Kela valvoo 3

siilivain
21.8.2019 19:51

" Anonyymi kirjoitti:
En ole joutunut todistamaan moista
mutta voisi olla että omaisilla on liian toiveikas kuva laitoshoidosta
ja sitten he pettyvät kun huomaavat aluksi
että siellä se pappa tai mamma makaakin koko päivän
samoissa vaipoissa, "espereissä" esimerkiksi
vaippaa pidettiin niin kauan kuin siinä yhtään vielä pysyy
kusta tai paskaa eli vaikka vuorokauden ympäri.
Ruokaa tilattiin vain kuudelle
kymmentä syöjää kohti
säästösyistä ts.
tulee enemmän voittoa
jne."

Tuo voi olla totta. Kuvitellaan että joivat tänäkin päivänä on jotain Pori ja olaksi--tyypistä. Tosiasiassa hoivilla on ne kaikkein huonokuntoisimmat vanhukset, joista ei toisilleen seuranpitäjäksi enää ole. Ja työvoimapula on ovella kolkuttelemassa."

Nämä kaksi kirjoitusta kopion Kela valvoo 2 ketjusta

Menee jotenkin käsityskykyni yli.
En pääse jyvälle onko nämä satiiria vai muuten vain helvetin huonosti kirjoitettuja.

Pientä rajaa näihin töherryksiin.

41

51

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi
      22.8.2019 1:54

2lesken kirjoitti:

Apteekki näkee lääkärien määrämät lääkkeet.

Antaa ulos kahden eri lääkärin määräämät samanlaiset lääkkeet kelakorvauksineen.

Oli sitten kyseessä vaikka nukahtamislääkkeet.

Valta on siis lääkäreillä, ei Kelalla.

Kopioitu Kela valvoo 2

" Saattaa olla, että Länsi-Suomessa tuollainen menettely onnistuu, koska siellä tuntuu olevan ammattitaidottomia farmaseutteja.

Täällä Itä-Suomessa tahti on toinen, eikä moinen temppu onnistu.
      Apteekeissa farmaseutit ovat tietoisia säännöistä, eivätkä ylitä valtuuksiaan.

Lääkäritkin ovat ottaneet tiukemman linjan esim. nukahtamis- ja opioidireseptejä kirjoittaessaan. Toki niitä saa ja kivunhoitoon suhtaudutaan vakavasti, mutta heppoisin perustein noita lääkkeitä ei enää määrätä.

Mielestäni se on oikea linjaus, koska molemmat lääkeryhmät aiheuttavat riippuvuutta.

En pidä sitä tiukkapipoisuutena vaan järkevyytenä.
      Potilaat eivät ole lääkäreiden leluja.

kylmätotuus"

Lesken 2 kysyy
      Mistä sinä tiedät tämän kaiken?
      On vain kuin mutu-kirjoitusta

Eikös Kela ole valtion laitos ja säännöt pitäisi joka kolkassa olla samanlaiset.

Kait lääkäreilläkin luulisi olevan samanlaiset säännöt ympäri Suomen niemen.

Onko itäsuomalaiset, en yhtään ihmettelesi jotenkin pöljempiä, kuin me täällä.

Kantoja kiristetään joillakin napeilla.

Jotain verenpaine, kolestrolilääkettä voi varastoida kämpille kuukausiksi.

Aivan kun entisen miehen tyrni- kalkkitabuja

• Anonyymi

Oletko sinä itse onnistunut ostamaan samalla kertaa apteekista kahden eri lääkärin määräämiä nukahtamislääkkeitä ja saanut niistä lääkekorvauksen, vai mistä tietosi on peräisin?

En ymmärrä, miksi joku haluaa hamstrata lääkkeitä.
        Jos pitää käydä useammalla lääkärillä hakemassa esim. nukahtamislääkereseptejä, niin silloin kyseessä on lääkkeen väärinkäyttö.

Enempää tästä aiheesta en enää kanssasi keskustele, koska se ei johda mihinkään.

