Osa-aikajumala?

Anonyymi

Mahtaako Jumalaan enää valvoa 24/7 maailman asioita, kun pahaa tapahtuu niin paljon? Luulisin, että hän on vähentänyt reilusti työtuntejaan....

7

126

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Jumala oli jeesuksen mielikuvituksen tuotos.

• Anonyymi

Kolminaisuudesta on jäljellä enää pyhä henki, joka asustaa taivaissa ja toisinaan sukeltaa esim. BB-talon Villeen.

Jeesus asui taivaissa ylösnousemuksensa jälkeen n. 1000 vuoden ajan, sen jälkeen matkusti ajassa taaksepäin aikojen alkuun ja loi maailman ja myöhemmin hedelmöitti Marian, ja taivaanisänä asusti itsensä eli Jeesuksen rinnalla taivaissa, mutta vuoden 1500 aikoihin matkusti ajassa taaksepäin ja ryhtyi pyhäksi hengeksi.

Taivaissa aluksi siis oli pelkkä Jumala, ylösnousemuksen jälkeen kolminainen Jumala, 1000 vuoden päästä enää Jumala ja pyhä henki, nykyisin jäljellä on pelkkä pyhä henki joka pysyy taivaissa ikuisesti, mutta on silti sama olio kuin Jeesus ja taivaanisä.

• Anonyymi

> Mahtaako Jumalaan enää valvoa 24/7 maailman asioita, kun pahaa tapahtuu niin paljon?

Toisaalta, jos kaikki on jo tiedossa jo alussa, ei välttämättä tarvii valvoa. Raamatun kautta meillekin asiat on jo tiedossa. Ny näyttää, että ollaan menossa tässä vaiheessa:

"Ja sentähden, että laittomuus pääsee valtaan, kylmenee useimpien rakkaus."
      Matt. 24:12

• Anonyymi

Jos olen oikein ymmärtänyt, niin ihmisten tekemä paha johtuu tosiaan siitä, että meillä on vapaa tahto. Ja koska vapaassa tahdossa tuppaa tulemaan ahneutta, kateutta, vihaa ja muuta ***kaa, ei ihme että maailma on tällainen. Ja jos maailma olisi täydellinen, ihminen ei olisi nykyisenkaltainen, vaan meidän pitäisi kai olla robotteja, joita jumala ohjailisi? Luonnonmullistuksiin, sairauksiin jne. sanoisin, että mihinkäpä ihminen Jumalaa tartteis, jos kaikki menis koko ajan kivasti. Ainakin minulla Jumala on enemmän mielessä pahoina päivinä kuin hyvinä.

• Anonyymi

Raamatun mukaan ei johdu. Vapaan tahdon oppi on Raamatun ulkopuolista filosofointia.
        https://keskustelu.suomi24.fi/t/16067598/ratkaisukristillisyyden-vaaryys

Roomalaiskirje:
        9:15 Sillä Moosekselle hän sanoo: "Minä olen armollinen, kenelle olen armollinen, ja armahdan, ketä armahdan."
        9:16 Niin se ei siis ole sen vallassa, joka tahtoo, eikä sen, joka juoksee, vaan Jumalan, joka on armollinen.

Roomalaiskirje:
        11:32 Sillä Jumala on sulkenut kaikki tottelemattomuuteen, että hän kaikkia armahtaisi.

• Anonyymi

Matteuksen evankeliumi:
      28:18 Ja Jeesus tuli heidän tykönsä ja puhui heille ja sanoi: "Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä.

1.Johanneksen kirje:
      5:19 Me tiedämme, että olemme Jumalasta, ja koko maailma on pahan vallassa.

• Anonyymi

Minä uskon enkeleiden olemassa oloon, se riittää lohdukseksi tässä maailmassa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa

En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod
      Ikävä
      22
      5324
    2. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      25
      4508
    3. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      28
      2631
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      34
      2294
    5. Toiveikas vai toivoton

torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37
      2038
    6. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      15
      1968
    7. En ole koskaan kokenut

Ennen mitään tällaista rakastumista. Tiedän että kaipaan sinua varmaan loppu elämän. Toivottavasti ei tarvitsisi vain ka
      Ikävä
      19
      1627
    8. Mukavaa päivää

Mun rakkauden kohteelle ❤️ toivottavasti olet onnellinen
      Ikävä
      12
      1561
    9. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      21
      1307
    10. Kerranki asiat oikein

Ilkka ja muut pienpuolueeet...teitte hyvän työn kun valitsitte pätevän henkilön virkaan eikä kepulle passelia!! Jatkakaa
      Haapavesi
      10
      1224
    Aihe