Onko äänikirja sama?

Anonyymi

Onko sillä väliä lukeeko itse vai kuunteleeko äänikirjoja? Äänikirjoja menee kuukaudessa useampi, riippuen tilanteesta yhdestä viiteen, mutta ihan lukemalla luetut on harvassa. Viime vuonna luin yhden ja sitä edeltävinä vuosina en vuosiin ainuttakaan. Mutta luen kyllä. Luen netissä jatkuvasti artikkeleita historiasta, murhaajista ja tieteestä.

Kun minulle sanottiin että äänikirja ei kasvata älyä eikä älykäs ihminen voisi kuunnella mitään valmiiksi luettua.

7

216

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Pitänee paikkansa. Äänikirjoja kuuntelevat ovat pinnallisia.
      Sitäpaitsi oma elämä kapenee, kun luontolenkilläkin ovat napit korvissa.

• Anonyymi

"äänikirjoja kuuntelevat ovat pinnallisia", on sitä kaiken sanojaa , tietämätöntä tallaajaa! Kuka nyt luontoretkellä kuuntelee äänikirjoja, eiköhän se ole enemmänkin musiikkia, mitä ulkoillessa kuunnellaan. Toisekseen olen kirjojen suurkuluttaja, luen paljon, mutta kuuntelen myös äänikirjoja. Saan helposti migreenin , joten äänikirjat ovat siinäkin mielessä hyvä keksintö. Äänikirjoja kuunnellessa voit rentoutua, esim auttaa nukahtamaan ja voi kuunnella myöskin yöllä, ei tarvitse sytyttää valoja. Tosi hyvä keksintö, suosittelen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"äänikirjoja kuuntelevat ovat pinnallisia", on sitä kaiken sanojaa , tietämätöntä tallaajaa! Kuka nyt luontoretkellä kuuntelee äänikirjoja, eiköhän se ole enemmänkin musiikkia, mitä ulkoillessa kuunnellaan. Toisekseen olen kirjojen suurkuluttaja, luen paljon, mutta kuuntelen myös äänikirjoja. Saan helposti migreenin , joten äänikirjat ovat siinäkin mielessä hyvä keksintö. Äänikirjoja kuunnellessa voit rentoutua, esim auttaa nukahtamaan ja voi kuunnella myöskin yöllä, ei tarvitse sytyttää valoja. Tosi hyvä keksintö, suosittelen.

Kuuntelen myös paljon äänikirjoja. Pitkillä matkoilla luurit korvassa, hyvää ajankäyttöä.

Käytännössä olen unohtanut paperiset. Luen jonkun verran ekirjoja, vaatii lukulaitteen, jotta lukeminen rentoa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

On tosiaan tallaajaa! Kulkea nyt luonnossa napit korvilla musiikkia kuunnellen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

On tosiaan tallaajaa! Kulkea nyt luonnossa napit korvilla musiikkia kuunnellen.

Ulkoillessa kuunteleminen voi olla turvallisuusriski. Varsinkin jos on isot kuulokkeet korvilla, niin että ne näkyvät kauas. Silloin on muillekin selvää, että et kuule hyvin mitä ympärillä tapahtuu.

• Anonyymi

Miksi äänikirjoja on niin vähän kirjastossa lainattavissa samoin ekirjoja?

Eikö niihin pitäisi satsata enemmän, olisi joustavaa lainata mistä vaan.

Myös varausjonot on turhan pitkät.

• Anonyymi

Joskus kuuntelin paljonkin äänikirjoja, samalla kun tein neuletöitä. Nyt en ole kuunnellut niitä ainakaan kymmeneen vuoteen. Tapa loppui, kun muutin sellaiseen asuntoon, jossa stereot ja sohva olivat eri huoneissa. Olisin tietysti voinut istua sängyllä kutomassa ja kirjaa kuuntelemassa, mutta jotenkin se ei houkutellut.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. En voi jutella kanssasi

tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih
      Tunteet
      25
      3634
    2. Oot nainen liian paksu minulle

Joten en yhtään syty tästä suhteesta.
      Ikävä
      256
      3554
    3. No nyt! Linda Lampenius jakoi sensuellin kuvan itsestä - "Olematon mekko" saa hieraisemaan silmiä...

Linda Lampenius täyttää tänään 55 vuotta. Eipä uskoisi kuvan perusteella. Onnea, onnea, onnea pop-artistille ja huippuvi
      Suomalaiset julkkikset
      28
      2034
    4. Mites teillä keskustelut soljuu?

Oli tossa mun aloittamassa ketjussa eilen illalla aikamoinen show. Mutta toisaalta ainahan mä oon valitellut kun täällä
      Sinkut
      270
      1706
    5. Shokki! Marko Paanaselle ei riitä 100 000 euron budjetti - Vaatii kesken remontin näin paljon lisää!

Hupsista, noinkos siinä sitten kävi, budjetti ei pitänytkään…! Eikä taida olla ihan eka kerta, näitähän sattuu... Onko
      15
      1439
    6. Pystyt sille toiselle

Kertomaan ne salaisetkin asiat. Olette läheisiä. En tiedä kerrottu minusta. Tuskin kerrot. Puhutko sanaakaan. Toisaalta
      Ikävä
      8
      1399
    7. Venäjän rikollisen sodan juurisyyt

Koska edellinen ketju Venäjän rikollisen sodan juurisyistä oli niin suosittu, että se tuli pikaisesti täyteen eikä sitä
      NATO
      389
      1252
    8. Annen grillin nousu ja konkka..

Olipa se nopea grilli bisnes..Voi voi sentään mitäs nyt tilalle?
      Sotkamo
      50
      1179
    9. Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa

Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens
      Maailman menoa
      75
      1025
    10. Huominen haastattelu

Huomenna 27.02 Torstaina. OLLI. SAHIMÄKI Järviradiossa haastateltavana kello 12:00 👏👏
      Ähtäri
      28
      1007
    Aihe