Saat minun puolestani ostaa lääkkeitä varastoon, jos haluat. Minä ostan niitä sen verran kuin tarvitsen.

kylmätotuus

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Oletko sinä itse onnistunut ostamaan samalla kertaa apteekista kahden eri lääkärin määräämiä nukahtamislääkkeitä ja saanut niistä lääkekorvauksen, vai mistä tietosi on peräisin?

En ymmärrä, miksi joku haluaa hamstrata lääkkeitä.
        Jos pitää käydä useammalla lääkärillä hakemassa esim. nukahtamislääkereseptejä, niin silloin kyseessä on lääkkeen väärinkäyttö.

Enempää tästä aiheesta en enää kanssasi keskustele, koska se ei johda mihinkään.

Saat minun puolestani ostaa lääkkeitä varastoon, jos haluat. Minä ostan niitä sen verran kuin tarvitsen.

kylmätotuus

Olen saanut kunnalliselta kohta 10 vuotta nukahtamislääkettä joka ei enää oikein tepsi, mutta lekuri ei pysty parempaan eli löytämään sopivaa korvaavaa lääkettä.
        Menin siksi yksityiselle unettomuuteen erikoistuneelle lekurille,
        sain 100 kpl toista lääkettä.
        Nostin ne samana päivän apteekista
        vaikka entistäkin oli ottamatta 100 kpl:een satsista noin puolet.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Olen saanut kunnalliselta kohta 10 vuotta nukahtamislääkettä joka ei enää oikein tepsi, mutta lekuri ei pysty parempaan eli löytämään sopivaa korvaavaa lääkettä.

Uudella reseptillä saa ottaa lääkkeitä vaikka kotona olisi kuinka paljon vanhalla reseptillä otettuja.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

En tiedä tulkitsitko kommenttini tahattomasti vai tahallisesti väärin.

Minähän kirjoitin kahdesta samanlaisesta lääkkeestä ja niiden saannista samanaikaisesti apteekista ja sitä mahdollisuutta epäilen suuresti.
        Se siitä.

Sinun tapauksesi on aivan erilainen.

Kerrot käyttäneesi samaa nukahtamislääkettä 10 vuotta ja sitten lääke ei enää "purrutkaan", Se on pitkä aika ko. lääkkeen käyttöön, joka yleisesti on tarkoitettu tilapäisesti käytettäväksi. Oletan, että sinulle on kehittynyt riippuvaisuus nukahtamislääkkeeseen.

Sitten menit unettomuuteen erikoistuneen lääkärin pakeille ja sait toista lääkettä vaivaasi.

Tietysti tuollaisessa tapauksessa saa uuden lääkkeen, vaikka entistä lääkettä olisikin jäljellä.
        Sainhan minäkin toista kolesterolilääkettä, kun aiemmin käyttämäni lääke aiheutti lihassärkyjä, vaikka sitä olikin jäljellä melkein koko pakkaus n. 90/kpl. Minulle sopimattomat lääkkeet vein apteekkiin hävitettäväksi.
        Uuden lääkkeen pakkaus oli 30kpl.

Minua kiinnostaisi tietää, paneutuiko erikoislääkäri, jonka vastaanotolla kävit niihin syihin, mistä unettomuutesi johtuu, vai kirjoittiko hän mitään kyselemättä sinulle reseptin toiseen lääkkeeseen?

Jos tuo jälkimmäinen oli hänen toimintatapansa, niin enpä pidä lääkäriä kovin ammattitaitoisena.
        Lisäksi minun mielestäni hänen olisi pitänyt kirjoittaa aluksi pienempi pakkaus, koska ei ole mitään tietoa siitä, että lääke sopii juuri sinulle.

kylmätotuus

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

En tiedä tulkitsitko kommenttini tahattomasti vai tahallisesti väärin.

Minähän kirjoitin kahdesta samanlaisesta lääkkeestä ja niiden saannista samanaikaisesti apteekista ja sitä mahdollisuutta epäilen suuresti.
        Se siitä.

Sinun tapauksesi on aivan erilainen.

