Vanhenevan adhd

Anonyymi

Aikuistuvat lapseni pitävät minua surkimuksena vaikka olen tehnyt kaikkeni heidän eteensä ja ennenkaikkea rakastanut heitä juuri sellaisina kuin he ovat.
He onnistuivat syntymään siihen ajanjaksoon jolloin heidän adhd:nsa oli pinnalla ja siihen suhtauduttiin vakavasti. He saivat kaiken avun. Ja täytyy sanoa, että heillä menee nyt hyvin. Siis verrattuna itseeni.
Olen tunnistanut samat ongelmat itselläni kuin lapsillani, mutta yhä edelleen jopa lapseni pitävät minua pelkästään tyhmänä säätäjänä.
Tämän ikäisenä on tosi vaikeaa löytää työtä.
Syyllistän itseäni siitä koko ajan.
Jos olisin saanut edes vähän samantyyppistä apua kuin lapseni, niin tilanteeni olisi luultavasti huomattavasti parempi.
Nyt lähinnä juon kaljaa rauhoittaakseni hermojani.
Eikä minusta ole enää yhtään mihinkään.

3

96

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Olisi mielenkiintoista saada mielipiteitä siitä, että milloin ei enää kannata testailla ihmistä näiden neurologisten poikkeamien kohdilta.
      Onko viisikymppinen jo ihan menetetty tapaus? Miksi niin moni viisikymppinen kokee jäävänsä työelämän ulkopuolelle? Olisiko kyse siitä, että nykyisten viisikymppisten joukossa on niin paljon hoitamattomia add/adhd/asperger-tapauksia.
      On se nyt kumma kun nykynuorilla nämä ongelmat havaitaan, mutta kenelläkään ei tule mieleen kun viisikymppinen ei työllisty.
      Mitä hittoa?

• Anonyymi

Adhd ja monet muut neurologiset häiriöt on todella vahvasti periytyviä. Voi olla että se kaikki liittyy johonkin luonnonvalintaan joka muuttaa koko ihmisyyttä erilaiseen suuntaan. Voi olla että hoidamme näiden ihmisten kohdalla sellaista luonnonvalintaa joka itseasiassa onkin se suunta johon ihmiskunnan tulee kulkea jotta maapallolla elämä säilyisi.
      Tiedetään, että nämä ovat viimeaikoina todella voimakkaasti lisääntyneet. Asian voi toki aina kuitata sillä, että tietoisuus on lisääntynyt.
      Ok. Kuinka se nyt on?

Väittäisin itse, että aika moni adhd/asperger-diagnoosin nyt saavasta olisi aikaisemmin luokiteltu vain hankalasti työllistyväksi.
      Ei sen kummemmaksi.
      Mutta toki pohdittu kaikissa hienoissa palavereissa tuntitolkulla verovaroilla kuinka nämä vaikeat saadaan työllistymään.
      Niin monta turhaa tuntia eikä mitään edistystä.
      Kun ei osata ajatella sen suljetun laatikon ulkopuolelta.

• Anonyymi

Älä anna periksi rakkaudessa. vaikka kansaneläkeliitos muuta väittääkin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      40
      6963
    2. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      32
      3928
    3. Ei tämä etene ikinä

Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      45
      3310
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      40
      2909
    5. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      17
      2696
    6. Toiveikas vai toivoton

torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37
      2228
    7. Mukavaa päivää

Mun rakkauden kohteelle ❤️ toivottavasti olet onnellinen
      Ikävä
      16
      2186
    8. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      41
      2133
    9. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      48
      2067
    10. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      39
      2000
    Aihe