Olen onnellinen monestakin syystä, että olen syntynyt Vimpeliin. Lapsena sain vimpeläisiltä vanhemmiltani hyvän syyn kunnioittaa syntymäpitäjääni ja toisia ihmisiä. Sain käydä omaaa koulua, olla osa yhteisöä ja nauttia muiden kanssaeläjien seurasta. Työurani olen tehnyt pääosin Vimpelissä, opiskeluvuosien jälkeen muutama vuosi muualla, mutta veri veti takaisin kotikonnuille. Meillä on monen monta tekijää, jotka vetävät meitä enemmän ja enemmän rakastamaan tätä omaa kotikuntaamme ja hyväksymään myös ne vastoinkäymiset, joita jokainen pieni paikkakunta on joutunut kohtaamaan..niin isommatkin. Onnellisuuttani eniten koskettaa ne ihmiset, jotka eivät ymmärrä tämän pienen kylän isoa sydäntä, vaan likaavat omaa pesäänsä. Meillä on ollut monta hyvää kunnanisää, nyt meillä on ekä paras V. Salon jälkeen, pidetään kiinni!
Onnellinen vimpeläinen
40
184
Vastaukset
- Anonyymi
Oletko aineissa?
- Anonyymi
Ei taida olla. Joidenkin elämään vaan yksinkertaisesti mahtuu mm. vähän positiivisuutta, toisin kuin eräiden.
- Anonyymi
Hyvä kirjoitus, arvostan. Kumpa voisin kirjoittaa omasta nykyisestä asuinkunnastani samoin.
- Anonyymi
On kyä syytäkin olla kun saa asua maaseudun rauhassa. Ei häiritte isiksen etäjatkeet nuo huumeitten tuojat rikolliset jengit.
- Anonyymi
Mitä hupaa. Täällä ei ole yhtään mitään!
- Anonyymi
Olen muuttanut kuntaan silloin joskus. Silloin täällä oli jotain, enää ei juuri mitään. Ja suunta vain huonompaan.
- Anonyymi
Kerrankin kuulee jotakin positiivista. Hyvä sinä, joka aloitit keskustelun.
- Anonyymi
Katsokaa kaunista ruskaa ja antakaa sen piirtyä syvälle sisinpäänne. Kohta se on ohi niinkuin kaikilla asioilla elmässä on tapana mennä. Iloitse että näet kaiken tämän. iiloitse että kuulet muuttolintujen äänet. Iloitse kun syksyn tuoksut tulevat sieraimiisi. Tämän kaiken voi kokea Vimpelissä. Älä valita se ei auta sinua yhtään senttiä eteenpäin.
- Anonyymi
Tämä paikka on ahterista!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tämä paikka on ahterista!
Asutko Alajärvellä ?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Asutko Alajärvellä ?
tulihan se sieltä.
- Anonyymi
Pienenä soudettu liian kovaa,selvästi juovuksissa.
- Anonyymi
Nousukänni päällä jos tämä persläpi kylä homeisine rakennuksineen tuntuu hyvälle.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nousukänni päällä jos tämä persläpi kylä homeisine rakennuksineen tuntuu hyvälle.
Muuta pois, urpo? Vai pitääkö emäntä noin tossun alla ettet voi tehdä itsenäisiä päätöksiä?
- Anonyymi
Olen niin onnellinen tästä kotikunnastani. Hieno aloitus tämä kirjoituksesi. Liian paljon ihmiset valittavat. Valittajat voisivat muuttaa muualle. Olisi parasta kaikille.
- Anonyymi
Muuttaisimme heti jos saisimme asunnon myytyä. Tappiolla kyllä menisi, muttalaina pitäisi maksaa! Naurettavaa hehkutusta ilman mitään totuuspohjaa! Tämä on kuollut kylä!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Muuttaisimme heti jos saisimme asunnon myytyä. Tappiolla kyllä menisi, muttalaina pitäisi maksaa! Naurettavaa hehkutusta ilman mitään totuuspohjaa! Tämä on kuollut kylä!
Naurettavaa valitusta ja itkemistä. Ei ihme että sulla on vaikeaa kun vanha talokin pitäisi saada myytyä voitolla.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Naurettavaa valitusta ja itkemistä. Ei ihme että sulla on vaikeaa kun vanha talokin pitäisi saada myytyä voitolla.