Kerrot käyttäneesi samaa nukahtamislääkettä 10 vuotta ja sitten lääke ei enää "purrutkaan", Se on pitkä aika ko. lääkkeen käyttöön, joka yleisesti on tarkoitettu tilapäisesti käytettäväksi. Oletan, että sinulle on kehittynyt riippuvaisuus nukahtamislääkkeeseen.

Sitten menit unettomuuteen erikoistuneen lääkärin pakeille ja sait toista lääkettä vaivaasi.

Tietysti tuollaisessa tapauksessa saa uuden lääkkeen, vaikka entistä lääkettä olisikin jäljellä.
        Sainhan minäkin toista kolesterolilääkettä, kun aiemmin käyttämäni lääke aiheutti lihassärkyjä, vaikka sitä olikin jäljellä melkein koko pakkaus n. 90/kpl. Minulle sopimattomat lääkkeet vein apteekkiin hävitettäväksi.
        Uuden lääkkeen pakkaus oli 30kpl.

Minua kiinnostaisi tietää, paneutuiko erikoislääkäri, jonka vastaanotolla kävit niihin syihin, mistä unettomuutesi johtuu, vai kirjoittiko hän mitään kyselemättä sinulle reseptin toiseen lääkkeeseen?

Jos tuo jälkimmäinen oli hänen toimintatapansa, niin enpä pidä lääkäriä kovin ammattitaitoisena.
        Lisäksi minun mielestäni hänen olisi pitänyt kirjoittaa aluksi pienempi pakkaus, koska ei ole mitään tietoa siitä, että lääke sopii juuri sinulle.

kylmätotuus

Ano/kylmä

Kysyt joltain, että paneutuiko lääkäri syihin unettomuudessa?

Voinen kertoa, että olen ollut erikoislääkärien pakeilla monta kertaa.
        Helsingissä varsinkin.
        Meikussa osastolla.
        On tutkittu ja hutkittu.

Niinkuin aiemmin kerroin, tapauksessani olevaan elimelliseen vikaan ei ole löydetty koskaan asianmukaista lääkettä.

Jokaikinen lääkäri on suurinpiirtein nostanut kätensä pystyyn.

Ja määrännyt nukahtamislääkettä, jotta edes muutaman tunnin lihakset rentoutuisivat ja voisi nukahtaa.

Ei ole mitään järkeä kirjoittaa 20 tabletin pakkausta, kun se tulee kalliimmaksi kun 100 kpl.

Varsinkin kun tietää, että se tehoaa.

2lesken
        Kirjautuminen epäonnistui jälleen kerran.

• Anonyymi

Mitä sinä yrität taas esittää näillä esityksilläsi ja toistoillasi ???????

• Ano
        Kun sata kirjoitusta tulee täyteen ketjuun, en pysty vastaamaan

Siksi on avattava uusi ketju, että asia tulee loppuunkäsitellyksi.

• Anonyymi

- mun mielestä hyvä asia että alueella hilluvia huumeporukoita välillä jää kiinni rötöksistään -esm heidän tunkeilessaan vanhusten koteihin - olivapahan ihmiset minkä maalaisia tahansa .

• Anonyymi

Aloitus on outo, mutta tää vastaus siihen on vieläkin oudompi. Mitä tarkoitat?

• Anonyymi

Mikä aloituksessa menee yli ?
      Se että se kopioitu joltakin muulta
      vai itse alkuperäinen sisältö ?
      Sekö on helvetin huonosti kirjoitettu ?
      Se on murunen tietoa siitä miten "hoivaskandaalin" aikana "espereissä" vanhuksia hoidettiin
      enkä usko mitään muutosta tulleen.
      Itsevalvonta (<---mikä sana !) ei voi toimia,
      kun voittoa tavoitellaan.
      Hoitajat tekevät niin kuin päällikkö määrää.

