Onnibussi ja muut bussit rikkoo liikennesääntöjä pakosta?

Anonyymi

Kun huomioi että bussit on aikataulutettuja ja välistään tulee hidasteita niin millä muulla noi autot voisi ottaa kiinni menetetyn ajan kuin ylinopeudella?

Kerran istuin Onnbussissa joka ajoi niin lujaa että huh huh, olisi varma kuolema ollut jos olisi menty metsään tai ajettu päin vastaantulevia. nopeutta varmasti 130 kilsaa tunnissa ja se on paljon kaksikerroksiselle bussille. siinä puut vilisee ja miettii omaa pienuuttaan. toisaalta siinä oli jotekin kauhean mahtipontien olo kun mentiin lujaa teknisellä laitteella eli autolla ja äänet oli sen mukaiset.

en minä tuomitse ylinopeutta ajavia busseja tietenkään mutta totean vain että voiko ne olla ajamatta ylinopeuttaka kun aikatauloissa on pysyttävä. ammattilaisia nämä kuskit on joten ei se ylinopeus ole paha.

13

89

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Nopeudenrajoittimet keksitty! -N.105km/h.

      • Anonyymi

        Miksi rekat rikoo liikennesääntöjä, ajellaan kännissä, ylikuormia, epäkuntoiset rekat, kuormat sitomatta, ajetaan piiitkiiää päiviä, älykännykkä kädessä.


    • Anonyymi

      Onnibussin ostanut yritys ei välitä myöhästymisistä.

    • Anonyymi

      Mikään nykyaikainen linja-auto ei kulje 130 km/h. Siitä pitää nopeudenrajoitin huolen.

      • Anonyymi

        Pitääkö myös käpälöity nopeudenrajoitin ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pitääkö myös käpälöity nopeudenrajoitin ?

        Ei pidä. Tosin yhdelläkään bussifirmalla ei ole syytä eikä varaa käpälöidä nopeudenrajoitinta. Bussien aikataulut on laadittu niin, että niiden noudattamiseen ei tarvitse syyllistyä liikennerikkomuksiin, eikä suorittaa rikollista ajoneuvon teknisten laitteiden muuttamista. Bussit ajavat usein reippaasti, motareilla jopa joskus reilua satasta, nopeudenrajoittimen sallimaa nopeutta, tietysti alle sakkorajan. Itse bussia yli 30 vuotta ajaneena, ei yksikään toinen bussi ole minua ohittanut reilulla nopeuserolla, jos nopeuteni on ollut 100 km/h. Moni kuvittelee bussin tai kuorma-auton ajavan paljon kovempaa, kuin ne itseasissa ajavat, eteenkin tilanteessa, jossa itse joutuu bussin tai kuorma-auton ohittamaksi. Silmämääräisesti toisen liikkuvan auton nopeutta on mahdotonta määritellä luotettavasti.
        Ja mitä tulee Onnibussiin, niin aenkin firman autoja ajaneena voin kertoa, että niiden jokaisen ajoa valvoo kulunvalvontalaite, joka tallentaa jatkuvasti missä auto liikkuu ja millä nopeudella. Onnibussikaan ei voi ottaa sitä riskiä, että mahdollisen onnettomuuden sattuessa, nopeudenvalvontalaitteesta kävisi ilmi bussin ajaneen jatkuvasti suurempia nopeutta kuin nopeudenrajoittimeen on säädetty. Isolla bussifirmalla ei ole varaa joutua viranomaisten tarkkailun alaiseksi kalustonsa mahdollisten laittomien teknisten muutosten takia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei pidä. Tosin yhdelläkään bussifirmalla ei ole syytä eikä varaa käpälöidä nopeudenrajoitinta. Bussien aikataulut on laadittu niin, että niiden noudattamiseen ei tarvitse syyllistyä liikennerikkomuksiin, eikä suorittaa rikollista ajoneuvon teknisten laitteiden muuttamista. Bussit ajavat usein reippaasti, motareilla jopa joskus reilua satasta, nopeudenrajoittimen sallimaa nopeutta, tietysti alle sakkorajan. Itse bussia yli 30 vuotta ajaneena, ei yksikään toinen bussi ole minua ohittanut reilulla nopeuserolla, jos nopeuteni on ollut 100 km/h. Moni kuvittelee bussin tai kuorma-auton ajavan paljon kovempaa, kuin ne itseasissa ajavat, eteenkin tilanteessa, jossa itse joutuu bussin tai kuorma-auton ohittamaksi. Silmämääräisesti toisen liikkuvan auton nopeutta on mahdotonta määritellä luotettavasti.
        Ja mitä tulee Onnibussiin, niin aenkin firman autoja ajaneena voin kertoa, että niiden jokaisen ajoa valvoo kulunvalvontalaite, joka tallentaa jatkuvasti missä auto liikkuu ja millä nopeudella. Onnibussikaan ei voi ottaa sitä riskiä, että mahdollisen onnettomuuden sattuessa, nopeudenvalvontalaitteesta kävisi ilmi bussin ajaneen jatkuvasti suurempia nopeutta kuin nopeudenrajoittimeen on säädetty. Isolla bussifirmalla ei ole varaa joutua viranomaisten tarkkailun alaiseksi kalustonsa mahdollisten laittomien teknisten muutosten takia.