Sain uudet mielialalääkkeet ja Vimpelikin tuntuu nyt ihan suurelta miljoonakaupungilta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sain uudet mielialalääkkeet ja Vimpelikin tuntuu nyt ihan suurelta miljoonakaupungilta.
Näiden valittajien, jotka tuskin koskaan ovat muualla asuneet, olisi hyvä katsella peiliin. Kuseminen ja paskominen omaan pesään on typerintä mitä olla voi. Muuttakaa vi.. tu vaikka Seinäjoelle kerrostaloon vähäksi aikaa, niin totuus valkenee. Ai niin! Äiti ei olekaan passaamassa siellä... Velkaiseen taloon on paha ottaa kantaa, ne on niitä omia valintoja. Muuttakaa pois jos on tarvetta, siitä se elo urkenee. Terveiset teille oman pesän likaajat!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Älä itke, ei ne talot ja asunnot mene Alajärvelläkään kaupan. Samat talot myynnissä viikosta toiseen. Vain ne se saavat kaupat tehtyä, kun hinta tippuu alle 100 000 ja asunto/ talo on tehty 90 luvulla tai uudempi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Näiden valittajien, jotka tuskin koskaan ovat muualla asuneet, olisi hyvä katsella peiliin. Kuseminen ja paskominen omaan pesään on typerintä mitä olla voi. Muuttakaa vi.. tu vaikka Seinäjoelle kerrostaloon vähäksi aikaa, niin totuus valkenee. Ai niin! Äiti ei olekaan passaamassa siellä... Velkaiseen taloon on paha ottaa kantaa, ne on niitä omia valintoja. Muuttakaa pois jos on tarvetta, siitä se elo urkenee. Terveiset teille oman pesän likaajat!
Seinäjoella on palveluita.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Joo, kuollut on eikä se miksikään näillä hehkutuksilla muutu.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Joo, kuollut on eikä se miksikään näillä hehkutuksilla muutu.
Vimpeli ei ole kuollut eikä kuole, vaikka joka päivä parjaat Vimpeliä täällä.
- Anonyymi
Omaan ja naapurin pesään paskojille voi suositella sitä kerrostaloasumista Seinäjoella niin sitten tietää missä on hyvä olla.Voi olla että kotikunta ei niin ikävältä paikalta enää tunnukaan.
- Anonyymi
Missä mukavampaa asua,kun järviseudulla.Seinäjoelle en muuttais millään.
- Anonyymi
Tyytyväisyys lähtee itsestä. Onko nämä valittajat niin kyllääntyneitä omaan elämäänsä että täällä puretaan pahaaoloa? Vimpelillä on hyvät puolet ja toki talousongelmaa ja väestönkatoa mutta täällä on turvallista, koulut hyvät eskarista lukioon. Ja nyt meille vimpeläisille on yrittäjän kehittelemänä ja talkoilla tehtynä vaikka ja mitä hienoa Lakikselle. Oltaisiin ylpeitä siitä mitä on ja lopetettaisiin valitus ja tosiaan oman pesän sontiminen.
- Anonyymi
Jos tykkää, että lapsrt käy homekouluja!
Näin ruska-aikaan on hyvä lähteä lenkille, eikä tarvitse kauas lähteä, kun voi hyvällä mielikuvituksella kuvitella olevansa lapissa.
- Anonyymi
Kyllä täällä Vimpelissä oli ennen ihmiset onnelisempia kuin nykyisin,täällä on raskasta asua
Pieni ihmisryhmä tekee täällä asumisen vaikeaksi.
- Anonyymi
Minäkin synnyin Vimpeliin, mutta olen saanut asua eräässä Etelä-Suomen kaupungissa jo vuosia kauemmin kuin Vimpelissä. Olen siitä onnellinen. Luonto on rauhallisessa lähiössä lähellä, harrastusmahdollisuudet ovat hyvät ja monipuoliset, palveluitakin on ja valinnanmahdollisuuksia. Ikääntyessäni on entistäkin selvempää, että jo järkisyistä on parasta pysyä asumassa muualla kuin Vimpelissä. Kaupungissa ikäihmisillekin on vaikka mitä toimintaa ilman, että pitäisi alkaa uskovaiseksi. Ei edes pesäpallouskovaiseksi. Se varmaan olikin se ensimmäinen erottava tekijä.
