Ulkonäkö työnsaannin esteenä

Anonyymi

Hain erääseen yritykseen töihin ja haastattelijana toimi kokopartaan somistautunut nuorukainen. Minulla ei ole partaa mutta ns. handlebar-viikset löytyy.

Nuorukainen oli kyllä oikein fiksun oloinen kaveri. Sitten se kysyi hieman nolonakin että jos saan työn niin voisinko luopua viiksistäni pukeutumiskoodin takia.
Kättelin ja sanoin hyvästi.

En missään nimessä luovu työpaikan takia. Kyllä etsivä sellaisen työn saa jossa ulkonäkö ei ole tärkeää. Niin kuin sainkin ja samana päivänä jopa.

6

84

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Liian asiallinen viesti jossa hyvä pointti. Tosta ei kukaan saa irti mitään provoa josta alkaa vittuilemaan joten turha odottaa tällä palstalla myöskään vastauksia

• Anonyymi

Tyylikkäät viikset vaativat työaikana huoltotoimenpiteitä. Vahaamista ja puleeraamista. Hyvää työaikaa menee työnantajan näkökulmasta hukkaan. Mitä vähemmän ihminen kiinnittää itseensä huomiota sitä parempi tuotto hänestä lähtee. Monessa duunariammatissa painopiste on työnteko eikä goodwillin luominen ulkonäöllä. On toki niitäkin hommia joissa viikset ja parta on avuksi työnteossa.

• Anonyymi

Kun haastattelija sanoo jotain tuollaista, se on ihan suoraa veetuilua ja tarkoitus on vain loukata. Se tietää jo, ettei aio sinua palkata ja aikoo vähän huvitella kustannuksellasi.

Suomi on persoonallisuushäiriöisten maa.

• Anonyymi

voihan se noinkin olla. Tai pieni haastattelijan kateellisuus (ego) kun itsellä on vain se kokoparta. Kysymys voi olla relevanttikin. Riippuu työstä. Jos arvokas työaika tärvääntyy oman profiilinsa peilailuun ikkunoista, vessan peileistä, oven pielistä niin tehokas työaika voi olla vain pari tuntia per työvuoro. Loppuaika on sitä ahkeraa peilailua. Nykyään täytyy olla tarkkana kun rekrytoidaan työntekijöitä. Haetaan firmaan työkonetta ja saadaankin kaunis mannekiini. Eipä silti tyylikkäitä nuo viiksimiehet ovat. Naiset tykkää. Paljon.

• Anonyymi

Jos olet joku friikki, niin laita seuraavalla kerralla kuva hakemukseen. Älykkään haastattelijan ei tarvitse silloin edes haaskata aikaa kuvaa pidemmälle.

• Anonyymi

Minä en halua kokopartaista esimiestä. Kertoo laiskuudesta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      46
      7605
    2. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      33
      4193
    3. Ei tämä etene ikinä

Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      57
      3695
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      50
      3180
    5. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      17
      2866
    6. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      60
      2534
    7. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      54
      2388
    8. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      51