Kuopion Liikenne

hohhoijakkaa

Päivän pahimmat hetket ovat nykyään aamulla ja iltapäivällä, kun pitää uskoa henkikultansa Kuopion liikenteen haltuun.

Kerran olen ollut naamallani hangessa, kun kuski päätti lähteä ajamaan kun olin vielä alimmalla rapulla.

Kerran olen nähnyt kun joku äiti nosti lastenvaununsa ulos ja tuli takaisin bussiin nappaamaan ruokakassit ovensuusta, niin kuski lähti aivan huoleti ajamaan.

Pelottavimman näköinen tilanne oli se, kun noin 8-vuotiaan tytön reppu jäi oven väliin, koska kuski sulki ovet juuri kun tyttö oli hyppäämässä ulos. Tyttö roikkui sitten siinä ovessa useamman kymmentä metriä, kuski ei älynnyt heti pysähtyä vaikka kaikki matkustajat huusivat naama punaisena. En ole kuullut ikinä niin veretseisauttavaa kirkumista, kuin mitä siitä tytöstä lähti, pieni vartalo vaan paukahti seinää vasten kun kuski kiihdytti. Noh, pysähdyttyään kuski aukaisi ovet, hysteerinen tyttö pääsi juuri ja juuri jaloilleen ja joku bussista hyppäsi auttamaan tyttö. Kuski lähti taas ajamaan! Jätti auttajan pysäkille eikä itse edes kysynyt miten tytölle kävi.

Muutenkin kuskeilla tuntuu olevan nuo liikennesäännöt hakusessa, eivät esimerkiksi tiedä että jalkakäytävät on tarkoitettu jalankulkijoille, nopeusrajoitusten tai liikennevalojen tuntemisesta puhumattakaan. Bussipysäkkejäkään eivät aina tunnista =) Ja "kaasu pohjaan" -kiihdytys tuntuu olevan pakollinen aina jos kyytiin nousee rollaattorilla liikkuva vanhus tai pieni lapsi. Kummallista.

Muilla samanlaisia kokemuksia? Joku varmasti vastaa että mitä mie täällä inisen, ei kukaan bussiin pakota. Aamu- ja iltamatkat ovat liian pitkiä käveltäviksi, polkupyörään ei vielä ole varaa autosta puhumattakaan. Sitä paitsi luulisi, että tuolla hintaa voisi jo jonkinlaista palvelua edellyttää, esimerkiksi tiellä pysymistä.

37

5526

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Siiri

Juu.. Minäkin olen kyllä huomannut, etteivät kaikki bussikuskit oikein osaa hoitaa hommiaan. Kauheasti on muutenkin tullut uuseja kuskeja. he eivät ehkä vielä oikein omaa paljoa työkokemusta jne...
      Onko tuo koulutytön repustaroikkumis juttu ihan totta..? Kuulostaa todella kauhealta.

• hohhoijakkaa

Totta se on, vaikkakin muutaman vuoden takainen juttu. Tais olla bussi n:ro 20 vai mikä se nyt menee Päivärantaan? Siinä Julkulan sairaalan pysäkillä.

• vaihtoon

Useinhan noita Kuopion Liikenteen ajajia saa pelätä. Vauhti on huimaa, eikä varmasti katua uskalla yrittää jos jostain kaasuttelee bussi. Vauhti on niin kova keskustan alueella ( varsinkin haapaniemnkatu) että jos tielle lapsi tai aikuinenkin osuu, alle jää.
      Ovet tosiaan läntätään kiinni nopeasti, hyvä että ulos kerkeää. Hapantanaamaa näytetään, harva tervehtii.
      Tuo lapsi juttu, mikäli totta, on aivan järkyttävä. Ainakin maininta siitä pitäisi tehdä Kuop.Liik toimistoon.
      Oli palkat kuinka pienet tahansa, tai työajat kuinka ikävät tai asiakkaat kuinka inhottavia tahansa ( kuten monella muullakin työntekijällä ) on työ hoidettava kaikinpuolin sujuvasti. Tai varmasti tekijöitä löytyy.

