Kun ne hybridit on kerta niin huonoja

Anonyymi

...ja kukutuksetkin vain valehtelua, niin miksi niitä on niin paljon takseina?

Skodamiehet väittää, että litraiset bensaturbot kuluttaa vähemmän kuin hybridit. Miksi takseina ei ole paljon näitä pikkuturboja?

20

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Paljonko niitä on oikeasti takseina, muutama Auris farkku ja Prius Plus taksiorjien käytössä liisattuna.

      • Anonyymi

        oliko 30000 tojoa taksina hesassa?


    • Tässä on varmaan ajateltu säästöjä polttoainekuluissa, mutta valitettavasti taksikuskit eivät osaa/halua hyödyntää tuota polttoainetaloudellisuutta. Rengit vähät välittää polttoainekuluista, jos sitä ei jotenkin sidota heidän palkkaukseen.

      • Anonyymi

      • Anonyymi kirjoitti:

        Kun sen kuskin ei tarvitse välittää mitään siitä kulutuksesta. Auto hoitaa sen kulutuksen pieneksi ilman mitään hoitamista. Niissä on kaikkein pienin kulutus ja päästöt mitä polttomoottoriautoista löytyy.

        Pikkuturbo kuluttaa keskimäärin 1,7 l/100 km enemmän kuin Toyotan hybridi.

        https://keskustelu.suomi24.fi/t/15521131/toyotan-hybridit-voittavat-pikkuturbot-ja-dieselit

        Ei se nyt ihan noin mene. Mahdolliset säästöt katoavat siihen, että lähdetään valoista aina kaasu pohjassa ja valoihin tullaan jarrulla seisten. Jonossakin kaasua painetaan aina sen verran reippaasti, että moottori käynnistyy.
        Kaupungissa hybridin etua ei varmaan kukaan kiistä, mutta sitä pitää osata hyödyntää. Jos polttomoottori on käynnissä ei hybridi etua saa.


      • Anonyymi
        Aurinkokuningas kirjoitti:

        Ei se nyt ihan noin mene. Mahdolliset säästöt katoavat siihen, että lähdetään valoista aina kaasu pohjassa ja valoihin tullaan jarrulla seisten. Jonossakin kaasua painetaan aina sen verran reippaasti, että moottori käynnistyy.
        Kaupungissa hybridin etua ei varmaan kukaan kiistä, mutta sitä pitää osata hyödyntää. Jos polttomoottori on käynnissä ei hybridi etua saa.

        Hybridietua saa, vaikka polttomoottori on käytössä. Kun polttomoottoria ei tarvita, se pysäytetään.

        Moottori on suunniteltu niin, että se toimii taloudellisesti silloin kun se käy.

        https://www.tekniikkatalous.fi/uutiset/3-0-litraa-satasella-toyotan-atkinson-moottori-on-pihistyksen-mestari/c270215b-c5c7-30a9-b28b-358fe3b03a50

        Tavanomainen moottori on vielä enemmän kompromissi ja kuluttaa enemmän eri käyttötilanteissa.

        Omassa bensa-turbossa on liki 300hp 400Nm mutta en koe, että vaimon Toyota hybridi olisi liian heikkotehoinen. Liikennevaloista pääsee hybridillä kivasti muun liikenteen mukana pintakaasulla. Täyttä tehoa tarvitaan hetkellisesti vasta moottoritien rampilla.

        Käykää hyvät ihmiset ajamassa hybridi-autolla, ennenkuin kommentoitte. En minäkään uskonut, että hybridin kulutus voisi olla alhainen maantieajossa. Nyt uskon.

        Luulin moottoria myös meluavaksi kierroskoneeksi. Samoin ajo-ominaisuuksia epäilin. Yllätyin positiivisesti niissäkin asioissa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Hybridietua saa, vaikka polttomoottori on käytössä. Kun polttomoottoria ei tarvita, se pysäytetään.

        Moottori on suunniteltu niin, että se toimii taloudellisesti silloin kun se käy.

        https://www.tekniikkatalous.fi/uutiset/3-0-litraa-satasella-toyotan-atkinson-moottori-on-pihistyksen-mestari/c270215b-c5c7-30a9-b28b-358fe3b03a50

        Tavanomainen moottori on vielä enemmän kompromissi ja kuluttaa enemmän eri käyttötilanteissa.

        Omassa bensa-turbossa on liki 300hp 400Nm mutta en koe, että vaimon Toyota hybridi olisi liian heikkotehoinen. Liikennevaloista pääsee hybridillä kivasti muun liikenteen mukana pintakaasulla. Täyttä tehoa tarvitaan hetkellisesti vasta moottoritien rampilla.

        Käykää hyvät ihmiset ajamassa hybridi-autolla, ennenkuin kommentoitte. En minäkään uskonut, että hybridin kulutus voisi olla alhainen maantieajossa. Nyt uskon.

        Luulin moottoria myös meluavaksi kierroskoneeksi. Samoin ajo-ominaisuuksia epäilin. Yllätyin positiivisesti niissäkin asioissa.

