Jos uusi Yaris tuntuu kömpelöltä ja huojuvalta, se johtuu siitä, että siinä on takana yhdystukiakseli. Vanhanaikaisia ratkaisuita näemmä suositaan edelleen. Eikä kiihdytys nollasta sataan vie kovin paljon yli kymmentä sekuntia.
Uudessakin Yariksessa jäykkä taka-akseli
26
108
Vastaukset
- Anonyymi
Ei siinä autossa muuta jäykkää olekaan kuskin niskan lisäksi.
- Anonyymi
Et ilmeisesti ole tietoinen että auton valmistaminen on aina kompromissi käytettyjen komponenttien ja hinnan välillä.
Toyota osaa ihan varmasti tehdä pikkuauton joka kiihtyy nollasta sataseen alle viidessä sekunnissa, ja jossa on hieno (kallis) taka-akselisto, mutta ostaako sitä kukaan kun hintalapussa on 50t€ ja käyttötarkoitus on se, että käydään lähikaupassa.- Anonyymi
Hybridijärjestelmän hinta ja paino teettää paljon kompromisseja.
- Anonyymi
Liikaa suorituskykyä ominaisuksiin nähden, lähtee taatusti vaareilta lapasesta.
Tuo jäykkä taka-akseli yllättää, lienee säästöt viety kohta tappiin asti? - Anonyymi
> Jos uusi Yaris tuntuu kömpelöltä ja huojuvalta, se johtuu siitä, että siinä on takana yhdystukiakseli. Vanhanaikaisia ratkaisuita näemmä suositaan edelleen.
Tollolootan ratkaisut ovat edistyksellisiä? Erillisjousitus on korvattu notkuvalla korirakenteella. Variksessa optimointi on viety niin pitkälle, että edelliseen malliin piti tehdä ylimääräistä ruostesuojausta takaisinkutsun voimin, jottei korin joustoliike muuttuisi ruosteen avustuksella vallan liioitelluksi.- Anonyymi
Tojotassa ei tunnu jäykkä taka akseli haittaavan niin paljon kuin Skodassa , aika kummallista.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tojotassa ei tunnu jäykkä taka akseli haittaavan niin paljon kuin Skodassa , aika kummallista.
> Tojotassa ei tunnu jäykkä taka akseli haittaavan niin paljon kuin Skodassa , aika kummallista.
Tohjossa on niin joustava kori, että se kompensoi jäykän taka-akselin.
- Anonyymi
Kyllä Passatistakin löytyy jäykkä takaakseli.Tutki vuosimalleja.
- Anonyymi
Auriksissa on jäykkä taka-akseli.
- Anonyymi
60-luvulla kaikissa autoissa oli jäykkä taka-akseli ja rumpujarrut. Luulisi että kuolleisuus olisi ollut tieliikenteessä 100% mutta ei se ollut.
Vielä kummallisempaa on se, että vaikka tieliikenteessä sitä porukkaa kuolikin, niin ei se noista kahdesta asiasta johtunut.
- Anonyymi
Kaikissa Skodissa on hevoskärryn akseli takana. Jäykkä kuin kommunistin luonne.
- Anonyymi
Valitettavasti isukillasi oli jäykkä.
Siitä me muut nyt saadaan kärsiä. - Anonyymi
Aluksi puhuttiin tekniikasta. Sitten tojofanaatikolta meni pinna ja siirryttiin solvaamaan Skodalla ajavia kommunisteiksi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Aluksi puhuttiin tekniikasta. Sitten tojofanaatikolta meni pinna ja siirryttiin solvaamaan Skodalla ajavia kommunisteiksi.
Tuollainen on sokea ja fanaattinen Toyotan omapoika. Hän on vuosia dissannut Skodan vastaavaa taka-akselistoa, eikä ole ymmärtänyt, että myös Toyota käyttää monissa malleissaan sitä myös. Mahtaa olla raskasta hakata päätään seinään päivittäin vain sen takia ettei ymmärrä mitään autoista ja elää vain netin valheellisessa maailmassa.
- Anonyymi
Ai ... tana jäykkä taka-akseli, on se kurja pomppttaja.
- Anonyymi
Skodakääkille ottaa kovin luonnolle kun mainitsee Skodan olevan kaalivankkuri Neuvostoliiton naapurista, tehty slaavilaisella pieteetillä eli suurin piirtein.
Olisi jo aika päästää irti menneestä ja myöntää Skodan olevan DDR:n Trabantin kaltainen hätäisesti kyhätty suunnitelma kaiken kansan kulkuneuvoksi.
Suunnitelmatalouteen kuuluu Skodan tapainen löyhähköllä budjetilla tehty kertakäyttökulkine.
Toyotan filosiaan kuuluu taasen valmistaa äärimmäisen viattomia ja erinomaosen vähän kuluttavia, ITSELATAAVIA hybridejä. Autoilun tulevaisuuden ja tämän päivän energiaåihejä, samalla tehokkaita että vaivattomia huippuunsa tehtyjä autoja.
On se hieno autonvalmistaja, siitä olemme kaikki yhtä mieltä.- Anonyymi
Tiesitkö, että Tojoa valmistetaan Puolassa? Olisin ostanut Yariksen, mutta sitten otin asiasta selvää. Jäi kaupat tekemättä.
- Anonyymi
Yarsis toyotan mopoauto,järkyttävä kippana kaikkine pompotuksineen. Turkissa kyhätty turkkilaisen karvakäsillä.yäk.
- Anonyymi
Foordissakin ja opelis on jäykkä tanko, ilman poikittaistukea ja kulkee kuin vihikoira!
- Anonyymi
Ford ei ole auto eikä piika ihminen.
- Anonyymi
Corolas on puukärrin akseli puusta tehty höylätty tosin ei oo kyllästettyä turkissa
vielä - Anonyymi
ja rumpujarrut kai vielä??
Oikeissa autoissa rummuista luovuttiin 30 v sitten.- Anonyymi
Hyvin tiivistetty rumpujarru jarruttaa myös sadesäällä...
- Anonyymi
Oikeissa autoissa ei ole ollut rumpujarruja 50 vuoteen, jos käkkärirumpuja ei lasketa.
- Anonyymi
No tuo nyt on taas tollanen testosteroni macho automies näkemys.
Kaikki ei tartte isoa mersua siihen että käy kerran viikossa kaupassa 5km matkan, siihen riittää ihan oikeesti se pikkukäkätin jossa on rumpujarrut takana. Ne toimii paljon paremmin tollasessa käytössä kuin jumiin ruostuvat levyjarrut.
- Anonyymi
0-100 km 23,5s tuhnu jari matti latvala rally sport edition.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 467605
- 334193
- 573695
- 503180
- 172866
Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...
Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons602534- 542388
- 512358
- 402329
- 162276