• hohhoijakkaa

En muuten tajunnutkaan miten höpöttelyltä tuo tyttöjuttu saattoi kuulostaa. Mutta se on hyvin, hyvin totta. Toivottavasti tyttö ei lopun ikäänsä näe bussipainajaisia. Väkisinkin mietin että entäs jos hän olisi rempoutunut itsensä siitä repusta irti kun auto oli liikkeellä, sitten olis voinut käydä todella pahasti...

Kirjoitin aiheesta kyllä Kuopion liikenteelle palautetta (toivon että tytön vanhemmat tekivät samoin!) ja vastaus oli suurin piirtein:

"Kiitoksia yhteydenotostanne. Pahoittelemme erehdystä."

Vähän veikkaan ettei sitä kukaan koskaan lukenutkaan.

• Jeba

En mitenkään yritä vähätellä jonkun/joidenkin ikäviä kokemuksia. Kaikkihan on mahdollista.

Kuitenkin, itse käytännössä päivittäin kuljen paikallisbussilla eikä mulla ole ollut ongelmia. Suurin osa kuskeista jopa tervehtii, menkääpä Helsinkiin kokeilemaan miten "ystävällisiä" siellä ollaan. Liikkeelle kyllä usein lähtevät kun matkustaja on vasta menossa istumaan, mutta kyllä siitä tämmöinen terve ja liikuntakykyinen ihminen selviää. Ja olen kyllä huomannut että esim. vanhuksien tullessa kyytiin monet kuskit odottavat että nämä ehtivät istuutua ennenkuin taas lähdetään etiäppäin. Enkä myöskään kertaakaan ole kokenut ongelmia bussista poistumisen suhteen, enkä ole sellaista muidenkaan kohdalta todistanut.

Sekin pitää muistaa että nykyisin myös paikallisbussien aikataulut on kai aika tiukat. Siksi varmaan joskus vaikuttaa siltä että matkustajia otetaan ja jätetään hosuen. Varmaan siinä sitten ylilyöntejäkin tulee, mutta uskoisin että se ei ole sääntö vaan paremminkin poikkeus.

• hohhoijjakkaa

Juu, kyllä sitä vielä hieman useammin saa kelvollista palvelua kuin kelvotonta, mutta tuollainen 60-70 yksikön onnistumisprosentti ei vastaa minun käsitystäni asiakastyöstä =)

Enkä nyt halua kaikkia kuskeja tällä kirjoituksellani mollata, on niitä asiallisiakin ja ystävällisiä, mutta kyllä se niin vain on että bussi 16 kulkee huomattavasti useammin vastoin liikennesääntöjä kuin niiden mukaan (ohitus risteysalueella, liikennevaloista välittämättömyys, jalkakäytävällä kunnolla raahaaminen, jalankulkijoiden "ahdistelu" esim. suojatiellä tai jalkakäytävällä). Toivottavasti muilla linjoilla ajotaitoisempia =)

Mulle on vissiin vain sattunut näitä ikäviä kokemuksia erityisen paljon. Käytän bussia ahkerasti. Mutta aivan eivät läheskään kaikki kuskit tähän kirjoitukseen kuulu.

• Asiakas joka päivä

"Kuitenkin, itse käytännössä päivittäin kuljen paikallisbussilla eikä mulla ole ollut ongelmia. Suurin osa kuskeista jopa tervehtii, menkääpä Helsinkiin kokeilemaan miten "ystävällisiä" siellä ollaan."

Samat sanat.

"Liikkeelle kyllä usein lähtevät kun matkustaja on vasta menossa istumaan,..."

Minä taas ihmettelen joka päivä, miten kuskit odottavat useimpien asiakkaiden paikalleen istumista ennen liikkeelle lähtöä. Tätä ei tapahtunut aiemmassa kotikaupungissani, joka oli kolme kertaa Kuopiota pienempi.

