Minä taas äänessä

Luin tuossa vanhaa kirjoitustani. Minäkö siinä ihan itse kirjoitin? Taisin kuitenkin itse olla kun tuota vanhaa tapaani ruunep. nimimerkillä yritin.

Monien vuosien ajan, ehkä parin vuosikymmenienkin, olen palstalla kirjoitellut.

Tämä on ollut tapaiselleni ihmiselle hyvää aikaa. Olen päässyt kokeilemaan kirjallisia kykyjäni, jotka niin usein olette todenneet huonoiksi, mutta ilokseni joskus myös kelvollisiksi tai jopa hyviksi.

Kiitos mahdollisuudesta olla mukana! En osaa pysyä kokonaan poissa vieläkään.

4

84

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Osa viihtyvyyttä on näillä palstoilla kirjoittelu, varsinkin jo noin pitkään kirjoittaneella! Muodostuu tunne eräänlaisesta kodikkuudesta, tuttujen nimimerkkienkin näkyessä. Paljon ja kauan osallistuneena palstaveteraanina, kuulut tietenkin Kalle Artturi mukaamme!.

Meidän sukupolvemme onkin ensimmäinen, jolla on ollut mahdollisuus jakaa ajatuksiaan, ja virtuaalisesti tutustua muiden ajatusmaailmaan. Siinä suhteessa ollaan ihan etuasemassa.

Monesti olet vuosien varrella vedonnut hyvään palstahenkeen Kalle Artturi, pysy vieläkin mukanamme !

• Nykyisin puhutaan arkisesti somesta, mutta sehän on yhtä tylsä sana kuin Kela tai sote tai kiky. Melkein runolliselta vaikuttaa tuo sanonta virtuaalinen maailma, lumetodellisuus, mielikuvituksen linnunrata. Yllättävän suurta kirjoittajajoukkoa on vetänyt varsinkin aiemmin mukaansa runomuotoinen ilmaisu, säkenöivät säkeet, raikkaat ja joskus rupisetkin riimit. Ruune jo nikkinsä velvoittamana on runoruusuja jakanut, mutta myös syntyjä syviä tutkaillut , saanut paljon aloituksiinsa myötäpähkäilijöitä pohtimaan, milloin on laitettu hanttiin ja oltu vastarannan kiiskinä, milloin myötäsukaan silitelty.

Miksi pitäisi arvioida itseään tai toisia täällä kelpoisuusasteikoilla. Sanottavaansa voi halutessaan hioa , mutta aina on sisältö tärkein, itselleen luontevasti ilmaistuna. Vuorovaikutus on aina antoisaa, ja kyllä tämä virtuaalisuuden muoto hyvin maanläheiseltä tuntuu, jokaisen viestin takana ihminen. Nämä viestit eivät noin vaan haihdu taivaan tuuliin, kuten ennen esi-isiemme savumerkit. Muuttaneeko tällä palstalla piipahtelu kenenkään maailmaa tai maailmankuvaa, mutta ainakin hetken kerrallaan saa hipaista erilaisten ja toisaalta myös yllättävän samanlaisten kanssakirjoittajien maailmaa.

• Kiitos Sini-Sirkku ja Ramoona. Te kaksi olette niitä palstalaisia, jotka olette kuin eräänlaisia mielialan ylläpitäjiä.

Me vietämme monet täällä kuin elämämme syksyä. Hyvää ehdoista oloa itse kullekin!

• Onnekseni nämä palstat eivät ole mitään kirjoituskilpailuja.

Tännehän voi kirjoitustaidotonkin väännellä omiaan kaikkine puutteineen ja virheineen, kunhan asiansa saa jotenkuten takelleltua esiin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen

Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.
      Maailman menoa
      656
      4810
    2. Harmi että

Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o
      Ikävä
      20
      2255
    3. Ajattele miten

Paljon ottajia sinulla olisi
      Ikävä
      103
      1424
    4. En rehellisesti usko et oisit

Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos
      Ikävä
      23
      1336
    5. Tekisitkö jotain toisin

Kaivattusi kanssa alusta alkaen? 😍
      Ikävä
      88
      1332
    6. Trump näytti slipoveri-ukolle kaapin paikan!

Slipoveri-ukko Ukrainan presidentti Volodimir Selenskyi meni tapaamaan valkoiseen taloon Trumppia ilman kunnon tuliaisia
      Kajaani
      130
      1131
    7. Nainen, olet jotenkin lumoava

Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel
      Ikävä
      68
      1065
    8. Jos saan sinut elämääni

niin minun täytyy nukkua ihan ensimmäiseksi 2vk putkeen. Sopiiko se sinulle? Väsynyt olen ollut ja niin levollinen olo
      Ikävä
      75
      955
    9. Kun Zele jenkeissä kävi

Enää ei Zele saanutkaan miljardeja ilmaista rahaa niin helposti. Läksyttivät oikein kunnolla pientä miestä ja joutui poi
      Maailman menoa
      253
      950
    10. Tulee ikävä

Ja toivon että saan anteeksi ❤️
      Ikävä
      72
      947
    Aihe