En pidä timanteista ja kivistä

yksinkertainen sileä?

Sormuksesta on muodostunut ongelma :(
Sitä paitsi käyttää loppuelämä, mutta en pidä timanteista enkä muista jalokivistä. Ahdistaisi sellainen sormus, joka ei ole "osa minua". Kivistä tykkään ainoastaan graaniitista ja sitähän ei tunnetusti vihkisormuksissa ole :D Timanteista en tykkää lainkaan.

Mutta osaisiko joku kertoa onko ainut vaihtoehto sitten ihan sileä kultainen rinkula vai onkohan jostain päin Suomea saatavilla esim. kulta plus joku muu metalli-sormuksia jotka on vähän hienompia kuin se tavallinen sileä perussormus? Kotikaupungissa on vain kolme kultasepän liikettä ja niissä ei ainakaan ole muita vaihtoehtoja kuin joko kivellä tai ihan sileä ilman koristuksia.

9

1793

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • veitikka

tuonne alaspäin nuita keskusteluaiheita--- ehkä kymmenes ylhäältäpäin on "koruliikkeiden linkkejä?". Josko sieltä löytyis apua sinullekin?! Hope so.

• teetätys

Ainahan voi teetättää itselleen mieluisan sormuksen, esim. juuri graniitilla.. 'Viis veisaa' perinteistä, jos et niistä pidä, olet yksilö ja teet niinkuin itseltä parhaalta tuntuu.

• Hospsotti

Hei!

Me teetätettiin Helsingissä kultasepällä sormukset, joihin tuli graniittia. Itse valittiin kivi kesällä rannalta, ja kultaseppä tilasi leikkauksen ja hionnan sovittuun malliin.

Mun sormus tehtiin hopeasta alusta asti, eli sain itse piirtää oman sormukseni, miehelle istutettiin kivi olemassaolevaan sormukseen. Kehuja on sormuksista kuultu ja itsekin tykätään edelleen.

Koko lysti maksoi n 300eur. Suosittelen, saa juuri sellaiset kuin itse haluaa.

• Löytänyt
    • kyllä..

Löytyyhän niitä ainaki sellasia. joissa on keltakultaa ja valkokultaa, esim. niin että menee keskellä se valkokultainen "raita". Nehän on ainaki pikkasen erilaisia kuin tavallinen sileä sormus, ja kauniita.

• karita

Titaanista ja titaani-kulta-yhdistelmistä (siis esim. titaanisormus, jossa kultainen "raita") tehtyjä sormuksia on ainakin saatavilla... Itsekin miellyin tuohon titaaniin (ihan tummanharmaata), kokeilemani sormus oli matta-titaania (en edes tiedä saako sitä kiiltävänä), jossa mattakultainen raita keskellä ja siinä vielä yksi timantti... Ja "miesten" sormuksessa (oltiin siis kihloja katsomassa mieheni kanssa) ei tuota kiveä ollut. Ainoa mikä itseä arvelutti, oli se että niitä titaanisia sormuksia ei sitten kuulema voida pienentää/suurentaa, kun tuo titaani on niin kovaa... Eli jos sattuu esim. laihtumaan, niin ei saa sormusta pienennettyä.

• lispe
    • keino

minä en pidä timantti- tai kivisormuksista, en koe niitä omakseni. Omasta vihkisormuksestani tulee sileä tai muulla tavalla erilainen sormus.

• vaihtoehto

Sama homma täällä, en juurikaan timanteista piittaa. Juuri löysin sopivan sormuksen keltakultaa, jossa timanttihionnalla tehty valkokullasta keskellä "raita", hieno oli ja halpa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      40
      6983
    2. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      32
      3938
    3. Ei tämä etene ikinä

Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      45
      3330
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      40
      2939
    5. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      17
      2716
    6. Toiveikas vai toivoton

torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37
      2238
    7. Mukavaa päivää

Mun rakkauden kohteelle ❤️ toivottavasti olet onnellinen
      Ikävä
      16
      2196
    8. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      41
      2143
    9. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      48
      2077
    10. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      40
      2048
    Aihe