Millainen suhde Mussolinin ja Katolisen kirkon

Anonyymi

välillä oli.Mussolini oli väkivaltainen diktaattori ja hänen alaiset fasistiset joukot olivat Italiassa pitkään vallassa kunnes liittoutuneet vapauttivat Italian pimeästä ajanjaksosta.Miten katolinen kirkko toimi ja käyttäytyi kun Mussolini piti Italiaa rautaisessa otteessa ja kansa seurasi perässä.Ei kai katolinen kirkko ollut hiljaa ja hyväksyi kaiken väkivallan Italiassa?!

5

240

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

On vaikeaa hyväksyä että vihapuheita ja vihatekoja tekevät populistit tänään Euroopassa kuten Italiassa,Puolassa ja Unkarissa jne saisivat ymmärrystä Katoliselta kirkoilta ja sen jäseniltä.
      Mussolinilla oli tukijoita Katolisilta piireistä koska selitettiin että se oli hyvä asia koska se oli kuulema vastavoima sosialismin vaaroja kohtaan.
      Itse olen vahvasti sitä mieltä että kirkon ei saisi sotkeutua likaiseen politiikkaan ikinä koska se päättyy aina häviöön.

• Anonyymi

Mistä vitun 'pimeästä ajasta'? Fasismin aika oli parasta mitä Italiassa on ollut. Mussolinin ei olisi pitänyt lähteä mukaan sotaan, vaan pysyä sivussa kuten Franco teki.

• Anonyymi

The Pope and Mussolini: The Secret History of Pius XI and the Rise of Fascism in Europe

Tässä kirja joka paljastaa Katolisen kirkon ja Mussolinin fasististen ryhmien yhteistyön kehityksen Italiassa aikana jolloin Euroopassa elettiin mullistusten ja väkivallan pimeää aikakautta jota kukaan ei halua enään koskaan takaisin.

• Anonyymi kirjoitti:

Mistä vitun 'pimeästä ajasta'? Fasismin aika oli parasta mitä Italiassa on ollut. Mussolinin ei olisi pitänyt lähteä mukaan sotaan, vaan pysyä sivussa kuten Franco teki.

Hassua sinänsä, näin pitkälti oli kunnes Mussu lähti Hitlerin kelkkaan. Mussu ei edes teloituttanut vastustajiaan ennen kuin hänen halveksimansa oppipoika muuttui oppi-isäksi. Hän pelkäsi Saksan miehittävän Italian ja toisaalta uskoi Saksan voittoon tulevassa sodassa. Irvokasta sinänsä, Saksa käytännössä sittenkin miehitti liittolaisensa Italian romahdettua sotilaallisesti.

• Anonyymi kirjoitti:

The Pope and Mussolini: The Secret History of Pius XI and the Rise of Fascism in Europe

Tässä kirja joka paljastaa Katolisen kirkon ja Mussolinin fasististen ryhmien yhteistyön kehityksen Italiassa aikana jolloin Euroopassa elettiin mullistusten ja väkivallan pimeää aikakautta jota kukaan ei halua enään koskaan takaisin.

Minä haluan.

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      40
      6953
    2. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      32
      3918
    3. Ei tämä etene ikinä

Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      45
      3290
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      40
      2899
    5. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      16
      2672
    6. Toiveikas vai toivoton

torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37
      2228
    7. Mukavaa päivää

Mun rakkauden kohteelle ❤️ toivottavasti olet onnellinen
      Ikävä
      16
      2176
    8. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      41
      2123
    9. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      48
      2057
    10. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      39
      1990
    Aihe