Vaimoke hermostuu kuunneltavasta radio-ohjelmasta

Anonyymi

Hei.

Yle puheen Docventures lähetyksessä oli mielenkiintoista keskustelua miehenä olemisesta, kun ajoin töistä kotiin. Vieraana oli Tuomas Rajala, joka on kirjoittanut ero-oppaan. Minua kiinnosti se keskustelun osa, jossa puhuttiin miesten jäämisestä yksin ja miesten onnettomista sosiaalisista verkostoista. Koska olen itse perheen, työpaikan ja parisuhteen ulkopuolella yksinäinen, vailla hyviä kavereita, aihe kiinnosti.

Halusin vilpittömästi kuunnelluttaa samaisen keskustelun Yle Areenasta puolisolleni hyvän keskustelun vuoksi. Hän kuitenkin hermostui ja suivaantui koska halusin hänen mielestään kuunnella ero-ohjelmaa.

Kysynkin kuka täällä ymmärtää puolisoni reaktiota ja olenko tehnyt jotain väärää? Miksi minun pitäisi tuntea syyllisyyttä, jos radio-ohjelmassa joku keskustelee erosta? Eikä se ero ollut se pointti vaan se, että muillakin miehillä on vaikeuksia saada kavereita. Puolisoni kun on antanut ymmärtää, että minussa on jotain vikaa kun en saa kavereita.

6

96

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi
    • Anonyymi

Luulisi että sulle riittää kun itse sait ko. ohjelmasta vinkkejä siitä miten toimit kaveripiirissä toisin ja saat niitä kavereita itsellesi.
      Vai onko sun vaimokkeesi tehtävä hankkia sulle ystäviä?

Mieheni rassaa autoja ja moottoripyöriä. Ei ole minun juttu, en katso enkä kuuntele, eikä kiinnosta, kyydissä voin istua silloin tällöin, mutta ei muuta. Ei mun mieskään ole kiinnostunut mun kuntosalitreeneistä eikä juoksulenkeistä, eikä mun kavereista ja silti meillä menee paremmin kuin hyvin.

• Anonyymi

Minä pelaan tietokonepelejä, mieheni ei koske tietokoneeseen lainkaan. Tykkään siivoamisesta ja pyykinpesusta, myös ompelemisesta ja sisustustuunausjutuista. Mies ei hetkauta korvaansa mun jutuille.
      Mieheni eräjormailee, liikkuu luonnossa ja tekee ruokaa joka päivä. Minua ei voisi vähempää kiinnostaa yllämainitut, paitsi syön kyllä mielelläni valmista ja hyvää ruokaa.
      Mieheni on aina nenä tai korva kirjassa kiinni kaikki yllämainituista ja työstä muun liikenevän ajan. Ei ole minun juttu.
      Minulla on paljon kavereita, kyläilevät meillä ja minä heillä, miehelläni on kaksi -kolme kaveria joita tapaa autotallissamme. Kahvitkin vievät sinne mennessään.

Parisuhteemme kukoistaa. Kumpikin tekee omia juttujaan arkisin, kohdataan joka ilta sängyssä klo 21.00, siellä harmonia kukki ja hommat hoituu puolin ja toisin.
      Ai niin, tavataan myös ruokapöydässä, ja joka toinen ilta saunassa :). Saunominen on meidän juttu, siellä saatetaan istua vaikka kaksi tuntia putkeen. Ei kylläkään jutella paljonkaan kun tiedetään toistemme ajatukset jo selkäytimellä.
      Näin on hyvä, ei ole eikä tule turhia kiukutteluita eikä väärinymmärryksiä mistään asiasta.

• Anonyymi

Löytyyhän noit naisiin, oma muijani voi kanssa sulkee radion kun haluun kuunella tiettyä kanavaa, ei kuulemma jaksa joten vaihtaa taajuutta tai sammuttaa. Mitäs tapahtuis jos sanoisin et panin toista naista kun en jaksaa omaa muijaa panna, vaihtelu virkistää.

• Minkä takia sun puolison olisi pitänyt se ohjelma kuunnella?

• Anonyymi

Kerroitko hänelle pointtisi? - Nm. Taisi jäädä epäselviksi

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      45
      7382
    2. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      32
      4078
    3. Ei tämä etene ikinä

Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      57
      3615
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      50
      3130
    5. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      17
      2806
    6. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      51
      2324
    7. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      53
      2307
    8. Toiveikas vai toivoton

torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37