Laitetaanpa nyt tietoisku:
Bakteerit ovat useita satoja kertoja suurempia kuin virukset ja muistuttavat rakenteeltaan ihmisen soluja.
Tärkeä ero bakteerien ja virusten välillä on se, että bakteeri-infektioita voidaan hoitaa antibiooteilla mutta virusinfektioita ei.
Bakteerit ja virukset
16
<50
Vastaukset
- Anonyymi
Tähän voisi lisätä sellaisen lillukanvarren, että bakteerit lisääntyvät lähes missä vaan, mikäli lämpöä on sopivasti ja ainakin vähän kosteutta. Virus tarvitsee lisääntymiseen elävän isäntäsolun.
Tunnetuimpia bakteeritauteja ovat muun muassa:
tuberkuloosi, kolera, tulirokko, pernarutto, jäykkäkouristus, karies, keuhkokuume ja rutto.- Anonyymi
2lesken kirjoitti:
tuberkuloosi, kolera, tulirokko, pernarutto, jäykkäkouristus, karies, keuhkokuume ja rutto.Wau. Minulla on nuo kaikki. Uusia ei enää mahdu, muuten sitä paisuu yli äyräiden.
- Anonyymi
2lesken kirjoitti:
tuberkuloosi, kolera, tulirokko, pernarutto, jäykkäkouristus, karies, keuhkokuume ja rutto.Covid-19 aiheuttaa viruspohjaista keuhkokuumetta.
- Anonyymi
Luettele kolme kotiemme tuhoeläintä: Koi, Täi ja Karhu?
- Anonyymi
Niin, mitä sitten, tuonhan jokainen tietää.
- Anonyymi
En minä vaan tiennyt. Koska olen ollut aina terve ja olen vieläkin. Lääkkeistäkään en muista kuin asperiinin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
En minä vaan tiennyt. Koska olen ollut aina terve ja olen vieläkin. Lääkkeistäkään en muista kuin asperiinin.
Lääketieteellinen määritelmä terveelle: Ei ole tarpeeksi tutkittu.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Stalinin määritelmä syyttömästä: Väärin kuulusteltu.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Valelääkärintodistuksella saa terveenkin sairaaksi. Tai lääkärin valetodistuksella.
- Anonyymi
Liiallisen antibioottien käytön myötä on tullut niille resistenttejä bakteereja joten kohta bakteeritkin ovat iso ongelma.
Virusten aiheuttamia tauteja:
AIDS
denguekuume
Ebola
flunssa (Yleisin aiheuttaja rhinovirus ja yli 200 muuta virusta, joista osa voi aiheuttaa samalla myös muita merkittäviä tauteja ja oireita.)
herpes
influenssa (influenssavirukset)
isorokko
keltakuume
Marburg
myyräkuume
polio
SARS
- Anonyymi
Koronaan ei ole vielä lääkettä. Siksi se on vaarallinen., jos se keuhkoissa alkaa tekemään tuhojaan. 80 eri lääkettä on kokeiltu, kuulemma joku haimalääke voi vähän tehota koronaankin.
Rokotusta ei ehditä tautiaaltoon kehittää.- Anonyymi
D-vitamiinin väitetään kohentavan kehon immuunisysteemiä, asiasta on paljon keskustelua.
Tässä juttuja, jutuissa edelleen linkkeja:
http://www.tritolonen.fi/uutiset/2985-meta-analyysi-vahvistaa-d-vitamiini-ehkaisee-flunssaa
http://www.tritolonen.fi/uutiset/2491-tutkimustieto-kuopiosta-d-vitamiini-ehkaisee-keuhkokuumetta
Itse otan D-vitamiinia, nyt vähän tavallista enemmänkin.
- Anonyymi
Tällä hetkellä ajankohtainen mikrobi on virus, toinen mikrobiryhmä on bakteerit.
Bakteerien torjunnasta kiinnostavaa hieman teoreettista asiaa:
https://etn.fi/index.php/13-news/10576-grafiittihiutaleet-tappavat-lahes-kaikki-bakteerit
https://www.rakennuslehti.fi/2020/03/hygieeninen-sisatila-ja-hyvat-ohjeet-avuksi-pandemian-torjuntaan/
❌”Yhdysvalloissa tutkittiin kuparia sisältäviä kosketuspintoja. Infektiot vähenivät 60 prosenttia antimikrobisissa tehohoitoyksikön huoneissa. Sairastuvuudella oli suora yhteys siihen, miten paljon bakteereja oli pinnalla”❌
Kiinnostavaa juttua! - Anonyymi
Yks juttu on myös se, että laumaimmuniteetti estää taudin leviämisen jatkossa. Kun rokotetta ei ole, niin osan väestöstä sairastettua ja papannuttua sitä on. Kansan hyväkuntoisten on ihan ok sairastua ja parantua. Sen jälkeen immuunit puskuroivat taudin leviämistä.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j7395003Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.6734239Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.1732321Harmi että
Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o192125MTV: Katri Helena repäisee kunnolla - Aivan uudessa roolissa TV:ssä - Tätä ei arvannut!
No nyt iskelmälegenda ja koko kansan Katri Helena kyllä repäisee kunnolla! Upeaa heittäytymistä, Katri Helena! Lue, mis401898- 961716
TELIA pakottaa 4G-liittymiä väkisin 5G-liittymiin, vaihtaa ilman lupaa
Ihmisten sopimuksia! https://www.is.fi/digitoday/mobiili/art-2000011063159.html "Telia on lähettänyt osalle 4g-asiakka1711493OP Kaskimaa
Niin sitten pankki vaihtaa nimeään ja pääkonttori siirtyy ties minne. Pulkkisen visio, Kainuu ei kelvannut.301218- 921203
- 941154