Eikö tämä nyt ole selvä asia jokaiselle järkevälle ihmiselle. Kehitys menee eteenpäin yhä nopeampaa ja nopeampaa. On täysin selvää, ettei pelkillä polttomoottoreilla varustetuilla uusilla autoilla ole mitään tulevaisuutta. Autonvalmistajalla, jonka valikoimasta ei löydy hybridiä, ei lähivuosina ole mitään tulevaisuutta.
Tämä on selvästi nähtävissä Toyotan hybridien valtavasssa suosiossa, joka kasvaa rajuna ympäri maailmaa. Jokainen aikaansa seuraava tietää nämä kasvuprosentit kaikkialla maailmassa. Esim. Länsi-Euroopassa tämän vuoden ensimmäisellä puoliskolla Toyotan hybridien myynnin kasvu oli 18 %.
Pelkällä polttomottorilla varustettuihin uusiin autoihin ei ole enää paluuta
19
<50
Vastaukset
- Anonyymi
Toyotan myynti kaikenkaikkiaan Euroopassa on 3-4%. Täysin sivuroolissa.
Kasvava segmentti on ladattavat autot joita Toyotalla ei käytännössä ole lainkaan. Tuollainen höpöhybridi jota ei voi ladata on 90-luvun tuote ja kuolee pois markkinoilta samalla tavalla kuin Wankel-kone.
Tässä on autoilun tulevaisuus ja sen nimi ei ole Toyota. https://www.youtube.com/watch?v=A8cHHNPRg-c- Anonyymi
Kattoo ny kunhan apinat testaavat tuonkin laitteen!
- Anonyymi
Älkää kertoko kenellekään, mutta Toyotan nykyinen TNGA-pohjalevy on viimeinen polttomottoriautoille suunniteltu pohjalevy, koska ensi kesänä Tokion olympialaisten alla Toyota kuvaannollisesti sanoen pudottaa pommin.
- Anonyymi
Toyotalla kaikki aina tapahtuu ensi vuonna. Sillä tero elää.
VW:n ID.3 tulee myyntiin ensi vuonna ja siitä on jo nyt esituotantoversioita koeajossa. Ja te uskotte että Tojolta tulee joku "pommi" aivan puskista ja tojon tehtaat muutetaan tuottamaan tätä uutuutta tuosta vaan. Voin kertoa että se on pikkaisen pidempiaikainen prosessi tehdä polttisautoja tuottavasta tehtaasta sähköautoja tuottava. Toyotalla ei ole vielä edes sähköautoa jota voisi alkaa tekemään. Miten tehtaiden tuotantolinjoja voisi alkaa muuntamaan kun lopputuotteesta ei ole vielä hajuakaan?
VW on tehnyt tuota työtä jo pitkään, Tojo ei ole vielä edes aloittanut. - Anonyymi
Nyt sitten selvisi sekin, miksi Toyotan sähköautojen kehitysyksikköa vartioivat aseistetut vartijat yötä päivää.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Toyotalla kaikki aina tapahtuu ensi vuonna. Sillä tero elää.
VW:n ID.3 tulee myyntiin ensi vuonna ja siitä on jo nyt esituotantoversioita koeajossa. Ja te uskotte että Tojolta tulee joku "pommi" aivan puskista ja tojon tehtaat muutetaan tuottamaan tätä uutuutta tuosta vaan. Voin kertoa että se on pikkaisen pidempiaikainen prosessi tehdä polttisautoja tuottavasta tehtaasta sähköautoja tuottava. Toyotalla ei ole vielä edes sähköautoa jota voisi alkaa tekemään. Miten tehtaiden tuotantolinjoja voisi alkaa muuntamaan kun lopputuotteesta ei ole vielä hajuakaan?
VW on tehnyt tuota työtä jo pitkään, Tojo ei ole vielä edes aloittanut.Lapsi parka! On siinä meillä asiantuntija.
Toyota on valmistautunut tähän jo kymmenen vuotta. Uutinen vuodelta 2011:
https://www.ksml.fi/teemat/autot/Suomen-oloihin-kelpaava-sähköauto-tulee.-Jo-vuonna-2020/113512 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lapsi parka! On siinä meillä asiantuntija.
Toyota on valmistautunut tähän jo kymmenen vuotta. Uutinen vuodelta 2011:
https://www.ksml.fi/teemat/autot/Suomen-oloihin-kelpaava-sähköauto-tulee.-Jo-vuonna-2020/113512Lehtijuttuja pidemmälle asia ei ole edennyt näinä vuosina. Aikaa on ollut mutta tulokset ovat tasan nolla.
Nyt Toyota sanoo uuden teknologian olevan valmis 2030. Uuusi vuosi, uudet lupaukset jotka ovat aina monen vuoden takana. Tojo vaan meinaa mutta mitään ei saada valmiiksi.
https://insideevs.com/news/337905/toyota-says-solid-state-batteries-still-more-than-decade-away/
VW:llä on sensijaan valmis MEB-platform ja ID.3.
- Anonyymi
Toyota ilmoittaa läpimurrosta: Ihme-akku on valmis tuotantoon vuonna 2020.
https://www.focus.de/auto/elektroauto/feststoff-batterie-toyota-kuendigt-an-wunder-akku-schon-2020-serienreif_id_10804929.html- Anonyymi
Hihii, rauhoittelee rahoittajia ja lupaa taas mihin ei pysty. Tuttua Toyotalta.
Anonyymi kirjoitti:
Hihii, rauhoittelee rahoittajia ja lupaa taas mihin ei pysty. Tuttua Toyotalta.
Hihii, yritän tällä hämätä niitä konserniuskovaisia jotka kuvittelevat Vokkelon kykenevän tuomaan konkurssin partaalla roikkuessaan jotain uutta ja menestyksekästä sähköautoiluun. En sentään ole niin hölmö etten tajuaisi kohta paljastuvaa karmeaa totuutta. Tietenkin sillä edellytyksellä että Vw joskus saa markkinoille oikean sähköauton.
- Anonyymi
Ei pelkällä eikä itselataavalla. Kannattaa muistaa se 95 g/km CO2 raja.
- Anonyymi
Kehitys kehittyy, mutta todella hitaasti ja polttikosilla ajetaan vielä pitkääääään ja myydään pitkään, nekin näes kehittyy ja ominaisuudet on kuitenkin tietyiltä osin ylivoimaisia.
Hullu maksaa mm. Corollasta 4500 euroa enemmän kuin esim. vanhentuneesta Octaviasta ja Rollan pitäminen tulee kalliimmaksi ja se meluaa ja ruostuu, siinäkö on jokin järkisyy?- Anonyymi
Oletko maanviljelijä Pohjois-Karjalasta?
- Anonyymi
Sanos Hönö, miten minä olen tänne Kehä 1 sisäpuolelle joutunut jo 70-luvulla?
Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jos yhdistät nimikirjaimet
Jos yhdistät sinun ja kaivattusi ensimmäisten nimien alkukirjaimet mitkä nimikirjaimet tulee? Sinun ensin ja sitten häne1197526Mies vinkkinä sulle
Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista776494- 955244
- 524595
Kyllä se taitaa olla nyt näin
Minusta tuntuu et joku lyö nyt kapuloita rattaisiin että meidän välit menisi lopullisesti. Sinä halusit että tämä menee494256- 2304159
- 444065
Odotan että sanot
Sitten siinä että haluaisit vielä jutella kahdestaan kanssani ja sitten kerrot hellästi että sinulla on ollut vaikea san283938- 583080
- 482576