        Niimpä! Myös suomessa kenekään ei tarvitse kiertää verojakaan pärjäämiseksi. Eikä yksikään firma ota riskiä mm työturvallisuudessa... jossain sairaissa kuvitelmissa kaikki voisikin olla hyvin..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niimpä! Myös suomessa kenekään ei tarvitse kiertää verojakaan pärjäämiseksi. Eikä yksikään firma ota riskiä mm työturvallisuudessa... jossain sairaissa kuvitelmissa kaikki voisikin olla hyvin..

        Huomaa, ettei sinulla ole bussi-ja muusta raskaastakalustosta, niiden tekniikasta ja teknisten laitteiden laittomasta muuttamisen riskeistä mitään ymmärrystä, kokemuksesta puhumattakaan. Esim. nopeudenrajoittimen peukaloinnista saatava hetkellinen ja satunnainen hyöty on niin pieni suhteessa siitä kärähtämisen riskeihin nähden, ettei mikään bussifirma lähde siihen. Liikenneluvan menettäminen on vain yksi niistä.
        Vain täysi tietämättömyys mahdollistaa täyden tyhmyyden.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Huomaa, ettei sinulla ole bussi-ja muusta raskaastakalustosta, niiden tekniikasta ja teknisten laitteiden laittomasta muuttamisen riskeistä mitään ymmärrystä, kokemuksesta puhumattakaan. Esim. nopeudenrajoittimen peukaloinnista saatava hetkellinen ja satunnainen hyöty on niin pieni suhteessa siitä kärähtämisen riskeihin nähden, ettei mikään bussifirma lähde siihen. Liikenneluvan menettäminen on vain yksi niistä.
        Vain täysi tietämättömyys mahdollistaa täyden tyhmyyden.

        Niimpä! Eikä mikään kuljetusfirma riko ajoaika säädöksiäkään...


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa

      En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod
      Ikävä
      22
      4074
    2. Huomenta ihana

      Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      18
      3116
    3. Seiska: Anne Kukkohovi myy pikkuhousujaan ja antaa penisarvioita

      Melko hupaisaa: https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ex-huippumalli-anne-kukkohovin-amerikan-valloitus-vastatuulessa-myy
      Maailman menoa
      390
      2201
    4. Nainen, sellaista tässä ajattelin

      Minulla on olo, että täällä on edelleen joku, jolla on jotain käsiteltävää. Hän ei ole päässyt lähtemään vielä vaan jost
      Ikävä
      239
      1929
    5. Hei rakas...

      Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      27
      1881
    6. Edelleen sitä on vaikea uskoa

      Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      31
      1777
    7. Toiveikas vai toivoton

      torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      32
      1629
    8. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

      Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      14
      1397
    9. Kulujen jako parisuhteessa

      Hei, miten teillä jaetaan kulut parisuhteessa? Työttömyyttä ja opiskelua tulee omalla kohdalla jatkumaan vielä jonkin ai
      Parisuhde
      68
      1250
    10. Mukavaa päivää

      Mun rakkauden kohteelle ❤️ toivottavasti olet onnellinen
      Ikävä
      12
      1211
    Aihe