehnyt työtä aikani ja nyt nautin eläkepäivistäni hyvillä mielin.
      En ole korvaamaton yksilö työmarkkinoilla.

kylmätotuus

• Anonyymi

Kyllä se on niin, että eläkeläistä pyydetään työhön, jos ketään muuta ei saada. Omalla kohdallani näin. Kysymys päivästä tai kahdesta, yleensä, harvoin viikosta. En katso vieväni nuorelta työpaikkaa.
        Toki olen ottanut puheeksi voisiko esim. lehdessä ilmoitella olisiko kiinnostuneita kyseisestä työstä sijaisena ja näin tutustua työhön ja katsoa onko ehkä kiinnostava työ ja opiskella tulevaisuuteen.

• Joillakin aloila on jo työvoimapula, ei ole tulijoita. Tällöin eläkeliet ovat kkemuksensa kanssa arvossa arvaamattomassa työnantajalle.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kyllä se on niin, että eläkeläistä pyydetään työhön, jos ketään muuta ei saada. Omalla kohdallani näin. Kysymys päivästä tai kahdesta, yleensä, harvoin viikosta. En katso vieväni nuorelta työpaikkaa.
        Toki olen ottanut puheeksi voisiko esim. lehdessä ilmoitella olisiko kiinnostuneita kyseisestä työstä sijaisena ja näin tutustua työhön ja katsoa onko ehkä kiinnostava työ ja opiskella tulevaisuuteen.

Näin se on. Ei tällaisia osapäivätöitä muut halua kun niiden tekemisellä ei tule toimeen, mutta vanhuuseläkkeellä olevalle se on lisäansio. Näin on minunkin tapauksessa. Työntekijää kuulutettiin ja haettiin mutta kun ei ketään halukasta ilmaantunut, minulle soitettiin. Tv. miljoona

• Anonyymi

Onhan tuo kaunista kun "ei vie nuorilta paikkaa". Tilanne on vain se, että nämä nykynuoret ei välttämättä ole tulossa duuniin. Kas kun somessa ja pc:llä kiva tehdä #töitä", ei viitti muualle lähteä paska duuniin, niin kuin luonnehtivat. No nykynuaren ei siis tarvi,. koska vihreät ja vas.liittokin haluaa tuputtaa "perustuloa" ilman mitään vastiketta. Kunhan muistaavat nuaret vaan äänestää näitä hyvän tekijöitä vaaleissa. KYllä puolueen kellokkaat osaa sitten kaiken hyvän järjestää ittelleen poliittisia sihteereitä ja panssarimuureja myöten, ettei äänestäjäpässit pääse vaalien välissä häiritsee heidän elämäänsä ja touhujaan. Kun jo pelkillä kansanrdustajilla on avustajat ja sihteerit. Kyllä ollaan kaukana!

• Anonyymi

Ei nyt ihan noinkaan. Kaikki nuoret eivät lusmuile ja pakoile työtä. Mutta eivät nuoretkaan mitää koneita ole ja jaksa 24 / 7, heilläkin on vapaapäiviä, lomia ja sairalomia tai lapsen sairauspäiviä.

Silloin paikalla pitää olla joku, vaikkapa reipas eläkeläinen, joka ei myöskään halua ja tahdo luutua ja jämähtää kotiinsa neljän seinän sisälle.

• Anonyymi

V*tut. On sitä ennenkin väännetty kakaroita, useita tähän maailmaan , sekä tehty töitä , säästetty , kasvatettu, koulutettu muksut ja eletty ilman avustuksia. No lapslisät tosin saatiin.
        Nykyään ollaan kyllä vaatimassa ,
        mutta velvollisuuksista ei niin väliä.
        Kaiken maailman musulmaaneja pitäisi vielä elättää, jotka eivät viitsi korvaansa lotkauttaa, vaan passata pitäisi.

• Anonyymi

Mihin juttusi liittyy? - Nm. Kenelle moikaat

• Anonyymi

Olen nyt ollut toista vuotta eläkkeelä, 50-syntynyt. Töitä saisi tehdä edelleen täysipäiväisesti jos tahtoa piisaisi. Työkyky ja voimat eivät tietenkään ole entisellään ja niinpä on täytynyt nöyrtyä pyytämään apua raskaammiissa ryskätöissä :)

Kol kot

• Aina, kun näen pankkitilini saldon, mietin josko alkais keikkaileen.