- Anonyymi
Asutko nyt alajärvellä rauhassa
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Asutko nyt alajärvellä rauhassa
Vimpelissä voi yllättää, mutta Alajärvi ei ole eteläsuomalainen kaupunki. Teidän täytyy nyt siellä hyväksyä se, mitä muuttotappiokunta oikeasti tarkoittaa: Paitsi ettette saa ihan uutta väkeä, niin suuri osa meistä Vimpelissä syntyneistä ja tällä hetkellä työikäisistä on päättänyt perustaa kodin muualle kuin sinne, elämme tyytyväisinä emmekä kaipaa Vimpeliin varsinkaan omien vanhempien muutettua tai kuoltua kuin korkeintaan kesällä ne, joille pesäpallo on tärkeää. Ne isommassa paikassa asumisen ja työskentelemisen edut ovat niin suuret. Isojen kaupunkien ympäryskunnatkin ovat haluttuja, Vimpeli ei ole edes sellainen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vimpelissä voi yllättää, mutta Alajärvi ei ole eteläsuomalainen kaupunki. Teidän täytyy nyt siellä hyväksyä se, mitä muuttotappiokunta oikeasti tarkoittaa: Paitsi ettette saa ihan uutta väkeä, niin suuri osa meistä Vimpelissä syntyneistä ja tällä hetkellä työikäisistä on päättänyt perustaa kodin muualle kuin sinne, elämme tyytyväisinä emmekä kaipaa Vimpeliin varsinkaan omien vanhempien muutettua tai kuoltua kuin korkeintaan kesällä ne, joille pesäpallo on tärkeää. Ne isommassa paikassa asumisen ja työskentelemisen edut ovat niin suuret. Isojen kaupunkien ympäryskunnatkin ovat haluttuja, Vimpeli ei ole edes sellainen.
Pysy siellä missä olet meillä on hyvin jopa melkein sotakorkeakoulun käynyt noviisi
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pari asiaa tiedoksi Etelä-Suomeen. Suomessa ei ole ainuttakaan isoa kaupunkia. Vimpeliinkin muuttaa ihan uutta väkeä (toki väkeä muuttaa poiskin). Kaikki ihmiset eivät halua asua "isossa" kaupungissa. Minulle Vimpeli riittää tällä hetkellä varsin mainiosti.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pari asiaa tiedoksi Etelä-Suomeen. Suomessa ei ole ainuttakaan isoa kaupunkia. Vimpeliinkin muuttaa ihan uutta väkeä (toki väkeä muuttaa poiskin). Kaikki ihmiset eivät halua asua "isossa" kaupungissa. Minulle Vimpeli riittää tällä hetkellä varsin mainiosti.
Vipelissä on yksi kauppa ja kioski. Minulle ne eivät riitä. Siksi asunkin Lappajärvellä, josta löytyy golf-kenttä ja hieno hotelli. Voin ajaa Mersedeksellä sinne nauttimaan laadukkaisa palveluista.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vipelissä on yksi kauppa ja kioski. Minulle ne eivät riitä. Siksi asunkin Lappajärvellä, josta löytyy golf-kenttä ja hieno hotelli. Voin ajaa Mersedeksellä sinne nauttimaan laadukkaisa palveluista.
Kohta vipeli onkin osa alijärveä
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kohta vipeli onkin osa alijärveä
Ei me kyllä haluta tänne eripuraisia vipeliläisiä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei me kyllä haluta tänne eripuraisia vipeliläisiä.
Joo mutta milläs estät kun maisterilla suuri valta suorittaa yhtyminen
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niukat on sulla tiedot Vimpelistä. Täällä on kaks golf-kenttää. Köyhässä Lapajärvessä vai yks.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niukat on sulla tiedot Vimpelistä. Täällä on kaks golf-kenttää. Köyhässä Lapajärvessä vai yks.
TOTTA JA KESKELLÄ KYLÄÄ HOMO PATSAS JOTA LAPPAJÄRVELLÄ EI OLE KIITOS VEDON
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.6565690Harmi että
Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o222487Trump näytti slipoveri-ukolle kaapin paikan!
Slipoveri-ukko Ukrainan presidentti Volodimir Selenskyi meni tapaamaan valkoiseen taloon Trumppia ilman kunnon tuliaisia2711849- 1141727
- 941556
En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos271518Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa381336Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly121311Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa
Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin3391291Kun Zele jenkeissä kävi
Enää ei Zele saanutkaan miljardeja ilmaista rahaa niin helposti. Läksyttivät oikein kunnolla pientä miestä ja joutui poi3481277