Ei enää viinaa

Anonyymi

Tarviin apua olen alkoholisti.Töissä sairaalassa.Jyväskylä vanha poika.yksinäinen. masennusta,lääkkeet. Olen pelkkä jäte kasa.

21

122

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Et sinä ole mikään jätekasa! Tarvitset apua ja sitä on saatavilla. Soita huomenna a-klinikalle, numerot löytyvät netistä.
      Voimia ja kaikkea hyvää sinulle,

• Anonyymi

Jätekasa on yhdyssana.

• Anonyymi

Ja mitähän apua alkoholismiin oli kommentistasi?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ja mitähän apua alkoholismiin oli kommentistasi?

Väitinkö että siitä olisi siihen jotain apua. Luuletko että täällä annetuista neuvoista apua alkoholismiin on. Alkoholisti juo niin kauan kunnes pullonpohja paistaa ja sitten hankkii uuden pullon.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Väitinkö että siitä olisi siihen jotain apua. Luuletko että täällä annetuista neuvoista apua alkoholismiin on. Alkoholisti juo niin kauan kunnes pullonpohja paistaa ja sitten hankkii uuden pullon.

Minulle on kyllä ollut apua näistä kirjoituksista. Kun seuloo pois ne jotka tulevat tänne tuomitsemaan ja löytämään itselleen voimaa toisten heikkoudesta. Nekin jotka kirjoittavat asiattomuuksia ovat avuksi. Että sellaiseksikin on mahdollista tulla jos ei tee jotain sille, että on liian usein ja liian paljon kännissä. Itse olen sitkutellut viikon ilman ja iloitsen siitä.
        Aloittajalle, olin vielä viime viikon tiistaina jätekasa, ei oikein löytynyt tarkoitusta. Sitten vain kävelin ja kävelin, hiljaa kun en kovaa jaksanut. Siitä ulkona olemisesta ja kävelystä sitten tuli jotenkin voimaa ja nyt ollaan tässä selvänä kirjoittelemassa. Voimia sinulle oikein paljon!

• Anonyymi

Kun tajuaa ja uskaltaa myöntää sen, että tarvii alkoholiongelmaansa apua niin on iso askel jo otettu.
      Useimmat yrittävät vuodesta toiseen valehdella itselleen, ja kusettaa muitakin sillä kuvitelmalla, että kyllä tämä tästä kunhan vähän skarppaan. Ja niin ongelma vaan kasvaa ja mutkistuu.

Suomessa saa ammattitaitoista apua alkoholismi-sairauteen, enkä nyt tarkoita pelkkien oireiden hoitamista kuten A-klinikoilla tavataan tehdä.
      Nämä alkoholismi-sairauden tuntevat hoitopaikat ovat ikävä kyllä yksityisiä, sillä julkisella puolella ei alkoholismia vielä(kään) osata hoitaa sairautena. Rahaa kyllä olisi, mutta tietotaito puuttuu.

• Anonyymi

Miten ihmeessä alkoholisti pystyy käymään töissä?

• Anonyymi

Kyllä siihen keinot löytyy ja lisäksi uravalinta on tärkeä.

Ei voi olla töissä missään, missä pitää puhallella päin toisen kasvoja..;)

• Anonyymi

Aamulla pikku korjaukset ja sitten työpäivän ajan odotetaan, että päästään kurlaamaan.

Kyllä kai siinä samalla jotain töitäkin yritetään tehdä...

• Anonyymi

Suomessa on arviolta 300.000 työssä käyvää alkoholistia.
        Osa näistä odottaa malttamattomana että tulisi jo perjantai. Toiset odottavat vain iltaa, että pääsee ottamaan iltakaljat. Ja eräät tissuttelevat pitkin päivää töiden lomassa.
        Se kuinka paljon he juovat, ei ole ratkaisevaa. Ratkaisevaa alkoholismissa on vain se kuinka paljon alkoholi pyörittää ajatuksia.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mutta siis alkoholin vaikutuksenalaisena oleva ihminen haisee pistävästi viinalle monen metrin säteellä. Kyllähän selvinpäin olevat kolleegat varmasti haistaa humalaisen työntekijän jo kaukaa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mutta siis alkoholin vaikutuksenalaisena oleva ihminen haisee pistävästi viinalle monen metrin säteellä. Kyllähän selvinpäin olevat kolleegat varmasti haistaa humalaisen työntekijän jo kaukaa.

Alkoholisti on alkoholisti selvinpäinkin.
        Sinä taidat nyt sekoittaa pultsarit ja alkoholistit. Vaikka kyllähän pultsarikin aina joskus on selvinpäin.