• Anonyymi

no vaikkapa lääkkeiden väärinkäyttö - vaikkapa jonkun toisen ihmisen kunnon romauttamiseen -itellälläni käytössa rr- ja kilpirauhas- ynnä kipu - sekä psykiatrin määräämä lääke yöksi - kovin levotonta eloni aina on ollut - eikämielestäni ole oikein että kaapista katoaa kulkijoiden matkaan apteekista ostettuja lääkkeitä -voihan toki katukaupassa niilläkin jotain tienata - arvaamattomin seurauksin tosin kun ei tietoa kenen haltuun lääkkeeni joutunut.

• En ymmärrä mikä tuossa menee yli jos ei oteta minun tekstini kirjoitusvirheitä huomioon. Niitä ei vissiin satiiriksi lueta?

• Ja vielä:
        Miksi ensimmäisellä rivill
        on maininta minun nikistäni, kellonaika ja päivämäärä, kuitenkin kopioituna on ensin teksti anonyymikirjoittajalta. Jotain rajaa näihin epäselviin aklpotuksiin joista ei saa selää mikä on jäänyt epäselväksi? Provoa provon perään.

• siilivain kirjoitti:

Ja vielä:
        on maininta minun nikistäni, kellonaika ja päivämäärä, kuitenkin kopioituna on ensin teksti anonyymikirjoittajalta. Jotain rajaa näihin epäselviin aklpotuksiin joista ei saa selää mikä on jäänyt epäselväksi? Provoa provon perään.

siili

Kela valvoo 2

Katso sieltä.
        Suoraan on kopioitu se sekamelska.

• siilivain kirjoitti:

Ja vielä:

siili

Kela valvoo 2

Katso sieltä.

• 2lesken kirjoitti:

siili

Kela valvoo 2

Katso sieltä.

Itse kopioit kahden eri kirjoittajan kommentteja pötköön ilman selityksiä? Ei kaituosta aloituksesta ota erkkikkää selevää.

• siilivain kirjoitti:

Itse kopioit kahden eri kirjoittajan kommentteja pötköön ilman selityksiä? Ei kaituosta aloituksesta ota erkkikkää selevää.

Kopioit toisten tekstejä aloitukseksi, haloo?

• Anonyymi

Joka tapauksessa hoitajien ja omaisten kertomukset hoivakodeista olivat järkyttäviä. Niitä oli satoja.
      Yhdessäkin oli yöhoitaja jäänyt tulematta töihin, ehkä sairastunut siis,
      kun mistään ei saanut sijaista,
      niin oli kutsuttu vuoroon eläkeläinen.

Ei siinä mitään, mutta se ei ollut hoitoalan eläkeläinen ollenkaan.
      Eikä tietenkään tiennyt hoidettavista tai sairauksista tai lääkkeistä yhtään mitään.
      Se oli ihan muun alan eläkeläinen ja selitettiin, silmät pyöreänä että
      "ei kai siinä mitään ammattitaitoa tartte olla, kai kuka vaan osaa hoitaa?"

No joo, yövuorossakin pitää olla hoitaja, jolla on lääkkeenjako-oikeus
      ja pitää osata toimia oikein kaikissa tilanteissa, ongelmatilanne voi tulla koska vain ja yövuorossa pitää olla kaksi hoitajaa.
      Ei joku eläkkeelle jäänyt leipomotyöntekijä tai kaupan kassa yksin
      tai olkoon vaikka KTM.

• M7ssä on sanottu että yövuorossa pitää olla kaksi hoitajaa?

• Anonyymi

Eräässä hoitokodissa oli yöhoitajana r-kioskin myyjä, kun ei muita saatu.