Varmaan jotain yksittäisiä "epäonnistumisia" bussikuskeilla tapahtuu työssään mutta omien kokemusteni perusteella minun on vaikea ymmärtää tätä jatkuvaa Kuopion bussikuskien moittimista. Lieneekö nimimerkillä Hohhoijakkaa jollain tavalla omat intressit kyseessä...

• Kuulostaa hirvittäviltä tapauksilta.

Neuvo.
      Kuopion Liikenne kuuluu Koiviston Auto konserniin joka on suomen suurin linja-autoyhtiö. Yhtiö on tunnettu tiukoista säännöistä ja toimintamalleista (siis itse pääyhtiö). Ottakaa yhteyttä suoraan Koiviston Autoon, mikäli Kuopion Liikenteellä ei vastata.

Ainoastaan se tuli mieleen noista kirjoituksista, että ottakaa silti se asia huomioon, että asiakkaan paikalta asiat näyttävät useammin hurjemmilta mitä ne oikeasti ovat (nopeus, auton ulottuvuus esim. käännöksissä jalkakäytävälle yms.).

Mutta, kuljettajallekin voi antaa suoraa palautetta.

Mikäli ei pysty ottamaan palautetta vastaan heti tapahtuma-aikaan, niin syytä olisi vaihtaa alaakin.

Mutta, tietysti kuljettajan paikalta ei näe kaikkea mahdollista. Ja kaikki ovat yksilöitä, joten huonojakin päiviä on.

Mutta, toivottavasti saatte linja-autoliikenteenne kuntoon.

Muistakaa, bussi on taloudellisin ja ympäristöystävällisin kulkuväline (moottoroiduista).

• hohhoijakkaa

Juu, asiaa puhut. Huonoja päiviä on itse kullakin, ja tiedän, että auton ajolinjat näyttää matkustajan vilkkelistä pahemmalta =)

Mutta pakko mainita tähän samaan syssyyn, että kaverini yritti päästä tänään Kuopion liikenteen bussilla ylioppilaskirjoituksiin. Ensimmäinen bussi ajoi huoleti ohi, vaikka ystäväni huitoi selvästi siinä pysäkillä.

Noh, ystäväni ajatteli että seuraavalla bussilla ehtii vielä edes vähän siihen suuntaan, ja jos soittaa etukäteen että myöhästyy hieman, niin ei tule ongelmia. Kappas, seuraavakin bussi ajoi ohi, vaikka ystäväni tällä kertaa seisoi melkein tiellä ja huitoi niin että meinasi käsi irrota! Bussin ohitettua pysäkin, kaverini alkoi hyppiä tasajalkaa ja huutaa perään.

Joku matkustaja oli sanonut kuskille asiasta, ja kuski pysähtyi 100 metrin päähän, niin että kaverini sai seikkailla umpihangessa autoon (kapea tie). Kuskin peruste oli "No kun sulla oli valkoinen takki, niin ei tosta lumesta erottanut!". Kai sitä nyt kuskin pitäis osata KATSOA sinne pysäkille, koska usein sieltä pysäkiltä tulee MATKUSTAJIA, se ei lienee mikään yllätys? Ja jos ei katsomallakaan näe ihmistä tien reunassa, kannattaisi ehkä pysyä poissa auton ratista.

Kaverini onneksi selvisi kunnialla kirjoituksiin, joskin melkoisen tuohtuneena. Mutta näitähän sattuu =)

• hohhoijakkaa kirjoitti:

Juu, asiaa puhut. Huonoja päiviä on itse kullakin, ja tiedän, että auton ajolinjat näyttää matkustajan vilkkelistä pahemmalta =)

Mutta pakko mainita tähän samaan syssyyn, että kaverini yritti päästä tänään Kuopion liikenteen bussilla ylioppilaskirjoituksiin. Ensimmäinen bussi ajoi huoleti ohi, vaikka ystäväni huitoi selvästi siinä pysäkillä.

