VW sähköautoilu

Anonyymi

Teslabjörn on ajanut e-Golfilla 1000 km testinsä. Tuloksena kaikista huonoin aika koskaan. Aikaa tuhannen kilometrin ajamiseen meni 15 tuntia 50 minuuttia. Tesla Model 3 Performancella aikaa meni 10 tuntia tasan ja Konalla 11,5 tuntia. Taulukko videossa kohdassa 42:10. Golfiakin vaivasi "rapidgate", latausteho tippui 26 kw tasolle matkan loppua kohti.

https://youtu.be/G_B1Z9lrBwU

Sillä lailla

35

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Tonnin ajo putkeenhan onkin se ajotilanne joka meillä kaikilla tulee useimmiten eteen. Ei kai juuri kukaan sähköautoa osta (edes Teslaa) jos tärkein kriteeri on pitkä toimintasäde ilman taukoja.

      • Anonyymi

        Suurin osa on pätkä ajua enämpi, kuitenkii alle 💯 Ööbaut?


      • Anonyymi

        Ei sen tärkein kriteeri tarvi olla, mutta voi se silti olla vaikuttavana tekijänä. Jos parikin kertaa vuodessa ajaa maan toiseen päähän, niin tuollainen viiden tunnin ylimääräinen latailu voi alkaa kyrpimään.


      • Anonyymi

        Terveiset Espanjasta. Ajoin muutama viikko sitten tänne melkein 4000km. Olisi ollut paha paikka yrittää sitä jollain Volkswagenin sähköautolla. Golfilla pääsee hyvissä olosuhteissa parisataa kilometriä yhdellä latauksella joten pari viikkoa se olisi kestänyt. Nyt ensimmäisenä päivänä hyvin laivassa nukutun yön jälkeen Ruotsin läpi Malmöön. Sieltä yön yli laivalla Traveen, seuraavana päivänä Saksan läpi Luxemburgin kautta Ranskan kaakkoiskulmaan jossa yöpyminen. Kolmantena päivänä oltiinkin jo Espanjassa mutta ei edes vielä perillä. Auto oli tavallinen hyvä bensa-auto mutta kun ajattelen samaa matkaa sähköautolla niin olisi ollut paha jollei suorastaan tekemätön paikka. Ainakin hermojen päälle olisi käynyt. Ensi talveksi tänne kannattaa tulla ehkä lentämällä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Terveiset Espanjasta. Ajoin muutama viikko sitten tänne melkein 4000km. Olisi ollut paha paikka yrittää sitä jollain Volkswagenin sähköautolla. Golfilla pääsee hyvissä olosuhteissa parisataa kilometriä yhdellä latauksella joten pari viikkoa se olisi kestänyt. Nyt ensimmäisenä päivänä hyvin laivassa nukutun yön jälkeen Ruotsin läpi Malmöön. Sieltä yön yli laivalla Traveen, seuraavana päivänä Saksan läpi Luxemburgin kautta Ranskan kaakkoiskulmaan jossa yöpyminen. Kolmantena päivänä oltiinkin jo Espanjassa mutta ei edes vielä perillä. Auto oli tavallinen hyvä bensa-auto mutta kun ajattelen samaa matkaa sähköautolla niin olisi ollut paha jollei suorastaan tekemätön paikka. Ainakin hermojen päälle olisi käynyt. Ensi talveksi tänne kannattaa tulla ehkä lentämällä.

        Tommosen 4000 kilometrin ajaminen on aivan tervanjuontia ja jopa suurta tyhmyyttä ihan millä tahansa autolla. Lentokoneet on tosiaan keksitty ettei tarvitse istua päiväkausia autossa.

        Meidän taloudessa tulee autoilua n. 30 km päivässä, joskus kohtuu harvoin tarvitsee ajaa joku 200-300 km pätkä. Sähköauto tai hybridi olisi ideaali vehje näihin tarpeisiin, tankilla ei paljon tarttis hybridilläkään käydä.


      • Anonyymi

    • Anonyymi

      Tai sitten voi ostaa sen isommilla akuilla varustetun VW:n kun se tulee markkinoille. Taitaa tuo isoimmilla oleva Tesla olla aika paljon kalliimpi kuin VW?
      Voihan pyhä yksinkertaisuus taas kerran, mikä aloitus.
      Autot kait kuitenkin ostetaan oman tarpeen ja budjetin mukaan?

      • Anonyymi

        hähähää volkkari ei pärjää kuin testeissä jotka se maksaa lainarahalla. Häviää selvästi kaikki puolueettomat testit.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        hähähää volkkari ei pärjää kuin testeissä jotka se maksaa lainarahalla. Häviää selvästi kaikki puolueettomat testit.