• Anonyymi

Tarinoita maailmassa riittää, mutta olisi suotavaa, että olisi linkki johonkin luotettavaan mediaan, jonka juttuun kirjoituksenne perustuu.

kylmätotuus

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tarinoita maailmassa riittää, mutta olisi suotavaa, että olisi linkki johonkin luotettavaan mediaan, jonka juttuun kirjoituksenne perustuu.

kylmätotuus

Ainakin vuoden hoivakotien pielessä olevista asioista kirjoitettiin joka päivä.
        Kuka niitä enää muistaa mikä juttu oli missäkin.
        Jotkut jutut on jääneet päällimmäisenä mieleen.
        2018 taisi olla vuosi kun epäkohtia ja kaltoinkohtelua tuli julki lähes joka päivä
        aina vaalikvääseen 2019 asti
        jolloin Orpon ja Sipilänkin oli jo taivuttava myöntämään
        miten asiat on ja Orpo lupasi rahaa hoitajamitoituksen nostamiseen,
        kun tiesi että ettei se raha mihinkään ehdi enää
        kun juuri on edessä uudet vaalit,
        pääministeri erosi eikä ollut toimintakykyistä hallitustakaan enää.

Googlatkaa j o s kiinnostaa esperi care hoivakoti tms. 2018
        iltalehti tai ilta-sanomat tai helsingin sanomat jos koko asia on mennyt ihan ohi teiltä
        mitä tuntuu mahdottomalta
        koska hoivakotien asiat oli tapetilla myös muissa medioissa (HS, TV) ihan jatkuvasti.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

kylmätotuus

R-kioskin myyjä yöhoitajana ei ole tarinaa vaan täyttä totta, tunnen tuon myyjän ja tiedän hoitokodin, olen käynyt siellä kymmeniä kertoja.
        Joskus totuus on tarua ihmeellisempi.

• Anonyymi kirjoitti:

R-kioskin myyjä yöhoitajana ei ole tarinaa vaan täyttä totta, tunnen tuon myyjän ja tiedän hoitokodin, olen käynyt siellä kymmeniä kertoja.

Mitä, eikö hoitajien hommia osaakkaan tehdä kuka vaan kadulta palkattu? Hoivakotihan on ihmisten koti, kai myt kuka vaan voi hoitaa kuten ylipäätään kotona hoidetaan ;). Ei siihen hoitoalan koulutusta tarvita vai kuinka?

• Anonyymi
        siilivain kirjoitti:

Mitä, eikö hoitajien hommia osaakkaan tehdä kuka vaan kadulta palkattu? Hoivakotihan on ihmisten koti, kai myt kuka vaan voi hoitaa kuten ylipäätään kotona hoidetaan ;). Ei siihen hoitoalan koulutusta tarvita vai kuinka?

Asiallisesti ottaen
        hoitoon pääsevät/joutuvat ovat niin huonossa kunnossa erilaisine sairauksineen,
        että tarvitaan hoitamiseen tarvitaan koulutuksen saaneet hoitajat.

Valviralle kuuluu tehdä ilmoitus, jos tietää,
        että jossain on ammattitaidoton henkilö hoitamassa.

Hoitaja on vastuussa ihmishengistä
        ja niin sekin joka tietä "R-kioskin myyjistä" yöhoitajana, mutta ei tee ilmoitusta
        Valviralle.

• Anonyymi kirjoitti:

Ano
        Olin työtön ja menin kysymään hoitokodista siivojan paikkaa.
        Kaikkihan nyt siivota osaa, sanotaan.

Minut palkattiin palvelijaharjoittelija-nimikkeellä, minimipalkalla- ja ajalla toistaiseksi.

En ole päivääkään käynyt hoitoalan koulutusta, enkä ole ollut missään vastaavanlaisessa paikassa.
        Sen selvitin.

Ensimmäisenä työpäivänä lähdin lähihoitajan matkaan kierrokselle osastolle.

Tukisukkia jalkaan, aamupesuja, nostamista, pukemista.

Näin kuljettiin huoneesta toiseen.
        Asukkaiden kuskaamista ruokasaliin, jne.

Pyykin pesua, siivoamista.
        Kirjaamista.

Otin sokerinäytteitä ja verenpaineita.

Joulun aikaan olin yksinkin, ennenkuin opiskelijaharjoittelija.
        tuli vuoroon.

Soitimme lanssin kun sairaanhoitajaa ei tavoitettu.

Mummo oli kaatunut huoneessaan ja lyönyt päänsä patterin terävään kulmaan.

Tälläista ja paljon muuta se oli työ palvelukodissa.

