Oon 14vn tyttö. Mulla on asenne ongelma. Tai niin kaikki opettajat ja vanhemmat sanoon. Mulla menee moti kouluun parin viikon sisällä, en tee tehäviä tunnilla , kokeet 4, en puhu opettajille, vittuilen, lintsaan jne. Koska ei minua vaa kiinosta. Ja jos yritän niin en vaan pysty koska se ois liikaa mulle. Mulle on sanottu jo 5lk asti että mulla On asenne ongelma. En ota tukiopetusa vastaan, en osaa oikee mitään koulussa, en tykkää kenestäkään opettajasta. Oon tosi negatiivinen aina ja mikään ei kiinosta. Vittuilen vaan aina kaikille. Mitä vois tehä.. Oon saanu jo kolme kertaa 4 varotuksen ja 13 luvatonta ja 28 sairauspoissaoloa koulussa. Kaikki kokeet alle 6.. Merkintöjä lappaa kokoajan... En haluais mennö puhun kellekköö kuraattorille jne
Asenne ongelma??
2
1996
Vastaukset
Hei,
Hyvä, että kirjoitit tänne ja pohdit mitä tilanteessasi voisi tehdä. Sanoit, että et halua mennä puhumaan kuraattorille tai vastaavalle. Kannustan sinua kuitenkin kertomaan tilanteesasti jollekulle turvalliselle aikauiselle koulussa tai perhepiirissä.
Tässä tiedoksesi myös pari paikkaa, jos haluat jutella tilanteestasi ulkopuolisen tahon kanssa. Näihin voit olla yhtyedessä matalalla kynnyksellä ja anonyymisti:
- Sekasin-chat nuorille, https://sekasin247.fi/
Sekasin-chat on auki vuoden jokaisena päivänä, maanantaista perjantaihin klo 9-24 sekä lauantaisin ja sunnuntaisin 15-24. Chatissa päivystävät mielenterveyden ammattilaiset sekä koulutetut vapaaehtoiset.
- Tukinet -tukipisteesi netissä, https://tukinet.net/
Tukinetistä saa itselleen tukihenkilön, jonka kanssa voi keskustella kahden kesken mistä tahansa hankalasta elämäntilanteesta tai mielessä olevasta huolesta. Tukihenkilön löydät kohdasta Mieli Tukisuhde. Tukinetissä on myös monenlaisia keskusteluryhmiä ja chattejä, joista voi saada vertaistukea sekä ammattilaisten neuvoja. Tukinet on avoinna kellon ympäri vuoden jokaisena päivänä.
Lämpimin terveisin
SOS-kriisikeskus/KataHanki apua
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jos yhdistät nimikirjaimet
Jos yhdistät sinun ja kaivattusi ensimmäisten nimien alkukirjaimet mitkä nimikirjaimet tulee? Sinun ensin ja sitten häne1117265Mies vinkkinä sulle
Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista625229- 954884
- 524035
Kyllä se taitaa olla nyt näin
Minusta tuntuu et joku lyö nyt kapuloita rattaisiin että meidän välit menisi lopullisesti. Sinä halusit että tämä menee493986- 2223873
Odotan että sanot
Sitten siinä että haluaisit vielä jutella kahdestaan kanssani ja sitten kerrot hellästi että sinulla on ollut vaikea san283588- 413203
- 522809
- 412377