Harkinnassa MB:n ML joko 320 bensakoneella tai 270 CDI:llä ja automaatilla tietty. Kokemuksia noista, kulutus ym.?
Miten alkupään esim. vm- 98-99 kutoset, kestävyys?
Ajokilometrimäärä on tietysti se taloudellisuuslaskennan peruste mutta hinnat liikkeissä puoltavat bensakonetta. Varsinkin ulkomailta tuotuna. Kertokaa kokemuksianne, asialliset vastaukset kiitos.
MB ML bensa vs. diesel
17
4828
Vastaukset
- W126
Katsellut hintoja samoin ja näyttäis puoltavan bensaa. Sitä eroa ei taida ajamalla saada dieselillä kiinni. Omat kokemukset rajoittuvat vain yhteen koeajoon, joten ei sen enempää.
- Jarmo
Dieselin kulutus on kaupunkiajossa 9-10 l/100km ja maantieajossa 6,5-7,5 l/100km. Bensakoneella kulutukset ovat noin 3,5 l/100km enemmän. Saksassa jossa bensan ja dieselin hintaerot ovat suunnilleen samat kuin Suomessa noin 75% ML:stä on dieseleitä.
Lisäksi hyvin vääntävän dieselin kanssa on tosi leppoisaa ajella myös manuaalivaihteella.- mika
kulutus maasturille.eikös ML ole enemmänkin city-maasturi G-sarjalainenhan se mersun maasturi on.
- Äksviis
Pääsetkö muka noin vähällä? Litran olisin veikannut lisää noihin arvoihin.
Mutta itse valintaan. Jos ajoa ei ole kovin paljon, minä ottaisin bensan. MB:n 270 CDI:ssä on niin paha ääni, ettei sitä pidempää aikaa jaksa kuunnella. Se oli yksi syy, miksi minulla jäi MB kauppaan. Bensakone toki kuluttaa enemmän ja vääntää vähän heikommin, mutta automaattilaatikolla toimii varmasti aivan oivasti. - G-man
Äksviis kirjoitti:
Pääsetkö muka noin vähällä? Litran olisin veikannut lisää noihin arvoihin.
Mutta itse valintaan. Jos ajoa ei ole kovin paljon, minä ottaisin bensan. MB:n 270 CDI:ssä on niin paha ääni, ettei sitä pidempää aikaa jaksa kuunnella. Se oli yksi syy, miksi minulla jäi MB kauppaan. Bensakone toki kuluttaa enemmän ja vääntää vähän heikommin, mutta automaattilaatikolla toimii varmasti aivan oivasti.Täytyy nyt kyllä sen verran oikaista, että kyllä tuo MB:n diesel kone on mielestäni kaikkea muuta kuin äänekäs. Ei missään nimessä samanlainen nakuttaja kuten esim. BMW:n vastaavat.
- Äksviis
G-man kirjoitti:
Täytyy nyt kyllä sen verran oikaista, että kyllä tuo MB:n diesel kone on mielestäni kaikkea muuta kuin äänekäs. Ei missään nimessä samanlainen nakuttaja kuten esim. BMW:n vastaavat.
Joko kyseessä on makuasia tai sitten koeajamassani yksilössä oli jotain vikaa. Vehon koeajoauto se oli, mutta ei siinä tuntunut muutenkaan kaikki olevan kunnossa. Tiivisteet repsotti repsotti ovissa ja vähän väliä varotti öljyn vähyydestä. Ei jäänyt oikein hyvää kuvaa sillä koeajolla mersusta.
Vai BMW:ssä nakuttajia? Sopii mennä kuuntelemaan X5:n dieseliä. Äänen perusteella luulisi ajaessa bensakoneeksi. MB:n 270 CDI:n ongelma lienee sylintereiden puutteellinen määrä, jolloin ääni väkisin jää rumaksi. Sylintereitähän autossa tulee olla vähintään kuusi. - G-mies
Äksviis kirjoitti:
Joko kyseessä on makuasia tai sitten koeajamassani yksilössä oli jotain vikaa. Vehon koeajoauto se oli, mutta ei siinä tuntunut muutenkaan kaikki olevan kunnossa. Tiivisteet repsotti repsotti ovissa ja vähän väliä varotti öljyn vähyydestä. Ei jäänyt oikein hyvää kuvaa sillä koeajolla mersusta.
Vai BMW:ssä nakuttajia? Sopii mennä kuuntelemaan X5:n dieseliä. Äänen perusteella luulisi ajaessa bensakoneeksi. MB:n 270 CDI:n ongelma lienee sylintereiden puutteellinen määrä, jolloin ääni väkisin jää rumaksi. Sylintereitähän autossa tulee olla vähintään kuusi.X5:sta ei kokemusta, mutta 530d:stä kylläkin. Sitä ei mielestäni kyllä vahingossakaan voi bensakoneiseksi luulla. 320d:stä puhumattakaan... Mutta makuasiathan ovat makuasioita.