Täysin ammattitaidottomana tein osin hoitotyötä ja lopuksi täyttä päivää kaikkea mahdollista.

Yksin ollessa apuna oli puhelin ja lanssin tilaus.

Ei ole tilanne muuttunut mihinkään suuntaan monessa paikassa.
        Näköjään.

Omistajat tahkoavat rahaa ja käyttävät halpaa ja ilmaista ammattitaidotonta työvoimaa.

• Anonyymi kirjoitti:

Asiallisesti ottaen
        hoitoon pääsevät/joutuvat ovat niin huonossa kunnossa erilaisine sairauksineen,
        että tarvitaan hoitamiseen tarvitaan koulutuksen saaneet hoitajat.

Valviralle kuuluu tehdä ilmoitus, jos tietää,
        että jossain on ammattitaidoton henkilö hoitamassa.

Hoitaja on vastuussa ihmishengistä
        ja niin sekin joka tietä "R-kioskin myyjistä" yöhoitajana, mutta ei tee ilmoitusta
        Valviralle.

Aktiivihoidot taitaa olla hoiville joutuneilla tai päässeillä jo ohi. Mistäs ajattelet saavasi koulutettuja hoitajia tulevaisuudessa vanhustyöhön? Kyllä joudutaan tyytymään ns käsipareihin.

• Anonyymi
        2lesken kirjoitti:

Ano

Minut palkattiin palvelijaharjoittelija-nimikkeellä, minimipalkalla- ja ajalla toistaiseksi.

En ole päivääkään käynyt hoitoalan koulutusta, enkä ole ollut missään vastaavanlaisessa paikassa.
        Sen selvitin.

Kirjaamista.

tuli vuoroon.

Täysin ammattitaidottomana tein osin hoitotyötä ja lopuksi täyttä päivää kaikkea mahdollista.

Näköjään.

Omistajat tahkoavat rahaa ja käyttävät halpaa ja ilmaista ammattitaidotonta työvoimaa.

Onneksi siinä palvelukodissa, jossa omaisesi asuu, hoitotyö sujuu mallikkaasti.

Kerroit, että sairastuneen omaisesi luokse tulvi hoitajia ovista ja ikkunoista. Erilaisia kokeita otettiin ripeästi ja ammattitaitoisesti. Sitten soitettiin lääkärille, joka määräsi antibioottihoidon aloitettavaksi.

Antibiooteillako veritulppia hoidetaan nykyään? Aivan uutta tietoa minulle.

Se siitä ammattitaidosta.

kylmätotuus

• Anonyymi kirjoitti:

Onneksi siinä palvelukodissa, jossa omaisesi asuu, hoitotyö sujuu mallikkaasti.

Kerroit, että sairastuneen omaisesi luokse tulvi hoitajia ovista ja ikkunoista. Erilaisia kokeita otettiin ripeästi ja ammattitaitoisesti. Sitten soitettiin lääkärille, joka määräsi antibioottihoidon aloitettavaksi.

Antibiooteillako veritulppia hoidetaan nykyään? Aivan uutta tietoa minulle.

Se siitä ammattitaidosta.

kylmätotuus

Ano/kylmä
        Tälläkertaa ei ollut kysymyksessä veritulppa.

Sehän todettiin ultralla viimevuonna ja siihen lääkäri määräsi aivan oman lääkkeensä.

Nyt oli ihan muuta johon antibiootti tehosi.

Voimat ja ääni palasivat ja taas mennään kahvioon ja invataxilla kaupoille ja vierailuille.

• Anonyymi
        2lesken kirjoitti:

Ano

Sen selvitin.

Kirjaamista.

tuli vuoroon.

Näköjään.

Teitkö itsestäsi ilmoituksen
        että teet työtä
        johon sinulla ei ole koulutusta ?
        Mikä on palvelija-harjoittelija ?!
        En usko koko juttuasi,
        ei sairaaloissa tai hoivakodeissa edes ole
        palvelijoita
        puhumattakaan
        palveljia-harjoittelijoista.
        Puhut pehmeitä.
        Vai onko tuo jostain romaanista joka kertoo elämästä 100 vuotta sitten
        Sveitsin Alppien sanatoriossa. ?