• Anonyymi

Kyllä juoppo voi käydä töissä, tosin se on ahdistavaa ja väsyttävää. Itse opiskelen päivisin ja illalla käyn välillä töissä, mutta helposti menee puoli litraa viinaa viinaa vissyn kera. Viime vuonna olin osa-aikaisesti päivätöissä ja illat opiskelin, jotta olis muutakin tekemistä kuin tissuttelu. Vielä ei ole kukaan huomannut tai ainakaan huomauttanut juomisesta, paitsi puoliso ja oma lapsi (asuu jo omillaan). Syön superrterveellisesti ja harrastan jonkin verran liikuntaa, joten ulkonäköni ei juorua juopottelusta. Puoliso juo myös ja vuorotellen yritämme tsempata raittiuden eteen. Tipaton tammikuu on ainut pitempi juomaton jakso. Olen todella väsynyt itseeni, kaksoiselämäänui, salailuun, ahdistukseen ym., mutta lähes toivoni menettänyt. Olen kokeillut masislääkkeitä, nettiterapiaa, päihdelinkkiä ym., mutta juoppo minussa senkun puristaa otettaan pullosta. En uskalla hakea apua.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kyllä juoppo voi käydä töissä, tosin se on ahdistavaa ja väsyttävää. Itse opiskelen päivisin ja illalla käyn välillä töissä, mutta helposti menee puoli litraa viinaa viinaa vissyn kera. Viime vuonna olin osa-aikaisesti päivätöissä ja illat opiskelin, jotta olis muutakin tekemistä kuin tissuttelu. Vielä ei ole kukaan huomannut tai ainakaan huomauttanut juomisesta, paitsi puoliso ja oma lapsi (asuu jo omillaan). Syön superrterveellisesti ja harrastan jonkin verran liikuntaa, joten ulkonäköni ei juorua juopottelusta. Puoliso juo myös ja vuorotellen yritämme tsempata raittiuden eteen. Tipaton tammikuu on ainut pitempi juomaton jakso. Olen todella väsynyt itseeni, kaksoiselämäänui, salailuun, ahdistukseen ym., mutta lähes toivoni menettänyt. Olen kokeillut masislääkkeitä, nettiterapiaa, päihdelinkkiä ym., mutta juoppo minussa senkun puristaa otettaan pullosta. En uskalla hakea apua.

Et ole saavuttanut vielä pohjakosketusta. Kyllä se sieltä vielä eteesi tulee.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Et ole saavuttanut vielä pohjakosketusta. Kyllä se sieltä vielä eteesi tulee.

En halua mitään pohjakosketusta. Vuosia on mennyt näin, puoliteholla, eestaas, kiikunkaakun, ei suinkaan pelkästään alaspäin. On vaikea uskoa, että kukaan pystyy auttamaan mua. Saattaa olla, että sydän vaan pysähtyy joku kerta tai tulee joku vamma, joka vie sairaalaan tau hautaan.

Ainut, mikä voisi herättää, olisi joku oivallus elämästä, mutta sitä ei vaan kuulu. Sunussa mennään hamaan maailman tappiin, kun muuta ei osaa...

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mutta kun pitää ajaa autoa esim. aamulla, ottaako alkoholisti tyynesti vain riskin että on ajokuntoinen?

• Anonyymi

Ikävä kyllä sumussa meno jatkuu, eikä mikään tunnu miltään, ainoastaan jatkuva ahdistus seuralaisena.
      Niin kauan kuin sinä juot, kukaan ei pysty sinua auttamaan, muuta kuin juomaan lisää. Sinä käännät kuitenkin kaiken saamasi avun palvelemaan juomista, kuten tähänkin asti olet tehnyt. Ja sinä juot niin kauan kunnes olet valmis hakemaan apua juomisen lopettamiseen.
      Useilla alkoholisteilla se tilanne tulee vasta sitten kun on saavuttanut oman pohjansa, sen pisteen mitä alemmas ei itse enään ole valmis vajoamaan.

Suomessakin osataan kyllä jo hoitaa alkoholisteja.
      Valitettavaa on vain se, että päihdehuollosta päättävät viranomaiset eivät tunne sairautta nimeltä alkoholismi, eivätkä sitä tunne useimmat terveydenhoitoalan ammattilaisetkaan. He kuvittelevat alkoholismin johtuvan vaikeasta lapsuudesta, tai jostain traumaattisesta kokemuksesta tai pelkästään selkärangattomuudesta. Ja siksi terveyskeskuksissa tai päihdehuoltolaitoksissa ei hoideta sairautta, vaan ainoastaan tämän sairauden oireita.