        Kesko satsaa pikalatureihin, pikalaturit tuhoaa akut ennätysvauhtia, korjaamo kiittää


      • Anonyymi

        Alunperin Golfin hinta oli reilusti päälle 40te, kun taas halvin Tesla 50te eli eipä noissa niin valtavaa hintaeroa, mutta Tesla paljon nopeampi ja kaikinpuolin parempi. Toki toi 50te Tesla ei ole niin isolla akulla kuin Performance-malli.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Alunperin Golfin hinta oli reilusti päälle 40te, kun taas halvin Tesla 50te eli eipä noissa niin valtavaa hintaeroa, mutta Tesla paljon nopeampi ja kaikinpuolin parempi. Toki toi 50te Tesla ei ole niin isolla akulla kuin Performance-malli.

        Mitäpä hyötyä Teslan nopeudesta on. Suomalainen autoilija liikkuu keskimäärin 33,30 kmh ja ajaa alle 50 km päivässä. Juuri siksi monet autojen valmistajat eivät tee enää nopeita autoja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitäpä hyötyä Teslan nopeudesta on. Suomalainen autoilija liikkuu keskimäärin 33,30 kmh ja ajaa alle 50 km päivässä. Juuri siksi monet autojen valmistajat eivät tee enää nopeita autoja.

        Noilla Tesloilla ajetaan pirusti kolareita juuri tuon kiihtyvyyden vuoksi kun kuski ei sitä hallitse. Tuosta oli juuri juttua ja vakuutusyhtiöt nostavat nide maksuja reilusti koska niiden korjaus on myös kalliimpaa kuin muiden autojen.


    • Anonyymi

      Pahaa oloaan voi purkaa vaikka ulkoilulla, eikä kaatamalla sontaa keskustelupalstoille

      • Meikäläinen ei uskalla ulos lähteä kun niin moni on uhannut mukiloida. Saattaa siihen olla aihettakin.


    • Anonyymi

      eGolf on lopetettu malli ja siitä myydään tuotannon häntiä isolla alennuksella. ID.3 on se malli jota kannattaa pitää mittatikkuna VW:n sähköautoista.

      • Anonyymi

        Hahaha eihän sellasta ID.3 autoa ole edes olemassa, esittelivät faceliftatun Golfin ja myivät ennakkoon vaikka ei ole teknologiat hallussa, ei ole edes valmista protoa!


      • Anonyymi

        Hyvä mittatikku, kun sitä ei ole olemassakaan


      • Anonyymi

        Ja kalliilla hinnalla aiemmin ostaneiden autoissa jälleenmyyntiarvo romahti väh. 14 tonnia, reilun kaupan K-kauppa. Ei yllätä.


    • Anonyymi
      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niihän sä luulet vaan ei ala tänä vuonna, ei ole autoja, on vain kuoret ulkovarastossa

        https://electrek.co/2019/12/19/volkswagen-id3-has-massive-software-problems-as-company-begins-year-of-ev-introductions/

        ID.3 tuotanto pahoissa vaikeuksissa, autoista on löydetty massiivinen softaongelma jota Volkswagen insinöörit eivät osaa korjata.

        Selvä kusetus, myyty jotain sellasta mitä ei osattu valmistaa.

        Volkkari=ongelma toisensa perään.


    • Anonyymi

      Tässä volkkarille tavoitetta, Taksari ajanu Teslalla jo 744 000 km, ensimmäisillä akuilla peräti 600 000 km. Miten kävi DSG vaihteistojen ruotsissa taksikäytössä?

      https://www.helsinginuutiset.fi/artikkeli/820606-kl-tesla-taksin-mittarissa-jo-744-000-kilometria-jos-saisin-talla-sen-miljoonan

      DSG vaihtoehto
      Ruotsin Volkkari-maahantuoja on lähestynyt taksiautoilijoita kirjeellä, jossa kerrotaan DSG-vaihteiston poistuvan Passat Ecofuelin tarjonnasta. Syynä on DSG:n ruokottoman huono laatu, kun normaaliin taksiin on saanut takuuaikana vaihtaa 2-3 vaihteistoa.

      Ja näin.

    • Anonyymi

      "Selvä kusetus, myyty jotain sellasta mitä ei osattu valmistaa."

      Ammattivalehtelija jatkaa omalla linjallaan. Edelleenkään VW ei ole myynyt ensimmäistäkään ID.3sta. Niitä voi vain varata, ei ostaa.
      Myynti alkaa maaliskuussa ja toimitukset kesäkuussa.
      Olen tämän korjannut jo monta kertaa mutta sinä jatkat valehtelemista päivästä toiseen.

      Tässä linkki VW:n sivuille josta voi lukea mikä tilanne oikeasti on.
      https://www.volkswagen.fi/fi/tarjoukset-ja-tuotteet/auton-valinta/id3-ennakkovaraus.html

      Mikä ajaa sinut valehtelemaan jatkuvasti ja vielä asioista joista tiedät jääväsi kiinni?