• Anonyymi kirjoitti:

Teitkö itsestäsi ilmoituksen
        että teet työtä
        johon sinulla ei ole koulutusta ?
        Mikä on palvelija-harjoittelija ?!
        En usko koko juttuasi,
        ei sairaaloissa tai hoivakodeissa edes ole
        palvelijoita
        puhumattakaan
        palveljia-harjoittelijoista.
        Puhut pehmeitä.
        Vai onko tuo jostain romaanista joka kertoo elämästä 100 vuotta sitten
        Sveitsin Alppien sanatoriossa. ?

Ano
        Tein ilmoituksen työhönottajalle.

Tarkalleen ottaen olin palvelutaloapulainen.

Tässä yksityisessä.palvelukodissa näin nyt vain oli.
        Vuonna 2009-2010

Tehtäviini kuului työtodistuksen mukaan:
        Vanhuksille heidän koteihinsa annettavat kotipalvelut..

Allekirjoittaja
        Palvelutalon toiminnanjohtaja

• Anonyymi
        2lesken kirjoitti:

Ano/kylmä
        Tälläkertaa ei ollut kysymyksessä veritulppa.

Sehän todettiin ultralla viimevuonna ja siihen lääkäri määräsi aivan oman lääkkeensä.

Nyt oli ihan muuta johon antibiootti tehosi.

Voimat ja ääni palasivat ja taas mennään kahvioon ja invataxilla kaupoille ja vierailuille.

Nyt olen aivan ymmälläni tarinoistasi.

Aloituksessasi "Kela valvoo 2" kirjoitit 20.8.2019 12:26 omaisesi hoidosta mm. näin.
        " Hänelle laitetaan joka aamu kääreet jalkoihin jne."

Tehdäänkö näin edelleen, jos veritulppa todettiin jo viime vuonna?

Kertomuksesi ontuvat pahoin, enkä pidä niitä uskottavina.

Lue "Kela korvaa 2" aloituksesi, niin huomaat itsekin puhuvasi palturia, jos kanttisi kestää.

Älykännylläsi pystyt sen tekemään vallan hyvin.

Ymmärtäisin, jos olisit kirjoittanut, että omaisellesi laitettiin kääreet....jne.(imperfekti).

kylmätotuus

• Anonyymi kirjoitti:

Aloituksessasi "Kela valvoo 2" kirjoitit 20.8.2019 12:26 omaisesi hoidosta mm. näin.

Lue "Kela korvaa 2" aloituksesi, niin huomaat itsekin puhuvasi palturia, jos kanttisi kestää.

Ymmärtäisin, jos olisit kirjoittanut, että omaisellesi laitettiin kääreet....jne.(imperfekti).

kylmätotuus

Ano/kylmä
        Jos olet joskus kuullut alaraajojen syvistä laskimoista, hoitosukista, hoitokääreistä, ideaalisiteistä, oikealta puolelta halvaantuneesta asukkaasta, terveemmän puolen ennaltaehkäisystä alaraajan laskimoiden osalta.

• Anonyymi
        2lesken kirjoitti:

Ano/kylmä
        Jos olet joskus kuullut alaraajojen syvistä laskimoista, hoitosukista, hoitokääreistä, ideaalisiteistä, oikealta puolelta halvaantuneesta asukkaasta, terveemmän puolen ennaltaehkäisystä alaraajan laskimoiden osalta.

Et vastannut kysymykseeni.

Kirjoituksessasi on vain sivulause, eikä päälausetta ole ollenkaan, joten sitä on mahdotonta kommentoida.

kylmätotuus

• Anonyymi kirjoitti:

kylmätotuus

" Omaisellani oli alaraajatukkotulehdus. Siis veritulppa halvaantuneessa jalassa.

Palvelutalon omalääkäri määräsi ultraan ja siellä selvisi.