Ehkä alan, ehkä en.

• Anonyymi

Ei juolahtanut mieleenikään. Eläköidyin pitkän kaavan kautta. Työttömänä 500pv. Siitä putkeen > työttömyyseläkkeelle > työeläkkeelle.
      Tein muutamille, entisille työantajilleni kaveripalveluksena muutaman, pienen keikan.
      62v ikäisenä minulle tarjottiin pätevyyttäni vastaavaa puuhastelua naapurikunnassa mutta tarjoaja näki ilmeestäni, etten ollut hirveän ihastunut ja asia tyssäsi siihen.
      Rahallinen korvaus olisi ollut noin 7000€/kk mutta siinä olisi ollut mukana jo loma- ja lomaltapaluurahat. Työnantaja olisi maksanut kaikki vakuutus- ja sosiaaliturvamaksut kuten aikaisemminkin.

Elämäni iltaruskoni lämmön kanssa on niin tyydyttävää, etten nähnyt tarvetta sen häiritsemiseen merkityksettömien marginaalieurojen vuoksi.

• Anonyymi

Viimeiseksi keikaksi jäänyt toistaiseksi Santanan kuuntelu Porin jazzeilla 2008.

• Anonyymi

Määkin oli siellä silloin ja viimeksi pari kesää sitten. - Nm. Jazz-tyttö

• Anonyymi

Keikkailen tässä kotona välillä ulkona näin ollut 14 vuotta. Tulee vain silloin tällöin mieleen onko 14 vuotta jäljellä olen paljon yli 72v. Ei tarvitse tehdä töitä.

• Anonyymi

kävin keikalla ja sit toisellakin. kolme vuotta linnaa. oli sen väärti kyllä.

• Anonyymi

Pää asaia että ole tyytyväinen.

• Anonyymi

Nyt heinäkuussa olin. No miksipä ei voi välistä muutaman viikon vetää! Reppuriika

• Anonyymi

Tein töitä pari vuotta ekstraa ja 65v jäin eläkkeelle. Sen jälken tehnyt sv-sijaisuuksia, kun jonkun sairastuneen sijalle ei niin vain ketään oteta, kun oli sellainen työala, jossa piti tarkkaan tuntea sosiaalialan lainsäädäntö. Oli oikein kiva välillä tuulettaa itseään työssä! Nyt ikää liki 70v, joten jätän jo työn nuoremmille, jos niitä vain löytyisi!

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.

Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j
      Maailman menoa
      739
      4923
    2. Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen

Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.
      Maailman menoa
      661
      4109
    3. Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?

Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.
      Ikävä
      173
      2291
    4. Harmi että

Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o
      Ikävä
      16
      2057
    5. MTV: Katri Helena repäisee kunnolla - Aivan uudessa roolissa TV:ssä - Tätä ei arvannut!

No nyt iskelmälegenda ja koko kansan Katri Helena kyllä repäisee kunnolla! Upeaa heittäytymistä, Katri Helena! Lue, mis
      Suomalaiset julkkikset
      40
      1858
    6. Miten saisin

Sinut omakseni?
      Ikävä
      96
      1696
    7. TELIA pakottaa 4G-liittymiä väkisin 5G-liittymiin, vaihtaa ilman lupaa

Ihmisten sopimuksia! https://www.is.fi/digitoday/mobiili/art-2000011063159.html "Telia on lähettänyt osalle 4g-asiakka
      Maailman menoa
      167
      1441
    8. OP Kaskimaa

Niin sitten pankki vaihtaa nimeään ja pääkonttori siirtyy ties minne. Pulkkisen visio, Kainuu ei kelvannut.
      Kuhmo
      30
      1208
    9. Viimeiset helmiterveiset

kaivatullesi tähän alas 🙇💙
      Ikävä
      94
      1134
    10. Ajattele miten

Paljon ottajia sinulla olisi
      Ikävä
      87