Ostin juuri hienokuntoisen 626:n (aj. 237 tkm), jonka etupää kuitenkin hieman kolisee kuopissa. Voiko pelkän alapallonivelen vaihtaa tässä cd-korimallissa? Jos voi, onnistuuko kotikonstein ja millä työkalulla?
Irtoaako pallonivel alatukivarresta (626 -88)?
10
3549
Vastaukset
- ARSKA
VAATISI TUKIVARREN IRROITUKSEN JONKA PULTITKIN
LUULTAVASTI JÄMÄHTÄNEET HELOIHIN.ITSE OSTIN
KOKO ALATUEN NIVELINEEN SILTI OLI TYÖLÄS...
PULTIT POIKKI POLTTOLEIKKAAMALLA,SAVUA,LIEKKEJÄ
JA VITUTUSTA - GT
Vituiks menee kun rupeaa vaihtamaan. Pallonivelen reikä alatukivarressa on väljistynyt. Pelkkä pallonivelen vaihto ei auta mitään. Hitsaamalla pallonivelen saa taas tiukaksi, mutta se on nykyään laitonta. Sitäpaitsi hitsausta on vaikea saada siistittyä sellaiseksi, ettei katsastusmies sitä huomaa.
Motonetista koko varsi nivelineen:
626 GD 87--91 Alatukivarsi oikea (sis nivelen helat). . . . 17-1818 74.68 Var
626 GD 87--91 Alatukivarsi vasen. . . . . . . . . . . . . . 17-1819 74.68 Var
Kestävyydestä en sitten tiedäkkään mitään.- Timo K
Kiitos!!
- 626
Oletko jo katsonut että se on alapallo? Kannattaa varmasti ottaa selvää ennen kuin ostat uuden, sillä tuntuu ettei niitä ole tarvinnut noihin vaihtaa ikinä, eikä ainakaan noilla kilometreillä. Välys voisi paremminkin olla raidetangon jommassakummassa päässä.
- iskari
Luulisin että alapallo on aivan ehjä ja kolinan syy on iskarit.
Itsellä samaa oiretta 323 maksassa, tänään kävin leimalla ja palloja rytkytettiin niin maan perusteellisesti ja ei väljää ja kolina vaan kuuluu! - arska
iskari kirjoitti:
Luulisin että alapallo on aivan ehjä ja kolinan syy on iskarit.
Itsellä samaa oiretta 323 maksassa, tänään kävin leimalla ja palloja rytkytettiin niin maan perusteellisesti ja ei väljää ja kolina vaan kuuluu!tunnit ja kilsat tulee täyteen joka nivelelle
varsinkin jos suojakumi repee...niin vahinkoa
tulee aina kun kumi pettää - jr
iskari kirjoitti:
Luulisin että alapallo on aivan ehjä ja kolinan syy on iskarit.
Itsellä samaa oiretta 323 maksassa, tänään kävin leimalla ja palloja rytkytettiin niin maan perusteellisesti ja ei väljää ja kolina vaan kuuluu!Faijalla 86 vm 626 ja siinä kolinan lähde on kallistuksen vakaaja, jonka päästä on pultti tullut läpi, siis ruostunut ja korkannut.
Menee tosin katsastuksesta läpi korjaamatta, mutta inhottava kolina jokatapauksessa.
- Pasi
Moikka
lueskelin tuossa noita vastauksia aiheeseen ja ajattelin kirjoittaa itsekkin pari riviä..
Korimallista GD alatukivarren pultit yleensä aukeavat toisin kuin mallissa GC (edeltävä malli vm 83-87.) ja suosittelen vaihtamaan koko tukivarren syystä että uusi pallo on huono saada kiinni vanhaan hyvin ja hitsata ei saisi..olen kyllä hitsaillut jonkun kappaleen mutta monesti alatukivarsikin on jo melko ruosteinen ja kunnollinen kiinnitys siksi mahdotonta..
Katsastus konttorilla ei monestikkaan osata todeta kyseisen mallin autoista alapallon väljyyttä .Olen nähnyt monta juuri leimattua autoa joissa on erittäin väljät alapallot.
Onnea korjauksiin T: Pasi - Anonyymi
Tiesin kanssa, ettei saa hitsata, joten vedin uuden pallonivelen kylkeen muutaman pisteen ja hioin ne melkein alkuperäisen tasalle. Näin tuli väljään reikään mukavan tiukka, jota sai vähän prässilläkin painaa.
- Anonyymi
Huom, älä hitossa tee noin ? syy, koskaan ei prästty nivele joka jälki asennettu, pysy paikoilaan ja sen tule huomaamaan ääritilanteessa. asiasta on kokemus peräsitä varmaa tietoa ja myöskin tutkimus faktaa, ilmoitan näin siksi ettei tule yllätystä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 467635
- 334213
- 573715
- 503190
- 172876
Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...
Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons652561- 542398
- 512388
- 402339
- 162286