Aloitettiin välittömästi lääkitys, ei marevan.

Joku uudempi ja helpompi kontroloida.
        Kalliimpi kylläkin.

Hänelle laitetaan joka aamu kääreet jalkoihin.

Illalla oton jälken jalat rasvataan.
        Omaiseni osaa pyytää.

Kiinnitin huomion siihen, kun kääreet olivat vain polven alapuolelta kiedottu.

Olen itse laittanut joillekin polven yläpuolelle puolireiteen asti.

Löytyi vastaus.
        Hoitajat olivat ollet koulutuksessa ja nyt suositus on se, mitä he käyttävät.

Emme omaisina tiedä hoitajien koulutuksista tai uusista menetelmistä."

Näin kirjoitin aikaisemmin.
        Tämä pitää edelleen paikkansa.

Jalkakääreet laitetaan joka aamu, paitsi suihkuaamuina, toistaiseksi.

• Anonyymi

Kunta säästää yhteisiävaroja paljonkin kun ihmiset sinnittelee omissa asunnoisssan mahdollisimman pitkään - siinäkin yksinäisillävälillä ihan monenlaisia ongelmia välillä -joskus täydllistä välinpitämättömuuttakin yhteiskunnan tai sukulaistenkin taholta - tai tappeluita esm raha- ja talousasioista, kaikki eivät ole alkoholistejakaan.

• Anonyymi

Jumala kenties antaa rauhan -ihmiset eivät koskaan tai hyvin harvoin elämä on myös jaettuja kokemuksia - ainakin mielenterveys ja -sairaudet sektoreilla - siksi vaikeita asioita yhteiskunnassa käsiteltäviä ovat - lisääntyvin määrin.

• Anonyymi

Tai huume- ja päihdeongelmatkaan ei mitään yksiselitteisiä asioita koskaan yhteiskunnassa ole. Enempikin monimutkaisia.

• Anonyymi

huumeitahan ne monet lääkkeetkin on, - erityisesti psyyke-lääkkeet.

• Anonyymi

Anteeksi tyhmä vastaukseni. Miksi ihmisen tänä päivänä pitää pysytellä hengissä keinolla millä hyvänsä?

Ennen vanhaan saatiin luonnollinen kuolema, kun aika oli. Nyt tehdään kaikki mahdollinen, että se piina vain jatkuisi, ja jatkuisi.....

Päätän itse hetken, jolloin se oli nyt tässä. Kaikki nähty ja koettu, säästän lähimmäiseni siltä vihoviimeiseltä kokemukselta.

Luuletko voivasi tuomita?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.

Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j
      Maailman menoa
      739
      5003
    2. Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen

Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.
      Maailman menoa
      673
      4239
    3. Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?

Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.
      Ikävä
      173
      2321
    4. Harmi että

Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o
      Ikävä
      19
      2125
    5. MTV: Katri Helena repäisee kunnolla - Aivan uudessa roolissa TV:ssä - Tätä ei arvannut!

No nyt iskelmälegenda ja koko kansan Katri Helena kyllä repäisee kunnolla! Upeaa heittäytymistä, Katri Helena! Lue, mis
      Suomalaiset julkkikset
      40
      1898
    6. Miten saisin

Sinut omakseni?
      Ikävä
      96
      1716
    7. TELIA pakottaa 4G-liittymiä väkisin 5G-liittymiin, vaihtaa ilman lupaa

Ihmisten sopimuksia! https://www.is.fi/digitoday/mobiili/art-2000011063159.html "Telia on lähettänyt osalle 4g-asiakka
      Maailman menoa
      171
      1493
    8. OP Kaskimaa

Niin sitten pankki vaihtaa nimeään ja pääkonttori siirtyy ties minne. Pulkkisen visio, Kainuu ei kelvannut.
      Kuhmo
      30
      1218
    9. Ajattele miten

Paljon ottajia sinulla olisi
      Ikävä
      92
      1203
    10. Viimeiset helmiterveiset

kaivatullesi tähän alas 🙇💙
      Ikävä
      94