xmessage komento ei toimi

Anonyymi

Lisää näitä Linux mailman ihmeellisyyksiä. Alla oleva kuva esittää näiden kahden rivin aikaan saannosta:

echo "Tervehdys toverit!\n\nKuinka teillä menee?\n" > msg; cat msg
xmessage -buttons " Ok "," Ä "," ö "," å " -default " Ok " -center -file msg; echo $?

Ja tulos näkyy tässä:
https://s5.gifyu.com/images/xmessage_298.png

9

130

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Eikä asia muutu yhtään paremmaksi gxmessage komennon kanssa, tätä ei kuitenkaan oletuksena ole Linux Mintissä, mutta voidaan asentaa:

sudo apt install gxmessage

• Anonyymi

Muuten pistäkää echo komentoon -e optio mukaan. Kopioin ympäristöstä jossa se tulee mukaan automaattisesti, ja siksi jäi tuosta pois.

• Anonyymi

Meillä on seinät , katto ja lattia sopivasti päällystetty joten echoa ei ole liikaa eikä liian vähän.

• Anonyymi

Siinä tapauksessa ensimmäisen rivin lopusta (; cat msg) joutaa pois, se vain kaiuttaa tiedoston sisällän, eikä se ole välttämätöntä, silloin kun katto ja lattia sopivasti päällystetty.

Samoin kaikua vähentävä vaikutus on sillä kun toisen rivin lopusta poistaa (; echo $?), tämähän vain kaiuttaa painetun näppäimen järjestysnumeron 100, eli jos kaikuna tuli 101 poistuit dialogista ensimmäistä näppäintä painaen.

T. avauksen tehnyt

• Anonyymi

xmessagessa on ollut tuo ongelma iät ja ajat. kannattaa sen sijaan käyttää zenityä. joka nyt muutenkin on monipuolisemi ja sillä saa jopa yksinkertaisia käyttöliittymiä väsättyä.

eli ensin kirjoitetaan tiedostoon:
      echo "tervehdys toverit\n miten menee?">viesti

sitten tuo näytetään zenityllä:
      zenity --width=200 --height=200 --info --text "$(cat viesti)"

mulla meni tosin vähän ohi, miksi se pitää välillä tiedostoon kirjoittaa..

• Anonyymi

sori sama ongelmahan siinä on!
        mutta sen voi kiertää!
        echo "Minä olen\nviesti, jossa\non skandeja\nöäåÖÄÅ">viesti

export LC_ALL=fi_FI.UTF-8;zenity --width=200 --height=200 --info --text "$(cat viesti)"

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

sori sama ongelmahan siinä on!
        mutta sen voi kiertää!
        echo "Minä olen\nviesti, jossa\non skandeja\nöäåÖÄÅ">viesti

export LC_ALL=fi_FI.UTF-8;zenity --width=200 --height=200 --info --text "$(cat viesti)"

jahas, ei se näemmä tota LC_ALL:ia tartte jos on suomen- tai ruotsinkielinen asennus kun virtuaalikoneella kokeilin. itsellä pääkäyttiksessä norja ja se ei ilman tota kielen exporttausta toiminut zenitylläkään..

• Anonyymi

Normaalit ihmiset lukee sähköpostia ja saamiaan kännykän tekstiviestejä, eikä väsää joutavanpäiväisiä komentorivikaiutuksia itselleen.

• Anonyymi

kiitos tiedosta!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa

En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod
      Ikävä
      22
      5234
    2. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      25
      4398
    3. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      28
      2541
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      34
      2264
    5. Toiveikas vai toivoton

torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37
      2008
    6. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      15
      1928
    7. En ole koskaan kokenut

Ennen mitään tällaista rakastumista. Tiedän että kaipaan sinua varmaan loppu elämän. Toivottavasti ei tarvitsisi vain ka
      Ikävä
      19
      1617
    8. Mukavaa päivää

Mun rakkauden kohteelle ❤️ toivottavasti olet onnellinen
      Ikävä
      12
      1541
    9. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      21
      1277
    10. Kerranki asiat oikein

Ilkka ja muut pienpuolueeet...teitte hyvän työn kun valitsitte pätevän henkilön virkaan eikä kepulle passelia!! Jatkakaa
      Haapavesi
      10
      1194
    Aihe