milloin elämä on liian helppoa

Anonyymi

Tuttavapiirini ei ole kovin laaja mutta kuitenkin sisältää melko erilaisia nuoria perheitä. Itse olen ollut perheeni ainoa huoltaja jo pari vuotta ja elämä alkaa jo sujua joskaan ei ole helppoa. Joskus tuntuu kitkerältä seurata perheitä joilla on molempienkin appivanhemmat ja sisaruksia tukenaan ja silti valittavat elämänsä olevan raskasta. Appivanhempien arvostelua on ikävä kuulla, kun kuitenkin saavat paljon lastenhoitoapua ja taloudellista tukeakin. Asioita on vaikea uskoa todeksi. Liian pienet asiat koetaan häiritseviksi.
Tietysti oikeaakin syytä arvosteluun voi olla. Ei voi tietää millaista oma perhe-elämä olisi, jos omat vanhemmat olisivat saaneet elää pidempään tai olisi omia sisaruksia perheineen. Tai jos lapset olisivat saaneet pitää isänsä josta heillä on vain vähän muistoja. On mahdotonta puhua lapsille isästä, joka väsyi elämään. Tuntuu väärältä kun kerron toisenlaisesta isästä, jota hän ei oikeasti ollut. Lapsille isä on kuitenkin rakastettava henkilö johon he liittävät valemuistoja tai toisten lasten isien piirteitä. Pelkään että se on myöhemmin vahingoksi mutta en tiedä kuinka ja milloin olisi oikea aika kertoa todemmin, vaiko antaa heidän vain rakastaa isää juuri sillä tavalla. Tahtoisin antaa heille kaikki eväät kasvaa vahvaksi. Elämämme on niukkaa mutta rauhallista ja keskitymme siihen mikä on hyvin.
Lapset nukkuvat jo. Edessä on viikonloppu, aiomme keittää omenahilloa ja leipoa. Lapset ovat kaikkeni, mutta sydämessäni on silti arka ja tyhjä kohta enkä enää koskaan kutsu siihen ketään asumaan.

0

<50

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
        Ikävä
        46
        7645
      2. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
        Ikävä
        33
        4223
      3. Ei tämä etene ikinä

Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
        Ikävä
        57
        3715
      4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
        Ikävä
        50
        3200
      5. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
        Ikävä
        17
        2876
      6. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
        Suomalaiset julkkikset
        65
        2581
      7. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
        Ikävä
        56
        2427
      8. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
        Ikävä
        51