Paketin kunnon tarkastaminen noudettaessa?

Anonyymi

Kysyn täällä tätä, kun postiasioille ei ole omaa osiota.

Eli, kun tilannut tuotteen noudettavaksi postitoimipaikasta.
Niin miten se nyt menee:

Olen parisen kertaa tarkastanut paketin kunnon, ennen kuin kuitannut
lähetyksen vastaanotetuksi, kun olen saanut käsityksen, että niin
pitäisi tehdä. Tämä on kuitenkin jokaisella kerralla aiheuttanut tilanteessa
tunnelman, että postin edustajalle tilanne on jotenkin outo, odottamaton.

Kerrankin, kirjoitin nimen siihen kuittauslaitteeseen, mutta jätin hyväksymättä,
jotta voin ensin tarkastaa paketin. Niin edustaja olikin jollain keinolla
hyväksyttänyt jo vastaanoton, ilman, että itse laitoin hyväksyntää.

Onko sillä siis kuluttajansuojallisesti/lakiasiallisesti eroa, tarkastaako paketin kunnon ennen vaiko jälkeen vastaanoton?

7

116

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Asutko pullossa vai mettässä kun tuollaista kyselet.

Tottahan paketti pitää katsastaa ja jos on suurempaa vikaa josta voi koitua tuotteelle ongelmaa, niin heti reklamoida.

• Anonyymi

lisään vielä, ei siitä tehdä mitään numeroa eikä esitystä. Paketin kunnon näkee 5 sekunnissa, jos paketin noutajan pää on kunnossa.

• Anonyymi

Et lukenut aloitusta loppuun selvästikään. Haukkumaan vain halajit.

• Anonyymi

Autan sinua hieman. Jos olet ihminen, niin pyydät ensiksi anteeksi käytöstäsi.
        Seuraavaksi luet aloituksen kokonaan. Ja jos toteat, että et osaa vastata, jätät
        vastaamatta. Jos osaat vastata, vastaat vittuilematta, tietenkin. Kohtelias
        käytös on hyvä oppia. Kiitos.

• Anonyymi

Niin kukaan ei osaa vastata?

• Anonyymi

Ainahan voi palauttaa jos tuote on tärveltynyt.
      Nimen kirjoittaminen tarkoittaa olet vastaanottanut, ei silti tarvitse ottaa viallista.
      Pyydä paketti ensin ja vasta sitten laita nimesi.

• Anonyymi

Suurin ongelma ei ole tuotteen kunto vaan se että myyjä on huijari eikä lähetä pakettia ollenkaan. Näin tapahtuu kymmenien miljoonien arvosta vuodessa. Silloin ostaja menettää kaikki rahansa. Paketin tarkastuspalvelu hyvä mutta vähän liian kallis 1-30€ tavaroille.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. En voi jutella kanssasi

tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih
      Tunteet
      39
      5150
    2. Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.

Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j
      Maailman menoa
      518
      1720
    3. Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa

Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens
      Maailman menoa
      77
      1100
    4. Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.

Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä
      Idän uskonnot
      359
      1008
    5. Koska olet rakastellut

Kaivattusi kanssa viimeksi?
      Ikävä
      77
      943
    6. Anteeksi Pekka -vedätys

Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä
      Maailman menoa
      53
      921
    7. Kumpi tästä

Teidän tilanteesta teki vaikeaa? Sivusta
      Ikävä
      59
      860
    8. Kaikkia ei voi miellyttää

Eikä ole tarviskaan. Hyvää huomenta ja mukavaa perjantaita. 😊❄️⚜️✌🏼❤️
      Ikävä
      228
      814
    9. Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?

Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.
      Ikävä
      50
      803
    10. Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen saadakseen pidettyä Tarja Pirkkalaisen virassa

Kaupunginhallituksen puheenjohtaja Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen kaupungin johtamisjärjestelyiden muutokses
      Haapavesi
      58
      738
    Aihe