Ovikaiutin ei toimi parkkihallisäilytyksen jälkeen

Anonyymi

Auto oli viikon säilytyksessä parkkihallissa ja nyt ei toinen ovikaiutin enään toimi. Kaiuttimet 6,5" on erilliseen vahvistimeen kytketty ja soittimena toimii melko uusi Pioneer. Jotain kosteutta on päässyt tiivistymään johonkin, mutta minne? Purin ovipahvit ja mittasin, että kaiutin on ehjä. Vahvistimelle menevät johdot ja liitokset myös ok. Aina tulee jotain häikkää etupään kaiuttimiin kun auto seisoo parkkihallissa pidempään. Taivasalla säilyttäessä ei auton popit ole moinaskaan.

2

248

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kokemukseni ei perustu autoihin, vaan 12V-systeemeihin yleensä.
      Itselläni on aurinkopaneeliratkaisu. Kokemuksen mukaan virta kannattaa siis esim. jättää talveksi päälle, jotta keväällä säästyy jokaikiisen liitoksen tarkistamisesta mittarilla.
      Jos virityksissä ei koko ajan kulje virta, niin mainitsemistasi syistä kosteus aiheuttaa kyllä nämä ikävät ongelmat.
      En tiedä ratkaisua, mutta sellaisenaan erikoista, etteivät auton muut sähkölaitteet sillä lailla ole kosteudelle herkkiä, vaikka auto olisi seissyt pitempäänkin.
      Epäilen, että joku systeemi seisonnan ajan pitää jotain minimaalista virtaa yllä.

Korjatkaa toki jos olen väärässä!

• Anonyymi

Jos sama kaiutin prenkkaa niin liitä ehjä kaiutin liittimiin , siis ovikaiuttimen päässä oleviin liittimiin niin tiedät onko vika ovikaiuttimessa. Jos ei kuulu mitään niin vika todennäköisesti vahvistimen päässä. Laita ehjä kaiutin uusilla piuhoilla vahvistimen perään. Jos edelleen hiljaista, ota Pioneer irti ja liitä kaiutinjohdot ja ehjä kaiutin suoraan koneen perään. Jos ei pihise niin Pioneer risa mun käsityksen mukaan. Ymmärsit varmaan kuvion, teettää toki työtä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      45
      7432
    2. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      32
      4098
    3. Ei tämä etene ikinä

Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      57
      3635
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      50
      3140
    5. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      17
      2826
    6. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      52
      2376
    7. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      53
      2327
    8. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      43