Noh, ystäväni ajatteli että seuraavalla bussilla ehtii vielä edes vähän siihen suuntaan, ja jos soittaa etukäteen että myöhästyy hieman, niin ei tule ongelmia. Kappas, seuraavakin bussi ajoi ohi, vaikka ystäväni tällä kertaa seisoi melkein tiellä ja huitoi niin että meinasi käsi irrota! Bussin ohitettua pysäkin, kaverini alkoi hyppiä tasajalkaa ja huutaa perään.

Joku matkustaja oli sanonut kuskille asiasta, ja kuski pysähtyi 100 metrin päähän, niin että kaverini sai seikkailla umpihangessa autoon (kapea tie). Kuskin peruste oli "No kun sulla oli valkoinen takki, niin ei tosta lumesta erottanut!". Kai sitä nyt kuskin pitäis osata KATSOA sinne pysäkille, koska usein sieltä pysäkiltä tulee MATKUSTAJIA, se ei lienee mikään yllätys? Ja jos ei katsomallakaan näe ihmistä tien reunassa, kannattaisi ehkä pysyä poissa auton ratista.

Kaverini onneksi selvisi kunnialla kirjoituksiin, joskin melkoisen tuohtuneena. Mutta näitähän sattuu =)

Väistämättä tulee mieleen, etteikö tuo ensimmäinen auto olisi ollut siirtoajossa? En tiedä Kuopion Liikenteen toimintatapaa, mutta me merkitsemme ainakin siirtoajon huoltoajokyltillä. Siltikin ihmiset huitoo välillä turhaan. Jopa elektronisilla kilvillä jossa ei silloin luekaan muuta kuin huoltoajo.

Ja tuosta huomaamisesta... Valottomalla haja-asutusalueella on joskus todella vaikea huomata asiakasta. Mutta kaikkein pahin on sateinen syys/kevätkeli. Ilta/aamuhämärässä. Ja ajatukset ajelehtivat joskus. Tulee sellaisia "oho" asiakas pysäkillä hidastuksia. Asiakas on kuitenkin turvallisuuden/lain jälkeen tärkein.

Toivottavasti kirjoitukset menivät hyvin.

• hohhoijakkaa
        AdmiralObserver kirjoitti:

Väistämättä tulee mieleen, etteikö tuo ensimmäinen auto olisi ollut siirtoajossa? En tiedä Kuopion Liikenteen toimintatapaa, mutta me merkitsemme ainakin siirtoajon huoltoajokyltillä. Siltikin ihmiset huitoo välillä turhaan. Jopa elektronisilla kilvillä jossa ei silloin luekaan muuta kuin huoltoajo.

Ja tuosta huomaamisesta... Valottomalla haja-asutusalueella on joskus todella vaikea huomata asiakasta. Mutta kaikkein pahin on sateinen syys/kevätkeli. Ilta/aamuhämärässä. Ja ajatukset ajelehtivat joskus. Tulee sellaisia "oho" asiakas pysäkillä hidastuksia. Asiakas on kuitenkin turvallisuuden/lain jälkeen tärkein.

Toivottavasti kirjoitukset menivät hyvin.

Minusta asiakas, niin kuin puhelinpylväs, hirvi ja lastenvaunutkin, pitäisi huomata säästä ja mielenharhailusta riippumatta. Lisäksi oli se aamun puoli kahdeksan vuoro, jolloin lähes poikkeuksetta joka ikiseltä pysäkiltä tulee asiakas. Sama vuoro millä kaverini on aina kulkenut, ei siis siirtoajoa.

Mutta inhimilliset erehdykset sallitaan tietysti! Niitä voisi vaan yrittää minimoida.

• kiire teettää

Kiristellään vaan aikatauluja vielä lisää,niin kohta sattuu vakavampaakin....turha sanoa,että ei aikataulujen mukaan tarvitse ajella,turvallisuus ennenkaikkea...vaan kun mistään muusta ei tule paikan päällä palautetta,kuin myöhässä olemisesta,niin kai se sitten on tärkeintä matkustajille????Liikennevalojen toiminnasta nyt en viitsi edes mainita,jos vihreä palaa 10 sek ja punainen 1,5 min niin jotain on pielessä....

