Moi! Oon siis 14 - vuotias poika ja oon käyny salilla ny t muutaman kuukauden. Oon luonnollisesti lueskellut aika paljon mun ikäsen saliharjoittelusta ja aina mainitaan se, että "pitäisi pysyä pienemmissä painoissa". Mitä tää käytännön tasolla tarkottaa? Mitkä sit olis ne hyvät painot eri liikkeisiin? Tietysti riippuu aina ihmisestä, mutta kuitenkin.
14 - vuotiaan saliharjoittelusta
2
112
Vastaukset
- Anonyymi
Vapaan normitangon perusharjoitteiden tekniikkojen perusteellinen opettelu ja treenit omalla painolla.
Kun tekniikat ja motoriikka on kunnossa niin luuston kasvupäätteiden kuvaus ja sen perusteella lausunto ortopediltä.
Jatko sen mukaan.eidän äijän kasvupäätteet olivat sulkeutuneet 15v iässä joten tekniikoiden opettelun jälkeen panostimme olympianostoihin. Kavereiden vuoksi oli ensin trenattava penkkiä. 6:n viikon treenin jälkeen pienellä pompulla 120kg ja sen jälkeen järkevät treenit. Yhden talven treenin jälkeen syväkyykystä 150kg ja vuoden kuluttua poikien painonnoston SM kisoihin. Olematon kisakokemus kostautui tuloksissa. Junnu jäi aloitusrautoihin. Esimerkiksi tempauksessa veti "ylikierroksilla" raakana yli 80kg jonka sitten kolannella pysäytti. Työntöä en muista.
Ps. Sitä lihastakin alkoi kertymään sen verran, että sarjan nousu oli väistämätön.
Paljon riippuu aikaisemmasta liikuntaharrastuksesta.- Anonyymi
Niivarmaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa
En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod225324- 254508
- 282631
- 342294
- 372038
- 151968
En ole koskaan kokenut
Ennen mitään tällaista rakastumista. Tiedän että kaipaan sinua varmaan loppu elämän. Toivottavasti ei tarvitsisi vain ka191627- 121561
Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...
Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons211307Kerranki asiat oikein
Ilkka ja muut pienpuolueeet...teitte hyvän työn kun valitsitte pätevän henkilön virkaan eikä kepulle passelia!! Jatkakaa101224