        Sä kirjoitat nyt ex hybridi kuskille. Hyöty on minimaalinen raskaalla kaasujalalla. Samalla tavalla StartStop- järjestelmä toimii turboissa ja sammuttaa auton tarvittaessa. Ajaudut taas vääntämään asiaa topicin ulkopuolelta.


      • Anonyymi
        Aurinkokuningas kirjoitti:

        Sä kirjoitat nyt ex hybridi kuskille. Hyöty on minimaalinen raskaalla kaasujalalla. Samalla tavalla StartStop- järjestelmä toimii turboissa ja sammuttaa auton tarvittaessa. Ajaudut taas vääntämään asiaa topicin ulkopuolelta.

        Taas? En ole koskaan ennen kirjoittanut tänne. Enkä kirjoita jatkossakaan. Omituista väittelyä mielipiteistä. Jokainen voi olla vapaasti sitä mieltä, mitä on.

        Mutta on fakta, että minulla on raskas kaasujalka. Omalla bensaturbolla pääsen yli 15 l/100km keskikulutukseen helposti, Toyotalla en saa kulumaan yli 5l/100km sadalla. Ajon päätteksi kulutuslukema alkaa aina 3:lla tai 4:lla.

        Jokin vika siinä Toyotan voimanlähteessä on, kun ei kuluta yhtä paljon kun bensaturbo.


      • Anonyymi
        Aurinkokuningas kirjoitti:

        Sä kirjoitat nyt ex hybridi kuskille. Hyöty on minimaalinen raskaalla kaasujalalla. Samalla tavalla StartStop- järjestelmä toimii turboissa ja sammuttaa auton tarvittaessa. Ajaudut taas vääntämään asiaa topicin ulkopuolelta.

        Luepas noista lehtien koeajoista mikä se hyöty on äläkä valehtele. Katso Toytan hinnastosta päästöt ja etsi että löydätkö pienempiä päästöjä. Et löydä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Luepas noista lehtien koeajoista mikä se hyöty on äläkä valehtele. Katso Toytan hinnastosta päästöt ja etsi että löydätkö pienempiä päästöjä. Et löydä.

        Mikäs oli tämän keskustelun aihe? Oliko jotain tekemistä päästöjen kanssa? Tai tehojen ja ajomukavuuden?


    • Anonyymi

      Näinpä se on muuallakin maailmassa. Useimmissa maissa Toyotan hybridit ovat yleisimpiä takseina.

      • Anonyymi

        Juu, Aasiassa.


    • Anonyymi

      Kovanen ja Menevä rahastavat renkejään noilla himmeleillä.

    • Anonyymi

      Miten nuo aloittajan asiat liittyvät toisiinsa?

    • Anonyymi

      Säästöä syntyisi reilummin, jos nuo taksisuharit osaisi liikennesäännöt ja vieläpä noudattaisi niitä.

      • Anonyymi

        Paikallistuntemus puuttuu täysin.


    • Anonyymi

      Kuinkahan moni aikaisemmista kirjoittajista on käynyt yhtäkään tuuria ajamassa?

    • Anonyymi

      Alun sähköautohypetyksen aikoina takseissa oli muutama Teslakin. Taitavat olla kadoksiin kuluneita säästäessään. No yhden olen nähnyt puolen vuoden aikana Espoon suunnalla.
      Luulisi niitä olevan tolpilla jonoksi asti jos niin edullisia käytössä olisivat.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Jos yhdistät nimikirjaimet

      Jos yhdistät sinun ja kaivattusi ensimmäisten nimien alkukirjaimet mitkä nimikirjaimet tulee? Sinun ensin ja sitten häne
      Ikävä
      118
      7498
    2. Mies vinkkinä sulle

      Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista
      Ikävä
      74
      6331
    3. Oletko katkera kun

      Et saanut kaivattuasi
      Ikävä
      95
      5214
    4. Paljon niitä puheita

      susta liikkuu. 🤮
      Tunteet
      52
      4535
    5. Kyllä se taitaa olla nyt näin

      Minusta tuntuu et joku lyö nyt kapuloita rattaisiin että meidän välit menisi lopullisesti. Sinä halusit että tämä menee
      Ikävä
      49
      4236
    6. Mitä haluat sanoa tällä hetkellä

      Hänelle 🫶 ⬇️
      Ikävä
      227
      4111
    7. Haluun sua niin paljon

      ❤️🥰🥹 Miehelle
      Ikävä
      44
      4005
    8. Odotan että sanot

      Sitten siinä että haluaisit vielä jutella kahdestaan kanssani ja sitten kerrot hellästi että sinulla on ollut vaikea san
      Ikävä
      28
      3908
    9. Vietetään yö yhdessä

      Rakastellaan koko yö
      Ikävä
      57
      3045
    10. Mitä palveluita mies..

      Haluaisit tilata minulta? -N
      Ikävä
      48
      2566
    Aihe