• killerpop

näistäkin tapahtumista moni oltaisiin vältetty, mikäli kalustossa olisi niin kutsuttu pysäkkijarru.

toimintaperiaate on, että kun auto on pysähdyksillä pysäkillä ovet auki, ei auto liiku senttiäkään. vasta kun ovet menevät kiinni, saa auto mahdollisuuden liikkua ja matka taasen jatkua.

vaikka pysäkkijarru parantaisi matkustajien turvallisuutta, eräät kuskit ainakin loukkaantuvat, jos heille mainitsevat ko asiasta: "kyllä minä tiedän millon autolla pitää lähteä liikkeelle".

tämä pysäkkijarruttomuus toimii eräänlaisena kuskien simputuskeinona erityisesti tampereen alueella yhden suuren liikennöitsijän toimesta. matkustaja joka juoksee pysäkille viime tippaan, saa hypätä liikkuvaan autoon kyytiin ja syyttömät matkustajat taas saa hyppiä pois autosta, joka ei ole vielä pysähtynyt tai on jo lähtenyt liiikkeelle poistumistapauksissa.

• hohhoijakkaa

Kuopiossakin tykkäävät körötellä ovet auki riippumatta siitä onko siinä "ovitilassa" lastenvaunut vai mummo rollaattoreineen. Kun on niin kiire, ehtiihän ne ovet sulkea 100-200 metriä pysäkiltä lähdön jälkeenkin...

• Muualta muuttanut

Kyllä Kuopijon busseissa aika mukavasti asiakkaita kohdellaan. Monissa muissa kaupungeissa, esim. Turussa, on paljon tylympi meininki.

Siirtolippua en kyllä ymmärrä. Tunnin vaihto-oikeus pitäisi olla, oli sitten lippu millainen tahansa. Typerää maksaa 1,5x normaali hinta siksi ettei määränpäähän pääse yhdellä bussilla. Eihän se asiakkaan vika ole!

• -----------------

että sitä saa mitä tilaa...jos niinkin monen kuskin joukosta joku pallopää löytyy niin ei sitä koko puljuu kannata syyttää...onpahan tehny mieli ihan sivusta seuranneena mieli puuttua ikuisesti valittaviin asiakkaitten päänaukomiseen jotka päivästä toiseen etsii jonkun syyn mistä valittaa...
        kivoja on kuskit myös täällä etelä-suomessa!!!!

• Mr. White

Taidat valehdella tai ainakin liioitella. Kuljettajatkin ovat ihmisiä ja vahinkoja voi sattua. Mikä on sinun ratkaisu ehdotus? On helppoa räksyttää puskista mutta asioiden ja systeemien kehittäminen on haastavampaa. Mitä liikennöisiä voi tehdä esimerkiksi pirulliselle kuljettajalle? Ammattiliitto (AKT) on heti kimpussa ja oikeudessa tavataan?

• bussimatkustaja

Kuinka kuski kehtaa olla tervehtimättä takaisin?
      On se kumma kun kaikilta kuskeilta ei sitä huomenta saa.
      Elämäänsä kyllästyneitä naamoja ratissa.
      Oisko ammatinvaihto paikallaan?

TERKUT ILOISILLA JA HUOMENIA TOIVOTTAVILLE KUSKEILLE! :)

• 15

Tai asiakkaan vaihto.

• hyihyi

TERKUT ILOISILLA JA

• fjgghg

TERKUT ILOISILLA JA

• koöp

TERKUT ILOISILLA JA

• p,årobw4e5´49056346,
    • Kunnioitusta

Älä tosiaan inise. Vaadit tietysti 100 % laatua, kuitenkaan koskaan et itse sellaista pysty tuottamaan. Menny jo liian pitkälle tuo ajatus, että asiakas on kuningas. Katso USA:ta, jossa jokaisen tilanteen varalta on pari sivua sääntöjä. Jos teet työssäsi pikkiriikkisenkin virheen, niin työnantajasi joutuu maksamaan miljoonalaskun jollekin vitun valittajalle.

