Asemakaava - kiinteistöveropäätös

Anonyymi

Huomasin kiinteistöveropäätöksestä, että mökki, josta menee veroa, oli aiemmin merkitty 'ei kaavaa' alueelle, onkin nyt 'asemakaava' alueella. Miten ja miksi se on muuttunut ja mitä merkitystä sillä minulle on ? Kiinteistöveron määrä näyttää olevan sama kuin aiemmin.

En ole koskaan ymmärtänyt kaava-asioista mitään enkä jaksanut enkä osannut perehtyä , koska kaikki tieto asian tiimoilta on niin monimutkaisesti kerrottu ja kielellä, josta ei saa selvää. Tiedän, että kunta tekee näitä kaavoja, mutta miksi se saa tai haluaa muuttaa 40 vuotta sitten rakennetun mökkini maa-aluetta ? Mökki on järven rannalla n. 3 km kylän keskustasta.

Kiitos kovasti selkokielisestä selostuksesta, jos joku viitsii kirjoitella.

5

60

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Valitettavasti en osaa vastata kysymykseesi, mutta sen olen pannut merkille, että kaavoitusta pyritään tekemään mahdollisimman salaisesti, eikä maaanomistajien tai asianosaisten haluta siihen osallistuvan. Tiedottaminen tapahtuu jossain kunnan ilmoitustaululla ja se on vain näennäisesti näkyvää. Vieraspaikkakuntalaisiin ei olla missään yhteyksissä. Kaavoittajat teettävät maillasi kaikenlaisia selvityksiä ym. tiedottamatta niistä millään tavalla ja kaavassa sitten nämä selvityksien tulokset betonoidaan kymmeniksi vuosiksi maanomistajan harmiksi.

Neuvon kaikkia mökkiläisiä seuraamaan tarkkaan mökkipaikkakunnan kaavoitusta. Kaavoittajat ovat luihua porukkaa, jotka sosialisoivat maasi, jos et itse ole asian suhteen hereillä.

• Anonyymi

Kiitos kommentista.

Olen samaa mieltä, tuntuu siltä, että tehdään salaa ja tavalla, josta ei ilmoiteta etukäteen selkeästi, mitä suunnitellaan ja miksi- Ja sitäkin todella ihmettelen, että miten voivat tehdä omistamallani (perintö)maalla mitä haluavat kysymättä ja neuvottelematta !

T. Aloittaja

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kiitos kommentista.

Olen samaa mieltä, tuntuu siltä, että tehdään salaa ja tavalla, josta ei ilmoiteta etukäteen selkeästi, mitä suunnitellaan ja miksi- Ja sitäkin todella ihmettelen, että miten voivat tehdä omistamallani (perintö)maalla mitä haluavat kysymättä ja neuvottelematta !

T. Aloittaja

Kaava tarkoittaa että sulle on tulossa naapureita, ehkä paljonkin. Kunnalla on suunnitelma ostaa maata ja kaavoittaa tontteja ja taloja saadakseen tuloja muuten niin tyhjään kassaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kaava tarkoittaa että sulle on tulossa naapureita, ehkä paljonkin. Kunnalla on suunnitelma ostaa maata ja kaavoittaa tontteja ja taloja saadakseen tuloja muuten niin tyhjään kassaan.

No niinhän se voi olla. Mutta kun kyseessä on itäsuomalainen pikkukunta, ei ehkä ole niin pelkoa innokkaista muuttajista ja rakentajista. Suomessahan kaikkien halutaan nykyään pakkautuvan pääkaupunkiseudulle, jos kuuntelee esim. Vapaavuoren ja Soininvaaran puheenvuoroja. Uskon kuitenkin, että jossain vaiheessa muuttosuunta kääntyy toisin päin, kun nuoremmat ikäpolvet toteavat, millaista on elämä maaseudulla voi olla verrattuna suuriin kasvukeskuksiiin.

T. Aloittaja

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

No niinhän se voi olla. Mutta kun kyseessä on itäsuomalainen pikkukunta, ei ehkä ole niin pelkoa innokkaista muuttajista ja rakentajista. Suomessahan kaikkien halutaan nykyään pakkautuvan pääkaupunkiseudulle, jos kuuntelee esim. Vapaavuoren ja Soininvaaran puheenvuoroja. Uskon kuitenkin, että jossain vaiheessa muuttosuunta kääntyy toisin päin, kun nuoremmat ikäpolvet toteavat, millaista on elämä maaseudulla voi olla verrattuna suuriin kasvukeskuksiiin.

T. Aloittaja

Luulenpa, että jo koraepidemian jälkeen väen pakkautumishalut isoihin keskuksiin vähenee merkittävästi. Anteeksi, että pokkesin ketjun aiheesta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      41
      7054
    2. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      32
      3958
    3. Ei tämä etene ikinä

Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      47
      3391
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      40
      2959
    5. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      17
      2736
    6. Toiveikas vai toivoton

torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37
      2238
    7. Mukavaa päivää

Mun rakkauden kohteelle ❤️ toivottavasti olet onnellinen
      Ikävä
      16
      2206
    8. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      41
      2173
    9. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      47
      2127
    10. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      40
      2078
    Aihe