Alaviite menee seuraavalle sivulle LibreOfficessa

Anonyymi

Miten voi pakottaa alaviitteen pysymään samalla sivulla? Kiitos jo etukäteen neuvosta!

16

999

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Miten ihmeessä se onnistuu. Yritin monirivistä alaviitettä, jonka ei pitäisi sopia enää samalle sivulle, sillä tuloksella että se vähentää sivun sisältöä, sen minkä tarvitaan alaviitteen sivulla pitämiseksi.

Onko sivusi sisältä sellaista jota ei voi jakaa osiin, kuten koko sivun mittainen kuva.

• Anonyymi

Ei ole kuin leipätekstiä ja pari alaviitettä. Samassa dokumentissa on joillakin sivuilla montakin alaviitettä, jotka eivät ole siirtyilleet minnekään. Viitteiden pituudetkin ovat samoja (1-2 riviä).

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei ole kuin leipätekstiä ja pari alaviitettä. Samassa dokumentissa on joillakin sivuilla montakin alaviitettä, jotka eivät ole siirtyilleet minnekään. Viitteiden pituudetkin ovat samoja (1-2 riviä).

Ei voi käsittää, miten se on mahdollista, kun en itse onnistu sitä tekemään, mutta kerro kun keksit miten se onnistuu.

• Anonyymi

Minäkin tässä ihmettelen. Ehkä joku osaa neuvoa.

• Anonyymi

Mikä on alaviite? Onko jonkunlainen viittaus, esim. lähdeluetteloon?

• Anonyymi

Alaviite on sivun alalaidassa oleva viite.

• Anonyymi

• Anonyymi

• Anonyymi

Alaviite tulee sille sivulle jolla on viittauskin.

• Anonyymi

Joo, en saa mitenkään siirrettyä alaviitettä sille sivulle, jolle se kuuluisi, vaan se siirtyy automaagisesti seuraavalle sivulle. Eikö kukaan osaisi neuvoa, mistä vikaa/asetusta kantsisi etsiä?

• Anonyymi

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Katso tuolta mitä alaviitteestä
        https://help.libreoffice.org/Writer/Footnote/fi
        ja sen asetuksista sanotaan.

Juuri tuota ohjetta olen lukenut ja säädellyt, mutta aina vain menee viite seuraavalle sivulle. Olen myös tallentanut, sulkenut ohjelman yms. Eikä auta mikään.

• Anonyymi

Meneekö se väärälle sivulle ihan oikeasti paperile tulostettaessa vaiko vain ruudulla esikatsellessa?

Tekstinkäsittelyohjelmilla on joskus "ominaisuuksia", että ne käyttää virtuaalikirjoittimen asetuksia sikäli jos oikean kirjoittimen asetuksia ei ole määritelty.

• Anonyymi

Tämä ketju on nähtävästi trollausta, alaviitettä ei siirtää seuraavalle sivulle.

• Anonyymi

Ei ole trollausta, vaan ohjelma siirtää ihan itsekseen lupaa kysymättä viitteen seuraavalle sivulle. Täällä lienee lupa kysellä apua ja vinkkejä :)

• Anonyymi

Tarkista paperikoko!!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa

En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod
      Ikävä
      30
      5740
    2. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      34
      5150
    3. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      29
      2944
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      34
      2424
    5. Toiveikas vai toivoton

torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37
      2098
    6. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      15
      2048
    7. Ei tämä etene ikinä

Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      30
      1768
    8. En ole koskaan kokenut

Ennen mitään tällaista rakastumista. Tiedän että kaipaan sinua varmaan loppu elämän. Toivottavasti ei tarvitsisi vain ka
      Ikävä
      19
      1667
    9. Mukavaa päivää

Mun rakkauden kohteelle ❤️ toivottavasti olet onnellinen
      Ikävä
      12
      1661
    10. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      36
      1593
    Aihe