• lhujmyngrfbtvasa

mun mielestä ei olisi liikaa vaadittu bussikuskilta esim. tervehtiä takaisin, mutta joillekin kuskeille tuntuu olevan. vanhuksia muutamat kuskit kohtelee aivan törkeästi. ei voi olla niin vaikeaa ymmärtää esim sitä, että vanhoilla ihmisillä kuulo voi olla heikentynyt, joten saattaa joutua puhumaan hieman kovempaa. turha siitä on hermojaan menettää. olisihan noita valittamisen aiheita, mutta taitaa olla aika turhaa.

pakko kyllä sanoa, että on niitä aivan mahtaviakin kuskeja. esim linjaa 7 ajaa joskus älyttömän hyväntuulinen nainen, joka niin pirteänä aamuisin toivottaa hyvät huomenet kun bussiin astuu! ei ainakaan tämä tyttö voi olla huonolla tuulella sen jälkeen:)

• Anonyymi

Laitan huomioitani tähän vanhaan ketjuun, kun "valitukseni" liittyy täsmälleen aiheeseen.

Viime viikolla (4.11. klo 17:05 ) Puijonlaaksossa olin astumassa ulos linja-autosta, mutta kuljettaja paukauttikin takaovet kiinni, kun oli saanut uudet asiakkaat sisään etuovesta. Siinä minä seison ostoskassit ja kädet ovien välissä. Minä huusin: Avaa ovet! Kuljettaja huusi (ilmeisesti) takaisin: Olisit sanonut!
      Miksi minun pitäisi huutaa avaamaan ovet, kun ne jo olivat auki ja minä ovien välissä menossa ulos. Eikö kuljettajan pitäisi katsoa, ettei ketään ole menossa ulos ovesta ennen kuin sulkee ovet? Eikö peilit ole juuri sitä varten, että kuljettaja näkee poistuvan asiakkaan?

Tässä samalla sanon parista muustakin asiasta:

Tuossa aiemmin puhuttiin siitä, että (jotkin) kuljettajat odottavat, että vanhat ihmiset pääsevät istumaan. Eivätpä minua kuitenkaan odota, kun en ole vanhan näköinen, vaikka olen jo 6-kymppinen ja jalkavaivainen. Yleensä vielä odotetaan siihen asti, kunnes asiakas on astumassa ne pari askelmaa auton takaosaan. Kuka maksaa sairaalakulut, jos siinä kaadun selälleni lattialle ja lyön pääni?

Jotkut kuljettajat eivät taida yleensäkään osata ajaa autoa. He ajavat todella nykivästi: liikkeelle lähtiessään kaasuttavat rajusti ja pysähtyessään iskevät jarrut pohjaan. Tällaista nykivää ajoa myös ihan suoralla tiellä, ilmeisesti kuljettajan normaali ajotyyli. Siinä meinaavat mummot pudota penkeiltä, muistan eräänkin mummon ilmeen, kun yritti pysyä penkillään kuljettajan nytkyttäessä eteenpäin. Onneksi suurin osa kuljettajista osaa ajaa tasaisestikin.

• Anonyymi

Kymmenen pistettä ja papukaijamerkki. Kerrankin joku osaa vastata vanhaan viestiketjuun eikä aloita kymmenettä viestiketjua samasta asiasta. Kiitos.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kymmenen pistettä ja papukaijamerkki. Kerrankin joku osaa vastata vanhaan viestiketjuun eikä aloita kymmenettä viestiketjua samasta asiasta. Kiitos.

Itse laitoit vastauksen ikivanhaan ketjuun ja vielä kommentoit sitä koska olet tuhansien aiheiden tyyppi😵
        Mitä skitsoilusi oikein ajaa takaa?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Itse laitoit vastauksen ikivanhaan ketjuun ja vielä kommentoit sitä koska olet tuhansien aiheiden tyyppi😵

Mitäs itse skitsoilet?

Minä laitoin viestini klo 16:18 enkä todellakaan ole sitä kommentoinut.
        Ja tuolloin laittamani viestini on ensimmäinen, jonka olen yleensäkin tälle palstalle laittanut.

