Mikä eläin pihassa, valkoinen oravan kokoinen?

Anonyymi

Olen muuttanut uuteen kotiini pari kuukautta sitten, etelä-suomessa rauhallisella kadunpätkällä, n. 150 metriä järven rantaan ja hieman metsää välissä.

Kissoja ja oravia pyörii satunnaisesti pihassa, mutta tänään töihin lähtiessä aidan välistä vilahti aivan valkoinen oravan kokoinen eläin. Kauaa ei ollut tarkkailtavana mutta sen verran, että kokoluokka oli tuo, täysin valkoinen, häntä ei mielestäni mainittavan kokoinen. Keskivartalo pitkähkö ja pää pieni.

Mikä ihmeen eläin kyseessä, tiedustelee uusavuton. Hiiren ja rotan ja tietenkin oravan tunnistan ja yksikään noista se ei ollut. Kärppä tuli lähinnä mieleen mutta ei kai niitä etelässä pyöri ja varsinkaan asuinalueilla?

3

569

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

On näkynyt vastaava ilmiö lumikko taitaa olla harvemmin niitä näkyy.

• Anonyymi

Kuvauksestasi päätellen lumikko. (taida, van on.) Lumikko viihtyy lumitalvina, myyrien käytävistöissä mellastamassa, ettei sitä juurikaan näe. Ja lumisesta maisemasta vaikea erottaa. Viihtyy erityisesti alueilla, missä on paljon vesimyyriä. Peltoja, pajukoita, rehevää maastoa. Kärppä taas on peruselintavoilleen mäntymetsien asukki, mitä karumpaa/kallioisempaa, tai harjuisempaa, sitä varmemmin yhytät männiköstä kärpän jäljet. Lumikon ja kärpän jäljet muistuttavat toisiaan. Kärpän yleensä isommat kuin lumikon.
      Selvittikö tämä yhtään asiaa, ja eroja eri lajien välillä? Kärpällä on talvellakin musta parin-3,5 sentin hännänpää.

• Anonyymi

Talvipukuinen kärppä. Lumikko on paljon pienempi, joten ei ole kuvailemasi eläin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      39
      6915
    2. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      32
      3898
    3. Ei tämä etene ikinä

Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      45
      3280
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      34
      2844
    5. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      16
      2662
    6. Toiveikas vai toivoton

torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37
      2228
    7. Mukavaa päivää

Mun rakkauden kohteelle ❤️ toivottavasti olet onnellinen
      Ikävä
      16
      2176
    8. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      37
      2092
    9. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      48
      2047
    10. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      38
      1963
    Aihe