Onko kokemuksia pemfigoidista, rakkulataudista?
Pemfigoidi on autoimmuunitauti, mikä iskee vanhemmalla iällä. Ensin alkaa kutina. Kutinaa, lähes sietämätöntä kutinaa, voi olla pitkäänkin ennen kuin ilmestyy rakkuloita, verisiä rakkuloita, mitkä puhkeavat helposti.
Tautia hoidetaan kortisonilla tabletteina ja voiteella ja myös solusalpaajilla. Tulehtunutta ihoa antibiootilla.
Millaisia kokemuksia taudista?
Eteneminen? Vaikeus? Hoito? Lääkitys? Paraneminen? Uusiutuminen?
Pemfigoidi rakkulatauti
7
3130
Vastaukset
- Anonyymi
Onko rakkulatauti yksinomaan vanhempien ihmisten tauti?
- Anonyymi
Minulla myös hypokortisolismi ja pemfigus rakkuloita tullut suuhun 5v nyt vasta pääsin edes hoitoon ko. Vaivan takia
Voi tulla minkä ikäisille vaan pemfigus
- Anonyymi
Mille alalle kuuluu, keitä lääkäreitä kiinnostaa ja kuka tunnistaa ?
- Anonyymi
no nyt ajattelin kuitenkin kirjoittaa jotain aiheeseen liittyvää. Olen sairastanut Pemfigoidia jo parikymmentä vuotta. Lääkitys on ilmeisesti osunut kohdalleen ... TREXAN puolitoista tablettia kerran viikossa Ja seuraavana päivänä 5 tablettia Foolihappoa. Apteekissa kyllä tietävät Lisäksi voiteita Bemezon loivemmasta päästä. Viimeiksi ihotautilääkäri moitti minua liiallisesta voiteiden käytöstä. lääke oli Dermovat 0,5mg/g Hän itse oli määrännyt Niin että 100 gramman putkilo riittäisi 3ksi päiväksi Asia selvisi että päästiin yhteisymmärrykseen hieman pienemmästä annoksesta
- Anonyymi
Pahinta diagnoosissa, joka oli tehty näytteiden ottojen perusteella, oli etten tiennyt ko.taudista yhtään mitään. Tohtorilla oli ilmeisesti kiire kun yritin kysellä tästä riesasta enemmän. Hän sanoi että katso googlesta ,sieltä löytyy tietoa Tein sitten kotona googlehaun ja kuva haun. Meinasin lentää selälleni kun näin ne kuvat. Eka ajatus oli että tässäkö tämä oli koko elämä. Toka ajatus oli että Ammun itseni haulikolla, sitten muistin että oli vaan savikiekkopanoksia. Nyt pärjään tämän saatanan riesan kanssa ihan hyvin . Pesen verisiä lakanoita jne. Hyvää yötä jos joku viitsi edes lukea . eikä silläkään ole mitään väliä. olis kyllä kiva tietää kuinka moni luki
- Anonyymi
Ei Se ole pelkästään vanhojen tauti. itse olen vasta 71 v. silti parikymmentä vuotta jo sairastellut
- Anonyymi
alkuaikoina ennen diagnoosia selkä oli huonosti hoidetun mansikkamaan näköinen
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih253584- 2553532
No nyt! Linda Lampenius jakoi sensuellin kuvan itsestä - "Olematon mekko" saa hieraisemaan silmiä...
Linda Lampenius täyttää tänään 55 vuotta. Eipä uskoisi kuvan perusteella. Onnea, onnea, onnea pop-artistille ja huippuvi282024Mites teillä keskustelut soljuu?
Oli tossa mun aloittamassa ketjussa eilen illalla aikamoinen show. Mutta toisaalta ainahan mä oon valitellut kun täällä2701706Shokki! Marko Paanaselle ei riitä 100 000 euron budjetti - Vaatii kesken remontin näin paljon lisää!
Hupsista, noinkos siinä sitten kävi, budjetti ei pitänytkään…! Eikä taida olla ihan eka kerta, näitähän sattuu... Onko151419Pystyt sille toiselle
Kertomaan ne salaisetkin asiat. Olette läheisiä. En tiedä kerrottu minusta. Tuskin kerrot. Puhutko sanaakaan. Toisaalta81399Venäjän rikollisen sodan juurisyyt
Koska edellinen ketju Venäjän rikollisen sodan juurisyistä oli niin suosittu, että se tuli pikaisesti täyteen eikä sitä3881247Annen grillin nousu ja konkka..
Olipa se nopea grilli bisnes..Voi voi sentään mitäs nyt tilalle?501169Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens751025Huominen haastattelu
Huomenna 27.02 Torstaina. OLLI. SAHIMÄKI Järviradiossa haastateltavana kello 12:00 👏👏281007