On siis täälläkin sairasta porukkaa, jotka kuvittelevat paremmin tietävänä kuka minkäkin viestin on laittanut, paremmin kuin viestin laittajat itse.

Olikos sinulla jotain sanottavaa aiheeseen? Vai skitsoiletko täällä vain aikasi kuluksi?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ja taas tämän emojipellen piti tulla pilaan keskustelu.

Muutama vuosi sitten tätä emojipelleä ei ollut palstalla. Mistä lie tämä kusjpiä löytänyt tiensä tänne.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ja taas tämän emojipellen piti tulla pilaan keskustelu.

Muutama vuosi sitten tätä emojipelleä ei ollut palstalla. Mistä lie tämä kusjpiä löytänyt tiensä tänne.

Tuhansien aiheiden tyyppi yrittää olla muiden mukana muttei onnistu.
        Mikset mene oman kaupunkisi palstalle?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tuhansien aiheiden tyyppi yrittää olla muiden mukana muttei onnistu.
        Mikset mene oman kaupunkisi palstalle?

Heehee🤓

• Anonyymi

Todella epäkohteliaita jotkut kuskit ei sanottu millon seuraava bussi tulee kun tiuskaistiin että ei mene keskustaan tämä ...Pelottavia kuskeja

• Anonyymi

Ja paikallistuntemus olisi hyvä kuskeille.

Mummo nousi vitosen linja-autoon Puijonlaaksoon ja kysyi meneekö tämä Rättimäkeen. Kuski oli huuli pyöreänä.
      Piti neuvoa, että paina Turon kohdalla kelloa ja jää seuraavalla pysäkillä pois.

• Anonyymi

Jos maksan Kuopion linja-autossa kertamaksun 2,70 lähimaksulla niin kuinka menee 60 min vaihto-oikeus? Tunnistaako maksupääte lipun voimassaoloajan vai meneekö uudemman kerran 2,70 euroa?

Ketjusta on poistettu 8 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oot nainen liian paksu minulle

Joten en yhtään syty tästä suhteesta.
      Ikävä
      251
      3364
    2. En voi jutella kanssasi

tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih
      Tunteet
      25
      3294
    3. No nyt! Linda Lampenius jakoi sensuellin kuvan itsestä - "Olematon mekko" saa hieraisemaan silmiä...

Linda Lampenius täyttää tänään 55 vuotta. Eipä uskoisi kuvan perusteella. Onnea, onnea, onnea pop-artistille ja huippuvi
      Suomalaiset julkkikset
      28
      1974
    4. Mites teillä keskustelut soljuu?

Oli tossa mun aloittamassa ketjussa eilen illalla aikamoinen show. Mutta toisaalta ainahan mä oon valitellut kun täällä
      Sinkut
      267
      1672
    5. Pystyt sille toiselle

Kertomaan ne salaisetkin asiat. Olette läheisiä. En tiedä kerrottu minusta. Tuskin kerrot. Puhutko sanaakaan. Toisaalta
      Ikävä
      8
      1389
    6. Shokki! Marko Paanaselle ei riitä 100 000 euron budjetti - Vaatii kesken remontin näin paljon lisää!

Hupsista, noinkos siinä sitten kävi, budjetti ei pitänytkään…! Eikä taida olla ihan eka kerta, näitähän sattuu... Onko
      14
      1376
    7. Venäjän rikollisen sodan juurisyyt

Koska edellinen ketju Venäjän rikollisen sodan juurisyistä oli niin suosittu, että se tuli pikaisesti täyteen eikä sitä
      NATO
      384
      1225
    8. Annen grillin nousu ja konkka..

Olipa se nopea grilli bisnes..Voi voi sentään mitäs nyt tilalle?
      Sotkamo
      50
      1129
    9. Huominen haastattelu

Huomenna 27.02 Torstaina. OLLI. SAHIMÄKI Järviradiossa haastateltavana kello 12:00 👏👏
      Ähtäri
      28
      997
    10. Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa

Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens
      Maailman menoa
      73
      995
    Aihe