Oikeaan toimivaan hoitoon Suomessa siis pääsee, jos vaan on valmis menemään, ja jos sattuu asumaan sellaisella paikkakunnalla jossa saat maksusitoumuksen hoitojaksoa varten.
      Tai jos itsellä on riittävästi rahaa maksaa hoito, mutta yleensä alkoholisti on jo juonut kaikki liikenevät rahansa.

• Anonyymi

Ei juopolla ole rahaa Minnesota hoitoon, vaikka kävisi kokopäivä työssä.

• Anonyymi

Lääkkeet sekoittavat päätä lisää. Olen alkoholistin läheinen. Puolisoni on kuollut jo alkoholismiin. Puolisolleni määrättiin a-klinikalta vaan lisää lääkkeitä, ja alkoholin kulutus kasvoi vaan koko ajan. Kuulemma ensin pitää saada unet kuntoon. Totuus on, että alkoholistin on ensin laitettava korkki kiinni, ja sitten alettava hoitamaan muita oireita vasta lääkkeillä. Alko, unilääkkeet, mielialalääkkeet, masennuslääkkeet ja rauhoittavat yhdessä aiheuttavat vaan lisää riippuvuutta ja sekavuutta. Läheltä on nähty tätä touhua, eikä siinä ole mitään järkeä eikä auta mitään alkoholismiin. Puolisosta tuli hirviö, joka uhkaili kaikkia, ja uhkasi tappaa itsensä koko ajan. Ei ole enää ihmisarvon mukaista elämää. Alkoholistit ja heidän läheiset tarvitsevat vertaistukea ja oikeanlaista päihdehoitoa ei lume hoitoa, ja siihen myös pitäisi kaikilla olla oikeus. Läheiset pitäisi aina olla mukana hoidossa, jotta sairaus ymmärrettäisiin oikein. Ihminen ei ole paha tahallaan. Rakastin alkoholisti puolisoani oikeasti, sitä joka hän oikeasti oli. Hän joutui kärsimään liikaa tässä elämässä.

• Anonyymi

Anna jonkun yrittää auttaa. Kokeile. Jos sulla on halua.

Älä jätä

• Anonyymi

A-Klinikan kautta vaan maksusitoumusta anomaan katkaisuhoitoon. Enkä tarkoita mitään katkaisuhoito-asemaa, vaan myllyhoito tyyppistä hoitoa, jossa aluksi ollaan kuukausi sisällä ja sitten avohoidossa vuoden verran.
      Sen avulla kyllä raitistuu, jos on riittävän väsynyt juomiseen. Kaikki ei raitistu, vaan osa kuolee ennenkuin väsymys juomiseen tulee.

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. En voi jutella kanssasi

tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih
      Tunteet
      27
      4387
    2. Oot nainen liian paksu minulle

Joten en yhtään syty tästä suhteesta.
      Ikävä
      260
      3744
    3. No nyt! Linda Lampenius jakoi sensuellin kuvan itsestä - "Olematon mekko" saa hieraisemaan silmiä...

Linda Lampenius täyttää tänään 55 vuotta. Eipä uskoisi kuvan perusteella. Onnea, onnea, onnea pop-artistille ja huippuvi
      Suomalaiset julkkikset
      28
      2114
    4. Mites teillä keskustelut soljuu?

Oli tossa mun aloittamassa ketjussa eilen illalla aikamoinen show. Mutta toisaalta ainahan mä oon valitellut kun täällä
      Sinkut
      270
      1736
    5. Shokki! Marko Paanaselle ei riitä 100 000 euron budjetti - Vaatii kesken remontin näin paljon lisää!

Hupsista, noinkos siinä sitten kävi, budjetti ei pitänytkään…! Eikä taida olla ihan eka kerta, näitähän sattuu... Onko
      16
      1502
    6. Pystyt sille toiselle

Kertomaan ne salaisetkin asiat. Olette läheisiä. En tiedä kerrottu minusta. Tuskin kerrot. Puhutko sanaakaan. Toisaalta
      Ikävä
      8
      1439
    7. Venäjän rikollisen sodan juurisyyt

Koska edellinen ketju Venäjän rikollisen sodan juurisyistä oli niin suosittu, että se tuli pikaisesti täyteen eikä sitä
      NATO
      411
      1348
    8. Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.

Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j
      Maailman menoa
      434
      1265
    9. Annen grillin nousu ja konkka..

Olipa se nopea grilli bisnes..Voi voi sentään mitäs nyt tilalle?
      Sotkamo
      50
      1229
    10. Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa

Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens
      Maailman menoa
      77
      1070
    Aihe