Takapää kolisee, kun ajaa kuoppaan.
Korjaakolla sanottiin, puslat on varmaan vaihtokunnossa.
Minkälaisesta työstä on kysymys.
Mazda 626. Ajettu 300000 km.
Takapää kolisee
2
458
Vastaukset
- Anonyymi
Onko tuo pelkkä arvaus vai kunnollisen diagnoosin tulos?
Aikoinaan itsellä oli Mazda 323, ajettu n. 350 tuhatta ja ikää lähes 18v. Takapää kolisi niin syynä olikin joustintuen ylälautanen joka oli läpiruostunut paskaksi. Kallistuksenvakaajan kiinnitys oli myös ruostunut poikki.
Puslien vaihto periaatteessa ei ole kummoinen homma, mikäli pelkkiä puslia on saatavana. Pultit auki, tukivarsi irti, vanha kumipusla pois tukivarresta vaikka särkemällä ja uuden puslan prässääminen paikalleen mutta jo pelkkä tukivarsien pulttien irrottaminen voi osoittautua yllättävän työlääksi niiden ruostuttua kunnolla jumiin.
Oletan tässä nyt että kumipuslia on saatavana erikseen, edes yleismallisia tarvikeosia eikä tarvitsisi uusia kokonaista tukivartta puslineen, mikä voisi maksaa pyörryttävän paljon. Ainakin ennen vanhaan Mazdaan tällaiset osat olivat käsittämättömän kalliita. - Anonyymi
Hyvä arvaus. Autossani ei ole ruostevauriota, koska olen ruostesuojanut autoni heti uutena, ka usein tarkastuksen, joten ruostevauriosta ei ole kyse.
Menen kohtapuolin katsastukseen. Kirjoitan sitten ensivunna, mikä kolinan aiheuttaa.
Kiitos kommentista.
Ennen 626tosta minulla oli 323 eikä siinäkään ollut ruostevauriota.
Huoltaj´kaa autonne itse, niin lisäätte autonne ikää puolella.
RAUTA RUOSTUU!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa
En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod225004- 234083
- 272371
- 342184
- 371978
- 151878
En ole koskaan kokenut
Ennen mitään tällaista rakastumista. Tiedän että kaipaan sinua varmaan loppu elämän. Toivottavasti ei tarvitsisi vain ka191567- 121481
Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...
Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons201209Kerranki asiat oikein
Ilkka ja muut pienpuolueeet...teitte hyvän työn kun valitsitte pätevän henkilön virkaan eikä kepulle passelia!! Jatkakaa101144