"Sylintereitähän autossa tulee olla vähintään kuusi"?
No, uuden ML:n myötä tuokin asia muuttuu. Sylintereitä silloin 6 (280 CDI, 320 CDI)ja nekin muuten kaikki siinä ainoassa oikeassa asennossa;) - Äksviis
G-mies kirjoitti:
X5:sta ei kokemusta, mutta 530d:stä kylläkin. Sitä ei mielestäni kyllä vahingossakaan voi bensakoneiseksi luulla. 320d:stä puhumattakaan... Mutta makuasiathan ovat makuasioita.
"Sylintereitähän autossa tulee olla vähintään kuusi"?
No, uuden ML:n myötä tuokin asia muuttuu. Sylintereitä silloin 6 (280 CDI, 320 CDI)ja nekin muuten kaikki siinä ainoassa oikeassa asennossa;)Laittavatko ne mersullakin sylinterit riviin? =D
- G-mies
Äksviis kirjoitti:
Laittavatko ne mersullakin sylinterit riviin? =D
Mutta vahingoista viisastuneena eivät niitä enää riviin laita:) Jatkossa nuo sylinterit ovatkin rivissä enää vain pikkukoneisissa malleissa.
Eikös tuo BMW ole myös palaamassa neloskoneisiin;) - Äksviis
G-mies kirjoitti:
Mutta vahingoista viisastuneena eivät niitä enää riviin laita:) Jatkossa nuo sylinterit ovatkin rivissä enää vain pikkukoneisissa malleissa.
Eikös tuo BMW ole myös palaamassa neloskoneisiin;)Kuinka niin? Onhan bemarilla jatkuvasti ollut myös noita vajaa sylinterisiä. 320i:n muutos neloskoneiseksi siirryttäessä uuteen mallisarjaan on pelkkä numero muutos. Ennenkin on kaksilitrainen kone ollut neloskone. Mallimerkintä vain oli epäloogisesti 318i. Nyt tuo mallimerkintä kulkee taas käsikädessä moottorin tilavuuden kanssa. 320i oli 2,2 litrainen suora kutonen.
- G-mies
Äksviis kirjoitti:
Kuinka niin? Onhan bemarilla jatkuvasti ollut myös noita vajaa sylinterisiä. 320i:n muutos neloskoneiseksi siirryttäessä uuteen mallisarjaan on pelkkä numero muutos. Ennenkin on kaksilitrainen kone ollut neloskone. Mallimerkintä vain oli epäloogisesti 318i. Nyt tuo mallimerkintä kulkee taas käsikädessä moottorin tilavuuden kanssa. 320i oli 2,2 litrainen suora kutonen.
Ja ennen kuin huomaatkaan on konepeltisi alle kuin vaivihkaa ilmestynyt 2.2 litrainen nelonen;)
- Äksviis
G-mies kirjoitti:
Ja ennen kuin huomaatkaan on konepeltisi alle kuin vaivihkaa ilmestynyt 2.2 litrainen nelonen;)
Siitä ei ole pelkoa. Sinne ei alle kolme litraista ilmesty. Ei koskaan. =)
- G-mies
Äksviis kirjoitti:
Siitä ei ole pelkoa. Sinne ei alle kolme litraista ilmesty. Ei koskaan. =)
No löytyihän se yhteinen sävel;)
- mieltymyksia
MB ML maasturi on aika kökkö ajettavaksi jos vertaa esim e malleja ero on huimaava, se johtuu varmaan lyhyemmästä akselivälistä. Katsoin noita edellisiä keskusteluja bensa/diesel eroja ne on enemmänkin makuasioita, ehkä käyttökustannukset puoltavat enemmän dieseliä ja jos meinaa ajaa paljon ei bensakone pääse samoihin kilometsimääriin samoilla kustannuksilla. Muuten makuaasioita noi mieltymykset bensa/diesel
- persevero
Eiks ketään haittaa n. 600 € dieselvero, vai maksaako työnantaja senkin?
- jvkhb
Tämä palsta on maastureille.
- 6nr76
Keskusteltiin ylempänä kummalla koneella kannattaa hankkia, bensalla vai dieselillä, pässi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih465307Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j5421848Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens771110Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä3591018- 77963
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä53941- 59870
- 228824
Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.50813Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen saadakseen pidettyä Tarja Pirkkalaisen virassa
Kaupunginhallituksen puheenjohtaja Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen kaupungin johtamisjärjestelyiden muutokses58748