Ydinvoimaa varastoon ja

Anonyymi

6

82

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Ehkä niin mutta ei Suomessa. Nimittäin: "Kennorakennetta on testattu 20-55 asteen lämpötiloissa."

      Sähkökäyttöisten ajoneuvojen akkujen on toimittava -20 asteen pakkasessa ongelmitta tai muuten ajoneuvo on Etelä-Suomen olosuhteisiin kelvoton ilman tarvittaessa koko ajan päällä olevaa akunlämmitintä. Kun auto on parkissa muualla kuin tolpan ääressä niin lämmitysenergia on otettava auton akusta...

      • Anonyymi

        Akut eristetään ja tarvittaessa lämmitetään - ei vaadi paljon energiaa ja - ajattelua.

        Jääkaappikin on keksitty ja ihminen pärjää sopivasti vaatettuna -20 asteessa pakkasta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Akut eristetään ja tarvittaessa lämmitetään - ei vaadi paljon energiaa ja - ajattelua.

        Jääkaappikin on keksitty ja ihminen pärjää sopivasti vaatettuna -20 asteessa pakkasta.

        Kokeilepa ihan käytännön laskutoimituksena laskeskella minkäsuuruisista energiamääristä on kysymys kun akkua pidetään lämpimänä talvisaikaan eli lämpötilaeroa ympäristöön on esimerkiksi 40 astetta vaikkapa viikon ajan ajan... Samaisen akun tulee myös jäähtyä kesäkuumalla eli sen ympärillä rakenteen pitää mahdollistaa aktiivinen tuuletus silloin kun lämpötila nousee.

        Noita on ihan varmasti aiemminkin laskeskeltu eli pitäsui löytyä netistä valmiina.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kokeilepa ihan käytännön laskutoimituksena laskeskella minkäsuuruisista energiamääristä on kysymys kun akkua pidetään lämpimänä talvisaikaan eli lämpötilaeroa ympäristöön on esimerkiksi 40 astetta vaikkapa viikon ajan ajan... Samaisen akun tulee myös jäähtyä kesäkuumalla eli sen ympärillä rakenteen pitää mahdollistaa aktiivinen tuuletus silloin kun lämpötila nousee.

        Noita on ihan varmasti aiemminkin laskeskeltu eli pitäsui löytyä netistä valmiina.

        Käytännön laskutoimituksella ja normaalilla älyllä sanon, että tänäisillä eristeillä lämmitys ei tuota ongelmaa ja Webasto huolehtii lopusta - kupillisellä löpöä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Käytännön laskutoimituksella ja normaalilla älyllä sanon, että tänäisillä eristeillä lämmitys ei tuota ongelmaa ja Webasto huolehtii lopusta - kupillisellä löpöä.

        ... eli kysesssä ei ole enää sähköauto puhdasoppisten mielestä. Webaston kaltaisissa ratkaisuissa on muistettava se, että akkuja on lämmitettäväksi melkoinen määrä ja niitä ei auta kohdella kovakouraisesti eli lämmitykseen on varattava aikaa.

        Lopputuloksena on auto, jolla ajaminen on suunniteltava aina riittävän kauan etukäteen. Siinä suhteessa ei tietenkään poikkea tavan moottorilämmittimellä varustetusta vanhemmasta diiselkoslasta, jota ei ilman tolppaa saa käyntiin.

        Sähköautot pakkasella on muutenkin ongelmissa kun jostakin pitäisi kehittää lämpöä auton sisätiloihin.

        www.apnews.com/04029bd1e0a94cd59ff9540a398c12d1

        Tuon mukaan MW i3s, Chevrolet Bolt, Nissan Leaf (2018), 2017 Tesla S 75D ja Volkswagen e-Golf menettivät keskimäärin luokkaa 41% yhdellä latauksella ajetusta kilometrimäärästä kun ulkolämpötila oli -6 astetta (20ºF) ja sisätilanlämmitin käytössä. Ilman lämmitintä eli kylmänä ajamalla ajokilometreistä putosi vain 12%. Siinä on kyllä aika lailla rillit huurussa ja tuulilasi "mielenkiintoisessa" kunnossa.

        Helsinki-Vantaan lentoaseman kohdalla tammikuun 2019 keskimääräinen lämpötila oli noin -6 astetta ja usein aamulla paljon kylmempää. Jossakin Kajaanin korkeudella mentiin keskimäärin -12 asteessa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ... eli kysesssä ei ole enää sähköauto puhdasoppisten mielestä. Webaston kaltaisissa ratkaisuissa on muistettava se, että akkuja on lämmitettäväksi melkoinen määrä ja niitä ei auta kohdella kovakouraisesti eli lämmitykseen on varattava aikaa.

        Lopputuloksena on auto, jolla ajaminen on suunniteltava aina riittävän kauan etukäteen. Siinä suhteessa ei tietenkään poikkea tavan moottorilämmittimellä varustetusta vanhemmasta diiselkoslasta, jota ei ilman tolppaa saa käyntiin.

        Sähköautot pakkasella on muutenkin ongelmissa kun jostakin pitäisi kehittää lämpöä auton sisätiloihin.

        www.apnews.com/04029bd1e0a94cd59ff9540a398c12d1

        Tuon mukaan MW i3s, Chevrolet Bolt, Nissan Leaf (2018), 2017 Tesla S 75D ja Volkswagen e-Golf menettivät keskimäärin luokkaa 41% yhdellä latauksella ajetusta kilometrimäärästä kun ulkolämpötila oli -6 astetta (20ºF) ja sisätilanlämmitin käytössä. Ilman lämmitintä eli kylmänä ajamalla ajokilometreistä putosi vain 12%. Siinä on kyllä aika lailla rillit huurussa ja tuulilasi "mielenkiintoisessa" kunnossa.

        Helsinki-Vantaan lentoaseman kohdalla tammikuun 2019 keskimääräinen lämpötila oli noin -6 astetta ja usein aamulla paljon kylmempää. Jossakin Kajaanin korkeudella mentiin keskimäärin -12 asteessa.

        Autoa/akustoa lämmitetään VAIN kun siihen on tarvetta.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa

      En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod
      Ikävä
      22
      4594
    2. Huomenta ihana

      Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      20
      3745
    3. Seiska: Anne Kukkohovi myy pikkuhousujaan ja antaa penisarvioita

      Melko hupaisaa: https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ex-huippumalli-anne-kukkohovin-amerikan-valloitus-vastatuulessa-myy
      Maailman menoa
      407
      2449
    4. Hei rakas...

      Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      27
      2181
    5. Edelleen sitä on vaikea uskoa

      Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      34
      2034
    6. Nainen, sellaista tässä ajattelin

      Minulla on olo, että täällä on edelleen joku, jolla on jotain käsiteltävää. Hän ei ole päässyt lähtemään vielä vaan jost
      Ikävä
      239
      1969
    7. Toiveikas vai toivoton

      torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      36
      1809
    8. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

      Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      15
      1738
    9. En ole koskaan kokenut

      Ennen mitään tällaista rakastumista. Tiedän että kaipaan sinua varmaan loppu elämän. Toivottavasti ei tarvitsisi vain ka
      Ikävä
      19
      1507
    10. Mukavaa päivää

      Mun rakkauden kohteelle ❤️ toivottavasti olet onnellinen
      Ikävä
      12
      1371
    Aihe