Olemme ostamassa asuntoa, laina paperit on jo kunnossa allekirjoitettu jne. Kaupat vielä tekemättä ja ne tehdään ensi kuussa. Nyt repsahdin taas pelaamaan, pelasin lähes kaikki säästöt n. 2t
Ja hävisin, tietenkin. Velkaa minulla ei ole eikä maksuhäiriömerkintöjä.
Voiko pankki vielä perua lainan saannin?
Kokemuksia?? Oonko kusessa..
Peliriippuvuus ja asuntolaina
8
6633
Vastaukset
Tuskin pankki lainaa peruu, kunhan et mene kertomaan sille peliharrastuksestasi. Ei se parin tonnin tilin saldokehityksiä seuraa.
- Anonyymi
Q: Oonko kusessa.
A: Aivan varmasti, jos jatkat pelaamista. - Anonyymi
Veikkaus tarvii rahaa joten jos pelaat on häviö satavarma.
- Anonyymi
2 tonnia on tosi vähän. mitä kuvittelit sillä 2 tonnilla saavasi.pelistä
- Anonyymi
Oliko tarkoitus käyttää nämä rahat asuntolainan perustamiskustannuksiin ?
- Anonyymi
Olin aikanaan ihan samassa tilanteessa. Pankista ei reagoitu mitenkään koko sinä aikana jolloin asuntolainaa oli.
- Anonyymi
Pankki on tyytyväinen niin kauan kuin lyhennykset tulee ajallaan.
Siinä voikin tulla nyt kompastus jos koronan vuoksi tulee työttömyyttä, eikä rahat enää riitäkään lyhennyksiin. Maksuvapaita kuukausia ei saa määrättömästi. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pankki on tyytyväinen niin kauan kuin lyhennykset tulee ajallaan.
Siinä voikin tulla nyt kompastus jos koronan vuoksi tulee työttömyyttä, eikä rahat enää riitäkään lyhennyksiin. Maksuvapaita kuukausia ei saa määrättömästi.Tässä oli kyse lainan nostamisesta. Uhkapelaaminen on riski asuntolainan takaisinmaksun kannalta. Uhkapelaajista jollakin prosenttiosuudella mopo karkaa käsistä. Pankki hinnoittelee riskit korkomarginaaleihin, tai jos riski näyttää pankin näkökulmasta liian suurelta, lainaa ei myönnetä.
Yhtäältä pankkien riskinhallinta on kovin alkeellisella tasolla ja tunne vaikuttaa päätöksiin usein jopa järkeä enemmän. Tämä ei liity pelaamiseen, mutta ihmetellä pitää kuinka jotkut konkurssin tehneet julkimot ovat saaneet pankista lainaa aivan ihmeellisiin virityksiin. Eräskin julkkis järjestytti julkisen rahoituskierroksen, jossa haki rahoitusta hankkeelleen. Rahoituskierros sai 1 % osanoton suhteessa tavoitteeseen. Tarkoittaa sitä että tavikset eivät nähneet järkeväksi lähteä rahoittaamaan korkeriskiseksi mieltämäänsä liiketoimintaa. Pankeissa tilanne nähtiin toisin. Tälle ns. bisnekselle myönnettiin pankeista satoja tuhansia lainaa ilman reaalivakuuksia. Peliongelmaakin saattoi olla kuvioissa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos271528Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa391389Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly121335Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa
Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin3391291Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681245- 12978
- 7921
- 20919
En muuttaisi sinusta mitään
Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul7861- 71796