Kun kiusaaja on luottamusmies

Anonyymi

En oikein tiedä mitä tehdä, pitääkö vaihtaa työpaikkaa. Kaikki meni hyvin 3 vuotta, mutta viimeinen vuosi on ollut yhtä kidutusta. Syynä ei ole esimies, hän on herttainen rouva, jolla ei ole auktoriteettia oikeastaan mihinkään. Todellinen paikan pomo on luottamusmies.

Luottamusmies kuormittaa minua omilla töillään, hänelle pitää hakea munkkipossu iltapäiväkahville, pitää viedä paperi sinne ja tänne. Minua ei ole palkattu hänen juoksupojakseen vaan myyntityöhön. Provikkaa ei tule kun ei ehdi myymään. Tilipussi keveni kolmanneksen, kun hän alkoi juoksuttamaan minua asioillaan.

Valitin asiasta esimiehelle, mutta hän ei ole uskaltanut edes ottaa asiaa puheeksi luottamusmiehen kanssa. Ilmeisesti tässä on vaihdettava työpaikkaa, luottamusmiestä tuskin saa pois tästä työpaikasta.

6

305

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

"...Syynä ei ole esimies, hän on herttainen rouva, jolla ei ole auktoriteettia oikeastaan mihinkään. Todellinen paikan pomo on luottamusmies."

Kun asetelma on tuo, suuri vastuu on esimiehellä, joka jostain syytä on hakeutunut tai suostunut tehtävään, mutta ei kanna siihen kuuluvaa vastuuta. Hän siis laiminlyö tehtäviään. Herttaisuus ei aina auta tosipaikan tullen, kuten olet huomannut.

Onko luottamusmiehellä oikeasti työntekijöiden tuki? Milloin luottamusmiehestä on viimeksi äänestetty? Luottiksen asema ei ole eläkevirka, vaikka moni heistä niin kuvitteleekin.

• Anonyymi

Jos luottamusmies ei ole esimiesasemassa sinuun nähden, niin miksi hyppäät?

Sano luottamusmiehelle kun pyytää tekemään jotain, että sori, en ehdi, mun pitää soittaa nyt muutama myyntipuhelu, istut perseellesi, otat luurin käteen ja alat tekemään töitäsi. Siihenhän sinut on palkattu.
      Etkä hötkyile työpisteeltäsi kahvikämppään muiden luo juttusille.

Mitä noihin papereiden kuljetteluun tulee, niin käske seuraavan kerran laittaa ne paprut asianosaiselle pdf liitetiedostona sähköpostilla. Niin sitä nykyaikana papereita siirretään suitsait sukkelaan sekunneissa isojenkin matkojen päähän.

• Anonyymi

Aika erikoista toimintaa aloittajan työpaikalla. Tuollainenhan nyt pitää heti alkuunsa viheltää poikki koska ei mitenkään liity työtehtäviin. Meilläkin oli joskus pomo, joka pesetti autonsa työpäivän aikana alaisillaan. Se homma loppui kun kaveri heitettiin niska-perseotteella laiturilta syyskylmään järveen. Minäkin olen luottamusmies ja annan ihmisille tehtäviä, mutta en luottamusmiehen vaan projektipäällikön ominaisuudessa.

• Anonyymi

Jos kuulut liitttoon niin sinne yhteys, työterveyshuoltoon sekä työsuojeluun. Itselläni kokemusta asiasta. Mahdollisten potkuja laillinen syy ei ole se, että olet ottanut heihin yhteyttä.

• Anonyymi

Eräskin työsuojelupäällikkö pesi kätensä häiriköinnistä sanomalla, että on vain sana sanaa vastaan. Ei ilmeisesti ollut edes kysynyt häiriköltä, ei myöskään muilta kärsineiltä. Näitä oli runsaasti.
      Ei näköjään ulkoministeriössä ole vieläkään saatu, haluttu laittaa, häiriköintiä ja kiusaamista kuriin.

• Anonyymi

Taitaa olla yllättävän yleistä tämä luottamustoimen väärinkäyttö

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      45
      7342
    2. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      32
      4068
    3. Ei tämä etene ikinä

Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      57
      3585
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      50
      3120
    5. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      17
      2796
    6. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      49
      2289
    7. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      51
      2275
    8. Toiveikas vai toivoton

torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37