      • Anonyymi

        Ihan samaa muuten sanoit vuosi sitten. Että ”tänä vuonna alkaa”.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihan samaa muuten sanoit vuosi sitten. Että ”tänä vuonna alkaa”.

        https://youtu.be/VmVjRd4Va08

        ID.3n valmistus on alkanut jo syksyllä. Tuosta voi katsella miltä autoilun vallankumous näyttää.
        Näin tehdään autoja Saksassa. Turkin ihmeet on erikseen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        https://youtu.be/VmVjRd4Va08

        ID.3n valmistus on alkanut jo syksyllä. Tuosta voi katsella miltä autoilun vallankumous näyttää.
        Näin tehdään autoja Saksassa. Turkin ihmeet on erikseen.

        Että vuotta ennen ekoja toimituksia valmistavat niitä? Aika hauskaa


    • Anonyymi

      "Niihän sä luulet vaan ei ala tänä vuonna, ei ole autoja, on vain kuoret ulkovarastossa"

      Eikö kestä kasetti sitä että VW ottaa haltuun myös sähköauto-scenen? Nythän se hallitsee markkinoita maailman suurimpana autonvalmistajana. ID.3 on is harppaus hallitsemaan myös sähköautomarkkinoita.

      • Anonyymi

        Ei näytä valmista tulevan, ulkokentällä ruostuu 45 tonnin autonkuoret, pilaantuvat ennen toimituksia, sitten on tass uusi tekosyy miksi ei valmistu.

        surkee tuo VW, yrittää Teslan reviirille, ei onnistu koska nerot on Teslan palveluksessa, volkkarilla on töissä vain amis jonnet 😀


      • Anonyymi

        Kuka teitä aivopesee, saksa vai suomen maahantuoja, te VW uskovaiset olette kuin lestadiolaisia, saarnaatte jostain sellasesta mitä kukaan ei oo nähny ja uskotte että on olemassa? Huuhaata.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei näytä valmista tulevan, ulkokentällä ruostuu 45 tonnin autonkuoret, pilaantuvat ennen toimituksia, sitten on tass uusi tekosyy miksi ei valmistu.

        surkee tuo VW, yrittää Teslan reviirille, ei onnistu koska nerot on Teslan palveluksessa, volkkarilla on töissä vain amis jonnet 😀

        "yrittää Teslan reviirille,"

        Väärin. Teslat ovat rikkaiden leluja. VW tuo sähköautot aivan tavallisille janttereille.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "yrittää Teslan reviirille,"

        Väärin. Teslat ovat rikkaiden leluja. VW tuo sähköautot aivan tavallisille janttereille.

        höpö höpö, noi makso 45 tuhatta sillä rahalla saa uuden Tesla model 3:n


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        höpö höpö, noi makso 45 tuhatta sillä rahalla saa uuden Tesla model 3:n

        Hintaa ei ole julkistettu vielä joten 45.000 on täysin hihasta vetäisty arvaus. Ei mene läpi kenellekään joka tietää edes vähän asioista. Nolo yritys.

        1st Edition ei ole hinnat alkaen versio ID.3sta vaan sieltä kalliimmasta päästä. Perusversion odotetaan olevan hinnaltaan lähellä 30.000 euroa. Se ei ole Teslan aluetta vaan suunnattu aivan tavantallaajille.


    • Anonyymi

      K-Auto pamiikkiaamu huomenna, korkein johto informoitu., taas on palaverin paikka

      • Anonyymi

        Paniikkiin on jo totuttu. Kerran kuussa pitää ottaa jotain rauhoittavaa kun Toyota näyttää kaapin paikan ja huijaamossa joutuu laskemaan kaikki sinttimerkit yhteen jotta ei tuntuisi niin
        pahalta pettymykseltä.


    • Anonyymi

      rovaniemen pakkasissa e golffilla 30 km pääsee

      kylillä kuultua.pitääkö paikkansa?

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen

      Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.
      Maailman menoa
      656
      5640
    2. Harmi että

      Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o
      Ikävä
      22
      2477
    3. Trump näytti slipoveri-ukolle kaapin paikan!

      Slipoveri-ukko Ukrainan presidentti Volodimir Selenskyi meni tapaamaan valkoiseen taloon Trumppia ilman kunnon tuliaisia
      Kajaani
      269
      1812
    4. Ajattele miten

      Paljon ottajia sinulla olisi
      Ikävä
      114
      1707
    5. Tekisitkö jotain toisin

      Kaivattusi kanssa alusta alkaen? 😍
      Ikävä
      94
      1546
    6. En rehellisesti usko et oisit

      Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos
      Ikävä
      24
      1464
    7. Näin sinusta taas unta!

      Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly
      Ikävä
      12
      1291
    8. Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa

      Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin
      NATO
      334
      1260
    9. Kun Zele jenkeissä kävi

      Enää ei Zele saanutkaan miljardeja ilmaista rahaa niin helposti. Läksyttivät oikein kunnolla pientä miestä ja joutui poi
      Maailman menoa
      343
      1242
    10. Nainen, olet jotenkin lumoava

      Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel
      Ikävä
      68
      1235
    Aihe