Alapäässä jotain outoa

Anonyymi

Juu elikkäs huomasin toissa päivänä, että alapää tuntui jotenkin oudolle istuessa. Suihkussa tarkastelin asiaa huomasin, että vaginan etuseinämän ja virtsa aukon väli oli turvonneen tuntoinen ja turvotus tuntui melkein patilta. Patti osa on noin pikkurillin pään kokoinen. Se on myös hieman kosketus arka ja se punoittaa. Kun netistä katsoin oireisiin liittyviä vastauksia tuli ensin esille laskeuma. Olen kuitenkin alle 20 ja en ole lasta synnyttänyt, niin hieman epäilen sen todennäköisyyttä. Peilillä tarkastella näytti virtsarakon ala osa jotenkin valkoiselta. Mikähän mahtaisi tämä yht äkkinen turvotus ja epämukavuus olla?

5

245

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Jokin tulehdus? Alapäässä on erilaisia talia ja muitakin eritteitä tuottavia rauhasia. Voi olla hiivaa ja bakteeritulehduksia. Tosin kipua, kutinaa tai kirvelyä niistä yleensä seuraa. Itselläni oli herneen kokoinen talipatti pienessä häpyhuulessa, ja se oli tosi kipeä. En tosin viitsinyt mennä lääkäriin, vaan puhkaisin itse. En suosittele samaa muille.

Käy näyttämässä lääkärille, jos vaiva jatkuu ja häiritsee. Välttämättä ei ole mitään vaarallista, ja voi parantua itsestään (kuten vaikka kireiden housujen aiheuttama hankauma).

• Anonyymi

Mikähän aloittajalla mahdollisesti olisi laskeutunut? Voi hyvää päivää, kaikkea sitä täältä saa lukea.

• Anonyymi

Varmasti tätä:
        Laskeumia on useaa eri tyyppiä: kohdunlaskeuma, virtsarakon laskeuma (cystocele) ja peräsuolen laskeuma (rectocele).

Tosin en usko että kyseessä on mikään noista, mutta asia selviää kun käy lääkärille näyttämässä ja samalla saa sitten hoidon jos se on tarpeen.

• Anonyymi

Menen näyttämään sitä pattia lääkärille. Jos se on kosketusarka ja punainen
      se voi olla joku infektio, joka vaatii antibioottikuurin.

• Anonyymi

Voi olla myös Bartholin rauhasen tulehdus.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      40
      6973
    2. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      32
      3938
    3. Ei tämä etene ikinä

Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      45
      3320
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      40
      2929
    5. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      17
      2706
    6. Toiveikas vai toivoton

torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37
      2238
    7. Mukavaa päivää

Mun rakkauden kohteelle ❤️ toivottavasti olet onnellinen
      Ikävä
      16
      2186
    8. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      41
      2133
    9. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      48
      2067
    10. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      39
      2010
    Aihe